Kaip tapti populiariausiu vaikiu kieme arba kaip padaryti, kad Jus rastų Google?
2013.10.22
Temos: Marketingas.
Norite sužinote, kaip sekti savo nišos pranešimus internetinėje erdvėje ir neatsilikti nuo konkurentų, o gal net plaukti visų priešakyje? Sužinokite, kaip pasinaudodami Google Alerts, Moz Fresh Web Explorer įrankiais galite sustiprinti prekinio vardo žinomumą bei pozicijas paieškos sistemose internete.
Ne vienam svetainės savininkui kyla klausimas, kas yra SEO ir kaip paieškos sistemos algoritmas paskirsto pozicijas. Google stengiasi į paieškos rezultatus įnešti realumo, tam kad šie būtų naudingi ir efektyvūs. O kaip viskas vyksta realiame pasaulyje?
Geriausias pavyzdys yra populiariausias mokyklos vaikis – visi jį žino, visi jį rekomenduoja, pasitiki, jis dažnai laimi ir su visais maloniai bendrauja, turi spindinčią šypseną, yra sportiškas ir VISADA gauna ko nori. Kaip jis tampa populiarus? Apie jį kalba visi ir didžioji dalis – teigiamai. Google negali patikrinti, ką apie jus kalba kaimynas ar bendradarbis, bet gali sužinoti, ką apie Jūsų verslą rašo analitikai, konkurentai, partneriai ir internetinė žiniasklaida. Kaip pasinaudojant šiomis aplinkybėmis ir keliais tapti tuo populiariuoju mokyklos vaikiu?
Ar geriausia reklama – mokama?
Nusipirkti užsakomajį straipsnį ar panašaus tipo reklamą yra paprasta, tačiau ir nauda nėra tokia didelė – Jūsų potencialūs klientai yra protingi ir tokias gudrybes pastebi iškart. Naudingiau yra gauti natūralius paminėjimus, reklamą ar pranešimus. Helis.lt atstovas Žygimantas Mikšta teigia, kad būdų tapti pastebėtais yra ne vienas, tačiau reikia apsikaustyti kantrybe. „Visų pirma, norint tapti savo nišos lyderiais, būtina sistemingai ir profesionaliai rašyti apie rinkos pasiketimus, akcentuoti aktualias problemas ir iškylančius klausimus. Galvokime, kaip suteikti vertingų žinių savo auditorijai, o vardo žinomumo didinimą palikime antrajame plane. Tai sunki ir ilgalaikė strategija, reikalaujanti laiko inveticijų ir profesionalumo – parašyti naudingą straipsnį apie rinkos pasikeitimus, naujoves ar pasidalinti patirtimi nėra paprasta.“
Nuo ko pradėti?
Kokybiškam ir sėkmingam darbui reikia kruopštaus pasiruošimo. Pradėkime nuo rinkos tyrimo – tai tarptautinių rinkos lyderių blogų sąrašo sudarymas, naujienų portalų, forumų sekimas ir bandymai pasaulinėse rinkose vykstančius procesus pateikti Lietuvos mastu. Įvykdyti šį planą ir pasiekti gerų rezultatų gali padėti pranešimų populiarumo stebėjimas – rinkitės tas žinutes, kurios sulaukė didžiausio pasisekimo socialiniuose tinkluose, kurias aktyviai komentavo ir kvestionavo vartotojai. Atlikę šią analizę, tekstą sukursite daug sklandžiau – komentatorių ir sekėjų klausimus atsakysite dar straipsnyje.
Antra užduotis – sužinoti, kas galėtų talpinti tokio tipo straipsnį, tad naudinga sudaryti sąrašą portalų ir blogų, kuriems galėsite siųsti pranešimus bei išsiaiškinti, kokiu stiliumi ar temomis jie turėtų būti parašyti. Žinoma, nepamirškite, kad publikuoti kokybišką tekstą nori dauguma, todėl vertinkite savo darbą. Pasirinkite portalus, kurie turi ne tik pastovų lankytojų srautą, tačiau tą srautą sudaro ir jūsų tikslinės auditorijos atstovai. Kokia jums iš to nauda, jei pranešimą apie žiedinių lenktynių motociklų padangų naujoves patalpins blogas, kuriame dominuoja moteriška auditorija diskutuojanti apie šeimynines problemas ar receptus. Taip pat patartina ištirti bendradarbiavimui pasirinktų naujienų portalų ar kitų tinklapių domeno autoritetą (tam galite naudoti MOZ įrankų juostą skirtą naršyklėms). Rinkitės tik aukštą ir patikimą autoriteto lygį, kitu atveju jums neverta savo nuorodos talpinti tokioje svetainėje.
Galiausiai reikia imtis nestandartinių ir galbūt ne tokių pelningų projektų, tačiau su idomia istorija ir patirtimi, kuria galėsite pasidalinti su savo skaitytojais. Tokie veiksmai padės jums ne tik sekti karščiausias naujienas, tačiau ir sužinoti šviežiausias rinkos tendencijas bei tobulėti profesinėje srityje.
Naudingi įrankiai
Žygimantas Mikšta teigia, kad naudingų įrankių rasti mums svarbioms naujienoms tikrai netrūksta, – „Pasinaudodami tokiais įrankiais, kaip Google Alerts (http://www.google.com/alerts) arba Moz Fresh Web Explorer (http://freshwebexplorer.moz.com/) galime matyti, kur ir kada buvo panaudota mus dominanti frazė.“
Beje, šiuos įrankius galima naudoti net keliais būdais:
• Suvedant norimus raktažodžius ir sekant išseinančius naujausius pranešimus, kuriuos galime tobulinti. Būdami savo srities profesionalais, galime susisiekti su straipsnių autoriais ir pasiūlyti savo, kaip specialistų rekomendacijas ir pastebėjimus (ekspertų nuomonės prideda straipsniams svorio). Taip pat galime panaudoti ir kontraatakų strategiją – parašyti straipsnį, kuris prieštarauja ir pateikia kitokią nuomonę (žinoma, argumentuotą) ar požiūrį iš kito taško. Tokiu budu skaitytojas pamato abi medalio puses ir išlošia visi – jūs, naujienos skleidėjas ir, svarbiausia, vartotojas.
• Vedant ne raktažodžius, o konkurentų ar kolegų svetainių, prekinių ženklų ir įmonių pavadinimus – taip mes žinosime kada ir kur buvo paminėti kiti rinkos žaidėjai. Dažnai nutiks taip, kad jų nuomonė bus pateikiama, kaip specialistų, arba jie bus minimi, kaip kokios nors rinkos dalis.
Tuomet iškyla klausimas – kodėl paminėti jie, o ne mes? Atsakymas yra gana paprastas – ko gero, straipsnio kūrėjas tiesiog jūsų nežino, bet tai ne problema: pats laikas parašyti laišką ir prisistatyti. O dar geriau – parašyti, prisistatyti ir papildyti straipsnį profesionaliomis įžvalgomis bei sukaupta patirtimi, juk kiekvienas skaitytojas nusipelno išgirsti visas naudingas nuomones, o jūs tikrai turite ką pasakyti!
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.