...

Kaip šauksi, taip ir atsilieps, arba Kaip sukurti gerą įmonės šūkį?

Verslas

2012.09.05

Autorius: Juliana Miliut

Temos: .

Kaip šauksi, taip ir atsilieps, arba Kaip sukurti gerą įmonės šūkį?

Šūkiai visada kuriami apgalvotai, su tam tikru tikslu. flickr.com nuotr.

Kuriant naują įmonę itin svarbu šūkis, reprezentuojantis verslo filosofiją. Šūkis kuriamas ne tik kaip savireklamos priemonė, bet ir tam, kad įmonės įvaizdis išliktų vartotojų atmintyje. Todėl jis turi būti ne tik lengvai įsimenamas, bet ir artimas, apeliuojantis į vartotojų vertybes. Tai ne pati lengviausia užduotis. Į ką vertėtų atkreipti dėmesį siekiant neprašauti pro šalį, pataria „Viešųjų ryšių technologijų“ įkūrėjas ir savininkas Kęstutis Gečas.

K. Gečo teigimu, įmonių šūkiai pirmiausia kuriami tam, kad trumpai perteiktų esmę. Daugeliu atveju šūkiai skirstomi pagal adresatus: žinutės, skirtos klientams, darbuotojams arba bendrosios, t. y. skirtos visiems.

Klientams. Pranešti apie išskirtinumą ir atskleisti pagrindinę vertybę klientams – kodėl jiems verta rinktis būtent šią įmonę (pvz., „Maxima LT“ akcentuoja asortimentą – „Apie viską pagalvota“, „Iki“ akcentuoja maistą – „Mes mylim maistą“, „Rimi“ – dėmesį klientui: „Tai, ko nori tu“, o „Norfa“ – praktiškumą: „Praktiški žmonės renkasi „Norfą“. Palyginkime: ,,Walmart‘‘ skelbia geras kainas – „Save money. Live better“, o „Blue Bridge“ –„Vertingą partnerystę“.

Darbuotojams. Šūkiais galima siekti parodyti kompanijos stiprumą, išdidumą, pavyzdžiui, „Xerox“: „Mes išmokėme pasaulį kopijuoti“. Visiems. Šūkiais nurodomos pagrindinės kompanijos vertybės, kurios skirtos tiek klientams, tiek darbuotojams, pavyzdžiui, viešbučiai „Radisson Blu“ sako: „Viešbučiai, kurie mėgsta sakyti TAIP!“ (angl. Hotels that love to say Yes!) arba statybos kompanija „YIT Kausta“: „Kartu mes galime tai“ (angl. Together we can do it).

Pagrindiniai kompanijos šūkio konstravimo aspektai:

,,Šūkiai visada kuriami apgalvotai, su tam tikru tikslu. Į klientus nukreiptus emocinius šūkius kuria įmonės, kurios parduoda greitos apyvartos, vartojimo prekes, o paslaugų verslas, ypač veikiantis „verslas verslui“ segmente, jau kalba apie partnerystę ir vis dažniau į šūkius įpina vertybinius aspektus, kurie vėliau padeda parduoti“, – dalijasi įžvalgomis ekspertas.

Paprastumas. Nepasikliaukite vartotojo proto gabumais ir sumanumu. Jie nėra linkę bandyti suprasti to, kas iš pirmo žvilgsnio nesuprantama. Reikia stengtis, kad vartotojas ne tik pastebėtų spalvingą logotipą, bet ir perskaitytų jūsų perduodamą žinutę. Rinkitės paprastą, bet ne prastą pranešimą. Pavyzdžiui, „Beeline“: „Su mumis patogu“. Tai intriguoja ir sužadina smalsumą.

Tikslumas. Šūkis turi visiškai atitikti numatytas užduotis. Tikslinė jūsų auditorija – ne vienas konkretus asmuo, ne klientas, ne generalinis direktorius, bet didelis skaičius žmonių. Rašykite ir kalbėkite jų kalba. Skelbkite tai, kas jiems aktualu.

Konkretumas. Susitelkite į pagrindinę idėją, kurią norite perteikti, ir padarykite tai vartodami kuo mažiau žodžių. Puikus pavyzdys yra „Sony“: „Tai yra Sony. Intel viduje“ (angl. It‘s a Sony. Intel inside).

Poetiškumas. Poezija ar proza? Svarstykles nusveria poezija, nes ritmiški, eiliuoti sąskambiai įsitvirtina akimirksniu. Žinoma, ne kiekvienas verslo pobūdis ar specifika leidžia išnaudoti šį pranašumą, bet tobulėjimui ribų nėra. Tiesiai į dešimtuką pataikė „Ikea“: „Yra idėja – yra Ikea.“

Originalumas. Asociacijos yra pagrindinis gero šūkio rodiklis. Neįprastos sakinių ar žodžių konstrukcijos arba akivaizdžios klaidos patraukia dėmesį kur kas geriau nei iškalbingos iliustracijos. Žinoma, gramatikos klaidos erzina ir piktina vartotojus, bet yra vienas „bet“. Bėgant laikui tai tampa normomis, įsitvirtinančiomis net skeptikų galvose. Štai keli itin originalūs ir stulbinamo efekto sulaukę šūkiai: „iRu“: „Mes parduodame draugus“, restorano šūkis: „Čia apsivalgai apie viską“, „Snickers“: ,,Nestabyk – snikersnyk“ (rus. Не тормози – сникерсни).

Specifiniai įmonės šūkio kūrimo parametrai;

Kontrastingumas (išskirtinumas konkurentų fone)
Lakoniškumas (patogios, trumpos reklaminės frazės lengviau įsimenamos vartotojų nei ilgos ir painios)
Fonetika (lengviau įsimenamos harmoningai skambančios frazės)
Ritmika (greičiau įsimenamos rimuotos ir eiliutos žinutės)
Suderinamumas (šūkis, išreiškiantis verslo pobūdį ir rinkodaros strategiją)
Dialogas (vartotojai labiau patiki ir pasitiki paslėptu, o ne tiesioginiu dialogu)

Pasak K. Gečo, bėdų dėl šūkių iškyla, kai kas nors nutinka su pačia kompanija, ją ištinka krizė ir, neduokdie, toje srityje, kuri tiesiogiai susijusi su šūkio žinute.

,,Pavyzdžiui, „Xerox“ šūkis „Mes išmokėme pasaulį kopijuoti“ jau neaktualus, nes kopijavimas nėra toks svarbus. Dar blogiau būtų, jeigu ekologiją šūkyje akcentuojanti bendrovė sukeltų ekologinę katastrofą. Dabar jau nežinia, koks buvo BP šūkis prieš krizę, kai išsiliejo didžiulis kiekis naftos Meksikos įlankoje, bet dabar jų metinis pranešimas prasideda šūkiu, kuris yra labiau nei iškalbingas: „Building stronger, safer BP“, – pasakojo K. Gečas.

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.