...

Kaip reklamos pinigai šiuo metu pasiekia tinklalapius?

Verslas

2016.10.05

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Kaip reklamos pinigai šiuo metu pasiekia tinklalapius?

Reklamos tinklų „Adclick.lt“ ir „Adnetmedia.lt“ bei pakartotinės rinkodaros platformos „Adtarget.me“ bendrasavininkis - Deividas Talijūnas. Asmeninio archyvo nuotr.

Reklama nuosavame interneto puslapyje gali atnešti papildomų pajamų, o kartais tapti vieninteliu jų šaltiniu puslapiui išlaikyti. Kas šiuo metu populiaru ir kaip gauti pajamų iš reklamos, pasakoja reklamos tinklų „Adclick.lt“ ir „Adnetmedia.lt“ bei pakartotinės rinkodaros (angl. retargeting) platformos „Adtarget.me bendrasavininkis Deividas Talijūnas.

Populiarūs didieji

Anot pašnekovo, šiuo metu reklamos lyderiais internete išlieka milžinai: „Google“, „Bing“, „Yandex“. Tačiau jiems ant kulnų mina socialiniai tinklai, kuriais galima nesunkiai pritraukti vartotoją į savo puslapį. Visgi niekur nedingsta ir tradiciniai reklaminiai skydeliai. „Jų populiarumas pastaruoju metu pradeda augti. Taip yra todėl, kad atsiranda naujų galimybių, leidžiančių reklamą pirkti automatizuotai, daug geriau nukreipti tiksliniams vartotojams, pasiekti auditoriją ne tik vietiniuose tinklalapiuose, bet ir dešimtyse tūkstančių užsienietiškų tinklalapių, kuriuose lankosi jūsų auditorija. Tokias paslaugas Lietuvoje teikia „Google AdWords“, „Adtarget.me“, „Adform.com“, – vardija pašnekovas.

Verta paskaičiuoti

Reklama ne visada yra vienintelis ir nepakeičiamas būdas pritraukti pinigus. Nusprendus, kad jos reikia, D. Talijūnas rekomenduoja pasiruošti. „Jei tinklalapio pagrindinis tikslas uždirbti iš reklamos, galimi du požiūriai – reklamą skelbti nuo pat pirmos dienos ir savotiškai prie to pratinti lankytojus arba reklamos iš pradžių neskelbti visai ir tikėtis, kad dėl to lankomumas augs greičiau, nes tinklalapis be reklamos labiau patiks vartotojams. Be to, planuojant skelbti reklamą, reikia iš anksto taip susidėlioti tinklalapio dizainą, kad jame tilptų standartinių dydžių reklamjuostės. Teks susipažinti su tokiais terminais, kaip CPM, CPC, Impressions, CTR, Above/Below the fold ir t. t.“, – dėsto pašnekovas.

D. Talijūno teigimu, galvojant, ar reklamos tikrai reikia, praverčia gaunamos naudos apskaičiavimas, kuris gali būti atliktas nesudėtingai: „Pats paprasčiausias būdas įkelti reklamjuostes savo tinklalapyje „Google Display Network“, bet jei tinklalapis skirtas lietuviškai auditorijai, vidutiniškai galite tikėtis apie 0,15 euro už 1 000 kartų parodytą reklamos skydelį. Žinoma, tai labai priklausys ir nuo tinklalapio temos, pritraukiamos auditorijos, reklamjuosčių dydžio ir jų efektyvumo. Skaičiuojame. Jei tinklalapyje reklama parodoma 100 000 kartų per mėnesį ir jame yra trys reklamjuosčių pozicijos („Google“ daugiau neleidžia) 100 + 0,15 x 3 = 45 eurai. Yra daugiau reklamos tinklų, pavyzdžiui, lietuviškas www.adclick.lt, jie už 1 000 parodymų mokės dar mažiau negu „Google“, bet galėsite įkelti dar vieną kitą papildomą reklamjuostę.“

Svarbi specializacija

Ekspertas įsitikinęs – svarbu turėti savo krypti ir auditoriją, kad būtum mėgstamas reklamos užsakovų: „Kalbant apie tinklalapių pajamas iš reklamos, mažiems tinklalapiams vienintelis prieinamas būdas yra kaičioji reklama. Jei tinklalapis specializuotas ir skirtas užsienio auditorijai dar galima būtų bendradarbiauti su vadinamosiomis partnerysčių programomis. Pati kaičioji reklama taip pat įgauna skirtingų formų. Be tradicinių reklamjuosčių, galima vaizdo reklama – reklaminiai skydeliai, kurie imituoja tinklalapio turinį, įvairios nuorodos, rėmimai ir t. t. Jei jūsų tinklalapis su kokybišku turiniu ir pritraukia aiškią nišinę auditoriją, kuri įdomi reklamos užsakovams, tada perkopę 100 000 parodymų kartelę jau atsargiai galite belstis į didesnių reklamos tinklų duris. Lietuvoje tai būtų www.adnetmedia.lt ar www.strive.lt. Čia galima gauti gerokai didesnę kainą už 1 000 skydelio parodymų, bet stebuklų irgi nebūna. „Adnetmedia.lt“ netgi turi galimybę pas jus įdėti iki penkių „Google“ reklamos pozicijų.“

 

„Jei jūsų tinklalapis labai specializuotas ir jūs tapsite tam tikros srities autoritetu, labai tikėtina, kad į jus kreipsis su prašymais įvertinti vieną ar kitą jūsų srities produktą ar paslaugą.“

D. Talijūnas.

 

Be to, pašnekovas pastebi, kad, populiarėjant turinio rinkodarai, vertėtų atkreipti dėmesį į jo teikiamas reklamines galimybes. Na, o jeigu nėra baimės išbaidyti savo lankytojus, galima naudoti iššokančiąją reklamą, už kurią mokama daugiausia.

„Jei jūsų tinklalapis labai specializuotas ir jūs tapsite tam tikros srities autoritetu, labai tikėtina, kad į jus kreipsis su prašymais įvertinti vieną ar kitą jūsų srities produktą ar paslaugą. Dažnai tokie vertinimai būna apmokestinami. Kitas būdas – iššokančioji reklama. Už agresyvią ir gerai pastebimą reklamą užsakovai linkę mokėti gerokai daugiau. Atitinkamai išauga tinklalapio pajamos. Bet kartu sukeliamas lankytojų nepasitenkinimas, jie rečiau lankosi tokiuose tinklalapiuose, įsidiegia reklamos blokavimo programas. Taigi, prieš pradedant skelbti tokias reklamas, reikia labai pasverti už ir prieš“, – rekomenduoja D. Talijūnas.

Vis dėlto, nepaisant lengvų pajamų iš reklamos, pašnekovas primena, kad verta tinkamai įvertinti poreikį ir galimybes. „Visada sau turite atsakyti, kas jums svarbiausia: geras turinys, vertinga auditorija ir brangi reklama ar lengvas turinys, atsitiktinė ir neapibrėžta auditorija, pigi reklama, bet didelis jos kiekis. Vieno recepto nėra“, – teigia reklamos ekspertas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.