Kaip naujam verslui susikurti logotipą?
2016.08.04
Temos: Marketingas, Vadyba.
Naujam verslui logotipas tampa vienu pagrindinių komunikacijos įrankių. Tai leidžia įmonei atskleisti savo identitetą ir išskirtinumą. Tad į jo kūrimą reikia žiūrėti atsakingai ir žengti koja kojon su vyraujančiomis tendencijomis. Ką svarbu žinoti kuriant prekių ženklo logotipą, teiravomės logotipų kūrėjo, grafinio dizaino studijos MB „Greyta“ vadovo Andriaus Tamošaičio, dizaino įmonės „Brandworks“ direktoriaus Antano Jonušo ir ženklodaros konsultantės Giedrės Lisauskaitės.
Sėkmingam prekių ženklo augimui
A. Tamošaitis, sukūręs apie 120 logotipų, teigia, kad logotipas identifikuoja ir išskiria verslą. Anot jo, kokybiškas vaizdinis prekių ženklas suteikia pranašumą prieš konkurentus, jis greičiau įsimenamas vartotojų, sukuria pridėtinę vertę ir ilgainiui emocinį prisirišimą. Tai vienas esminių aspektų pradedančiajam verslui.
Pasak „Brandworks“ ženklodaros specialistės, kaip žmonės skiriasi vieni nuo kitų savo charakteriu ir fizinėmis savybėmis, taip ir prekių ženklui reikalinga savastis. Prekių ženklas turi nebijoti būti išskirtinis ir turėti savo veidą bei aiškų charakterį – dalykišką, žaismingą, maištingą. Tik tada jūsų prekių ženklas nepaskęs pasiūlos jūroje, bus atpažįstamas ir įsimintinas. „Pavyzdžiui, informacinių technologijų įmonės „Apple“ logotipas – prakąstas obuolys – vaisius nuo pažinimo medžio komunikuoja pažinimo džiaugsmą. „Apple“ logotipo išskirtinumas – visiškai kitokia komunikacija nei analogiškų įmonių. „Draudimas.lt“, savo paslaugai žymėti pasirinkęs „Brandworks“ pasiūlytą ir sukurtą simbolį šuniuką, tapo išskirtinis savo srityje ir tai neabejotinai padeda sėkmingam prekių ženklo augimui“, – atskleidžia pašnekovė.
Pasak „Brandworks“ direktoriaus, prekių ženklo išskirtinumas prasideda nuo logotipo ir firminio stiliaus sukūrimo – grafinių elementų, spalvų, šriftų, jų santykių parinkimo, komunikacinio šūkio, įvaizdinių nuotraukų, garsų ir kvapų numatymo. „Norint sukurti ne tik gražų, bet ir produktą ar paslaugą tinkamai komunikuojantį logotipą, pirmiausia reikia išsigryninti paslaugos ar prekės išskirtinumą, nustatyti tikslinę jos auditoriją, apsibrėžti veiklos geografiją ir apsispręsti dėl pozicionavimo“, – aiškina jis.
Atsakingai rinktis dizainerį
Anot A. Tamošaičio, svarbiausia yra dizainerio ir kliento sinergija. Labai svarbu aiškiai suformuoti užduotį dizaineriui. Būtina išsigryninti, kaip norima reprezentuoti verslą ir kokią žinutę bandoma perteikti logotipu. „Tikslinga būtų kurti logotipą tokį, kuris atspindi jūsų verslą, jei jūs esate jaunatviškas, darote ką nors naujo, modernaus, tai ir reikia atspindėti logotipe. Jei tai solidus, aukštos klasės, brangus produktas, logotipas tai turi atspindėti. Svarbu atrasti save ir tai atspindėti. Skleisti savo norimą žinutę aplinkai“, – pataria pašnekovas.
„Pradedančiajam verslui reikia visuomet pelnyti klientų pasitikėjimą ir simpatijas, o, estetiškai, gražiai ir profesionaliai atrodant, tai visuomet padaryti daug lengviau.“
A. Tamošaitis.
MB „Greyta“ vadovas pastebi, kad kartais pradedančiajam verslui nėra taip svarbu investuoti į vizualinį stilių, kaip į produktus ar kokybę. Tačiau nusprendus, kad reikia profesionalaus logotipo, jis nerekomenduoja daryti patiems, nes mokėjimas naudotis programa „Photoshop“ ir požiūris „Kol kas bus gerai, o vėliau pasikeisime“ nėra geras sprendimas. „Pradedančiajam verslui reikia visuomet pelnyti klientų pasitikėjimą ir simpatijas, o, estetiškai, gražiai ir profesionaliai atrodant, tai visuomet padaryti daug lengviau. Reikėtų skirti laiko ir susirasti kvalifikuotą specialistą. Renkantis derėtų žvelgti į jo darbų portfelį, o ne į kainą. Peržvelgus darbus lengva įžiūrėti dizainerio braižą ir stilistiką, tad lengviau suvokti, ko galima tikėtis. Siūlau nesusižavėti įvairiais eksperimentiniais maketais – realistiniais fotografiniais logotipo vaizdais, bet visuomet ieškoti profesionalių ir įdomių sprendimų paprastame frontaliame vaizde. Atkreipkite dėmesį ne tik į išpildymą, bet ir į idėjos unikalumą bei originalumą, logotipo prasmę, mintį“, – pataria pašnekovas.
Naudingi patarimai
Apibendrindami logotipų kūrimo ekspertų nuomones, išskiriame svarbiausius žingsnius, kurie padės susikurti sėkmingą ir tikslingą logotipą. Svarbiausia yra aiški užduotis logotipo kūrėjui – kuo tiksliau suformuluosite pagrindinius reikalavimus, tuo bus sklandesnis kūrimo procesas. Kūrėjas savo pateiktose idėjose turėtų atsakyti į klausimus, koks bus funkcinis ir emocinis prekių ženklo suvokimas. Renkantis logotipą reikėtų vadovautis šiais kriterijais: ar logotipo idėja yra originali; ar logotipo formos bei spalvos komunikuoja užduotyje įvardytas vertybes; ar savo produktų arba paslaugų kategorijoje šis logotipo variantas neturi panašumų į kitus logotipus. Tam, kad logotipas visuomet būtų naudojamas korektiškai, būtina tinkamai suruošti reikiamus failus ir trumpą naudojimo aprašymą. Sukūrus logotipą reikia pasirūpinti jo registravimu Valstybiniame patentų biure.
Vyraujančios tendencijos
Anot grafikos dizaino ekspertų, logotipų dizaino srityje vyrauja minimalizmas. „Atsisakoma šešėlių, sudėtingų perėjimų, gradientų. Didėjant įvairiam kūrybiniam verslui, atsiranda ir originalių išsišokėlių – įdomus pavyzdys „Keulė rūkė“ dizainas. Daugėja hipsteriškų logotipų, kurie vaizdiniu išpildymu panašesni į etiketes nei į logotipus“, – dėsto A. Tamošaitis. Jo teigimu, pasaulyje taip pat populiarūs ir dinaminiai, kintantys logotipai (geriausias pavyzdys – „Melburno“ logotipas).
Kaip pasakoja A. Jonušas ir G. Lisauskaitė, pagrindine tendencija išlieka paprastumas, minimalizmas, plokščiasis dizainas, linijiniai vieno storio piešiniai. „Vis aktualesni tampa lengvai pritaikomi, paprasti, beserifiai šriftai“, – priduria jie.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.