...

Kaip kurti efektyvią el. pašto rinkodarą?

Verslas

2017.07.20

Autorius: Urtė Bujevičiūtė

Temos: , , .

Kaip kurti efektyvią el. pašto rinkodarą?

Rytis Laurinavičius. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

„Ateina daug el. pašto žudikų, bet jis išlieka vienu efektyviausių komunikacijos kanalų. Tai nėra kanalas, padedantis pritraukti naujų klientų. Tai kanalas, skirtas paskatinti juos sugrįžti, pirkti vėl ir vėl“, – el. pašto rinkodaros subtilybes didžiausiame jaunojo verslo forume „#LAUNCH 2017“ pristatė įmonės „Soundest“ vadovas Rytis Laurinavičius.

Besikeičiantis pagal laiką

Remiantis Amerikoje atliktais tyrimais, el. paštas yra pirmas dalykas, kurį tikriname iš ryto. Jis naudojamas kaip identifikavimo priemonė registruojantis į socialinius tinklus. Be to, tai vienintelis komunikacijos būdas, kai bendraujama gavus kliento sutikimą. R. Laurinavičius el. pašto rinkodarą lygina su nesenstančia dainininke Madonna. Neatsižvelgiant į kitas populiarias dainininkes, tokias kaip Britney Spears ar Lady Gaga, Madonna vis dar yra paklausiausia pasaulyje dainininkė. Taip ir naujienlaiškis išlieka efektyvus, nepaisant didelio socialinių tinklų populiarumo.

Auginti sekėjų kontaktų bazę

Komunikaciją el. paštu R. Laurinavičius ragina pradėti nuo kontaktų sąrašo. Jis renkamas svetainės lankytojus verčiant prenumeratoriais. Naujienlaiškio prenumerata leidžia išlaikyti ryšį su svetainėje apsilankiusiais, bet nepirkusiais arba nepabaigusiais pirkimo proceso lankytojais: „2–3 proc. svetainės srauto konvertuojasi į pardavimus, kiti tiesiog išeina, aišku dalis grįžta pakartotinai, tada nusiperka, po septinto karto susiranda jus skirtingais kanalais. Kai mes tai žinome, svarbu bent dalį šitų kontaktų susirinkti“, – tikina R. Laurinavičius. Didesnė duomenų bazė leidžia padidinti kampanijos efektyvumą. Užtrukus tą patį laiką rengiant naujienlaiškį, pavyksta pasiekti daugiau potencialių klientų.

Naujienlaiškių formos tinklalapyje

Yra keletas skirtingų būdų surinkti vartotojų duomenų bazę. Kuriami naujienlaiškių užsakymo mygtukai, kurie įkeliami skirtingose interneto puslapio vietose. Mažiausiai konvertuojančios (tik iki 0,5 proc.), tačiau padedančios atrinkti tikslinę auditoriją – formos puslapio apačioje. Forma gali likti apačioje einant per skirtingus puslapius, gali atsirasti puslapio šone arba aiškiai matomoje vietoje viršuje. Kiek agresyvesnė forma – iššokantys langai (angl. pop-up). Nors baiminamasi dėl neigiamos vartotojo reakcijos, ši forma konvertuoja iki 5 proc. apsilankiusiųjų. Kitas svarbus dalykas rengiant užsakymo mygtukus – pateikti papildomą vertę: nuolaidą ar specialų pasiūlymą, kad žmogus nieko nelaukęs užsiprenumeruotų. Skatinti prenumeruoti padeda ir gražūs vaizdai.

Siųsti kokybiškus naujienlaiškius

 

„Skatinančius pirkti mygtukus madinga išimti, bet el. pašte žmonės spaudžia ant mygtukų „skaityti čia“, „žiūrėti daugiau“, „pirkti dabar“ – tai yra vietos, kurios sulaukia daugiausia paspaudimų.“

R. Laurinavičius.

 

Turint gavėjų sąrašą, galima galvoti apie pačių naujienlaiškių efektyvumą. Svarbus laiško pavadinimas ir siuntėjas. R. Laurinavičius ragina nesiųsti naujienlaiškių iš „info“ paštų, nes tai neskatina jų atidaryti. Tinkamą antraštę sudaro 10–35 simboliai. Svarbiausius žodžius rekomenduojama kelti į priekį dėl augančio mobiliųjų įrenginių naudojimo. Antraštėms naudoti tokius žodžius kaip: „5 patarimai“, „didysis išpardavimas“, „šluojam sandėlius“, tik tai daryti saikingai. Naujienlaiškius žmonės skaito vidutiniškai 11 sekundžių, todėl patariama būti konkretiems, nerašyti ilgų tekstų. Tam verta naudoti mygtukus. „Skatinančius pirkti (angl. call to action) mygtukus madinga išimti, bet el. pašte žmonės spaudžia ant mygtukų „skaityti čia“, „žiūrėti daugiau“, „pirkti dabar“ – tai yra vietos, kurios sulaukia daugiausia paspaudimų“, – tikina specialistas. Tinkamai sudėlioti siuntėjas, antraštė, konkretus turinys su gražiais vaizdais ir mygtukai užtikrina naujienlaiškio efektyvumą, tačiau tai nėra vienintelė el. rinkodaros sudedamoji dalis.

Nepamiršti automatizuotų laiškų

Automatiniai laiškai svarbūs norint pasveikinti naujus prenumeratorius, priminti apie pamirštas prekes krepšelyje arba periodiškai siunčiant informaciją. Pasveikinimo laiškai reiškia prenumeruotojo patvirtinimą. Jei naujienlaiškį siunčiame kas mėnesį ir jį išsiuntėme vakar, klientas kitą mėnesį gali pamiršti, ką prenumeravo. Apie prekes primenantys laiškai padeda padidinti pardavimų procentą. „Palikto krepšelio“ laiškai „Ei, tu kažką pamiršai“ generuoja nuo kelių iki keliolikos procentų pardavimų. Jie sugrįžta ir būna, kad įsideda ir daugiau prekių“, – teigia R. Laurinavičius. Trečioji grupė – automatiniai laiškai. Tai psichologinį spaudimą darantys periodiški priminimai, kiek dienų liko pasinaudoti pasiūlymu. Periodiškai gali būti siunčiami ir laiškai, kuriuose įvardijami skirtingi įmonės pranašumai, taip parodant prenumeruoto naujienlaiškio vertę. R. Laurinavičius pateikia originalių pavyzdžių ir ragina pasitelkti kūrybiškumą, kuris dažniausiai gerokai padidina siunčiamų naujienlaiškių efektyvumą.

Ekspertai

Rytis Laurinavičius

Rytis Laurinavičius

Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.