...

Kaip išnaudoti virtualią erdvę ir pritraukti e. klientų?

Verslas

2013.12.10

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: , .

Kaip išnaudoti virtualią erdvę ir pritraukti e. klientų?

Fakulteto tikslas – pamokyti rinkodaros specialistus (ir ne tik!) išnaudoti virtualią erdvę ir pritraukti e. klientų.“ flickr.com nuotr.

Ar prisimenate, kada pastarąjį kartą pirkote bilietą į kiną, teatrą, operą tam skirtoje kasoje? Aš ne. Traukinių ir lėktuvų bilietai, knygos, kosmetika, drabužiai ir avalynė, net maisto produktai pasiekiami internetu. „Internetinės prekybos populiarumas sparčiai auga, tačiau ne visos įmonės geba tuo pasinaudoti, – sako vienas iš „Interneto fakulteto“ įkūrėjų ir lektorių, interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas. – Šio fakulteto tikslas – pamokyti rinkodaros specialistus (ir ne tik!) išnaudoti virtualią erdvę ir pritraukti e. klientų.“

Elektroninė rinkodara – ne tik IT personalui

Kalbėdamas apie „Interneto fakulteto“ atsiradimą penkiolika metų su įvairiais interneto projektais dirbęs D. Bagdžiūnas noriai dalijasi per metus padarytomis įžvalgomis: „Kurį laiką maniau, kad dirbu industrijoje, esančioje vienu žingsniu priekyje kitų, t. y. arčiau naujovių. Šiandien suvokiu, kad industrijos, kuri būtų arčiausiai inovacijų, nėra, – sako verslininkas. – Dabar inovacijos paliečia kone kiekvieną verslą. O tam, kad jas suvoktum, reikalingos žinios, kad jas valdytum – tam tikra kompetencija.“

Žinių trūkumas

„Nors gerai paieškoję rasite šaltinių, rašančių ar kalbančių (įvairių konferencijų metu) apie elektroninę rinkodarą, netrukus įsitikinsite, kad dauguma jų rengti savireklamos tikslais, – sako D. Bagdžiūnas. – Būna ir neprastų mokymų, tačiau jie riboti: įgyjamos žinios apie vieną iš platformų, pavyzdžiui, „Google“. Vertės neprideda ir darbuotojų, atvykusių į panašias konferencijas, požiūris. Dažnam tai geras laiko leidimo būdas, ne laikas, kai galėtum išmokti naujų dalykų. Žinoma, žinių galima ieškoti knygose, tačiau laisvas nuo darbo laikas itin ribotas, vargu ar kas norės jį aukoti (net jei šis laikas ateityje taptų geriausia investicija į save). Atmetus šiuos variantus lieka dar vienas – praktika. Darbas su skirtingo tipo projektais – vienas efektyviausių būdų auginti elektroninės rinkodaros kompetencijas. Deja, ne viskas taip paprasta: šis procesas labai ilgas, o tobulėjimas (leidžiant klysti) yra lėtas ir brangus. Išvada viena: Lietuvoje nėra vietos, kur būtų ugdomos sistemiškos elektroninės rinkodaros žinios.“

„Tačiau tuo pat metu darbo skelbimuose ieškoma darbuotojų, gebančių dirbti elektroninės rinkodaros, inovacijų ir interneto srityse. Tokio pobūdžio specialistų paklausa yra milžiniška“, – paradoksą atskleidžia D. Bagdžiūnas.

Mokymas per praktiką

„Suvokę šią problemą sukūrėme sistemišką mokymų programą e. įgūdžiams ugdyti. Jos metu bus suteikiamos svarbiausios žinios, kurių reikia norint tinkamai valdyti komunikaciją internete. Programoje mažai teorijos ir daug praktikos. Dėstymo būdas, kai lektorius kalba prie lentos, o visi klauso, yra pats neefektyviausias, todėl tokių mokymų mūsų programoje yra mažuma. Didžiausią dėmesį skiriame praktikai“, – pagrindinius „Interneto fakulteto“ veiklos principus įvardija fakulteto direktorė Greta Urman.

„Pirmoji programa trunka penkias dienas ir apima tik pirmą žingsnį į sistemišką komunikacijos internete valdymą. Vėliau bus sukurtas kursas pažengusiems, specializuotos programos, kurios leis įsigilinti į vieno kanalo ar įrankio subtilybes, kūrybinį mąstymą ir inovacijų kūrimą“, – ateities vizijomis dalijasi G. Urman.

Norintiems atrasti e. rinkodaros naudą

„Norint sėkmingai parduoti savo produktą ar paslaugas reikia efektyviai išplatinti savo žinutę. Kad tai padarytum, reikia pažinti daugiau nei 50 komunikacijos kanalų (net 90 procentų jų yra skaitmeniniai) ir jų sąveikos galimybes, be to, reikia mokėti valdyti turinį. Juk tą pačią žinutę galima papasakoti tekstu, paveiksliuku, lentele ar simboliu. Reikia nepamiršti atvesti srautą ir jį įtraukti į patirtį su prekių ženklu bei išlaikyti vienodą visuose kanaluose, orientuojantis į skirtingus tikslinių grupių poreikius. Galiausiai reikia mokėti išmatuoti rezultatą, ne tik įvaldant įrankius, bet ir gebant susikurti išvestinius matavimo rodiklius“, – keletą per kursus mokomų dalykų mini D. Bagdžiūnas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.