Kaip būti išgirstam perpildytame internete?

Verslas

2017.12.15

Autorius: Rimantė Bieliauskaitė

Temos: , .

Kaip būti išgirstam perpildytame internete?

Gediminas Tamulynas. Asmeninio albumo nuotr.

Šiais technologijų laikais, kai viskas keliasi į internetinę erdvę, vis sparčiau ima populiarėti vaizdo rinkodara. Ji, kaip ir kiekvienos rūšies reklama, turi savo subtilybių, kurias atskleidžia įmonės „Wide Wings“ įkūrėjas ir vadovas Gediminas Tamulynas.

Svarbiausia žmogaus laikas ir dėmesys

 

„Jei jūsų rodomas turinys bus įdomus, įtraukiantis ir prikaustantis dėmesį, tai net ir keliolikos minučių vaizdo įrašas bus populiarus ir sulauks pasisekimo.“

G. Tamulynas.

 

Įvairaus pobūdžio reklama susiduria su pagrindiniu iššūkiu – kaip pritraukti žmonių dėmesį ir jį išlaikyti tiek, kad galėtum pristatyti savo produktą ar paslaugą. G. Tamulyno teigimu, vyrauja stereotipas, kad reklaminis vaizdo įrašas turi būti kuo trumpesnis, tačiau tai nėra tiesa: „Jei jūsų rodomas turinys bus įdomus, įtraukiantis ir prikaustantis dėmesį, tai net ir keliolikos minučių vaizdo įrašas bus populiarus ir sulauks pasisekimo.“ Pašnekovas pabrėžia, kad svarbiausia yra žinutė, kurią transliuoji, o akivaizdūs produkto ar paslaugos kišimo bei brukimo žmonėms būdai bus natūraliai atstumiami net neperžiūrėti. Visgi vyrauja tendencija, kad trumpi, vos keleto sekundžių vaizdo įrašai ar GIF failai yra populiaresni socialiniuose tinkluose kaip kasdieniai įrašai, o ilgesni kuriami siekiant pateikti žmonėms naujos naudingos informacijos ir kokybiško turinio. Dažnai kyla klausimas, ar vaizdo rinkodara nėra tik šiuo metu populiari ir ateityje nebus užmiršta, tačiau G. Tamulynas užtikrintai teigia, kad internetas ir socialiniai tinklai – rinkodaros ateitis, o vaizdo rinkodara nėra naujovė ar inovacija, tai tik natūrali technologijų seka į priekį kaip ir visose srityse.

Pagrindiniai patarimai

Įmonės „Wide Wings“ vadovas atskleidžia svarbiausius patarimus, kaip vaizdo rinkodarą perkelti į naują – sėkmingą lygį.

Susitelkite į vieną žinutę. Dažnai daroma klaida, kai, kuriant reklaminio pobūdžio vaizdo įrašą, norima parodyti viską, kas yra geriausia. Tada žmonės apskritai nesupranta, kas norėta pasakyti. Paveikiausia yra sutelkti dėmesį į vieną žinutę ir kurti turinį tik aplink ją.

Svarbiausia turinys. Originalus ir dėmesį patraukiantis turinys gali būti kuriamas keliais būdais: Lietuvoje visada buvo ir vis dar yra populiarus vadinamasis cirkas, kai žmonės nori pasijuokti iš kitų, tačiau tai laikoma gana prastu skoniu ir etiketu, taigi tikrai tinka ne visoms įmonėms. Taip pat galima kurti turinį remiantis dabartinėmis žiniasklaidos temomis – jos itin populiarios ir sulaukia daug dėmesio, tačiau labai laikinos ir, praėjus keletui metų, taps visiškai neįdomios bei neaktualios. Pagaliau pats sunkiausias, tačiau geriausias būdas kurti turinį, atsižvelgiant į pagrindines žmonių vertybes, kurios aktualios buvo visais laikais. G. Tamulynas pataria orientuotis ne į produkto ar paslaugos ypatybių iškėlimą, o į patį pasakojimą, reklamą paliekant tarsi nematomą, tačiau aiškiai suprantamą žinutę.

Susitelkite į jausmus. Vaizdo įrašai turi unikalią ypatybę – perteikti ir sukelti žmonėms jausmus. Tai pagrindinis dalykas, kuris verčia žmogų sutelkti dėmesį ir įsiminti žiūrėtą vaizdo įrašą. Anot G. Tamulyno, jausmai vaizdo įrašui tarsi skonio stiprikliai maistui.

Struktūra yra labai svarbi. Pašnekovas atskleidžia, kad, kuriant vaizdo įrašus, labai svarbu laikytis struktūros: pradžioje sukelti liūdesį ar susidomėjimą, tada pereiti prie baimės ar įtampos scenos ir pagaliau pateikti katarsį, kitaip vadinamą išsivadavimą ar išsilaisvinimą. Tai jau labai seniai žinoma tradicinė struktūra, kuri vis dar paveiki ir šiomis dienomis. Jos laikantis žmogus tarsi išgyvena visą rodomą vaizdą kartu ir susitapatina su situacija, o tai galiausiai jam sukelia jausmus, kurie, kaip jau minėta, itin svarbūs.

Nepamirškite originalumo. Dažnai girdima frazė, kad šiais laikais jau neįmanoma nieko išrasti, tačiau „Wide Wings“ vadovas teigia, kad nieko išrasti ir nereikia: „Galima senus ir gerai žinomus dalykus parodyti kitaip – savaip, originaliai ir naujai. Kitaip tariant, leisti kažkam senam atgimti iš naujo.“

Kontroliuokite žmonių interpretacijas. Kuriant vaizdo rinkodarą, labai svarbu suprasti, kad žmonės, peržiūrėję įrašą, susikurs savo nuomonę ir interpretuos. Pasak pašnekovo, galima arba viską parodyti taip aiškiai, kad neliktų vietos interpretacijoms, arba vaizdu ir garsu sukurti tokią situaciją, kad po peržiūros žmogus interpretuotų tik jūsų naudai. Tai labai svarbu, nes, palikę laisvus ir nekontroliuojamus interpretacijos rėmus, galite sulaukti priešingos reakcijos, nei tikėjotės.

Garsas – 50 proc. sėkmės. Pastaruoju metu labai dažna klaida – neinvestavimas į garso takelį. G. Tamulynas įsitikinęs, kad garsas lygiai toks pat svarbus kaip ir turinys. Juo galima kurti situacijos nuotaiką, perteikti jausmus ir emocijas. Garso takelis privalo būti kuriamas specialiai tam tikram pasakojimui, o ne atvirkščiai. Kitaip tariant, garsas ir vaizdas turi koreliuoti kartu ir būti tarsi vientisa, nedaloma visuma.

Išsiskirkite savo tikslinę rinką. Labai svarbu tiksliai žinoti, į kokius žmones orientuojatės, nes tai, kas veikia vienam, gali būti visiškai neįdomu kitam. Reikia aiškiai apsibrėžti savo tikslinės rinkos ribas ir perteikti žinutę jiems suprantama kalba.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.