...

Ką sėkmingi prekių ženklai turėtų daryti socialiniuose tinkluose?

Verslas

2021.02.25

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: .

Ką sėkmingi prekių ženklai turėtų daryti socialiniuose tinkluose?

Konkurencija dėl vartotojų dėmesio socialiniuose tinkluose tiesiog žvėriška. Tūkstančiai gražių ir ištobulintų profilių, kviečiančių užsukti ir nusipirkti. Visgi, kai reklamos srautas toks didelis, kyla klausimas: ką man, kaip prekių ženklui, reikėtų daryti, kad išsiskirčiau iš krūvos? Antrojoje Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) renginio „Digital Marketing Update’21“ dalyje „EduMint“ bendraįkūrėjis ir lektorius Domantas Širvinskas papasakojo, ko šiais metais reikėtų pasimokyti prekių ženklams. 

Laikas mokytis

Kai dėl karantino į internetą persikėlė beveik visi, natūraliai išaugo konkurencija dėl vartotojų dėmesio. Regis, socialiniai kanalai perėmė dar didesnį vaidmenį versle. Tiesiog atsakyti į klientų žinutes „Facebook“ ar retkarčiais įsikelti tobulą nuotrauką nebeužtenka. Prisijungus prie socialinių tinklų ir norint kurti ne tik savo įvaizdį, bet ir daryti aktyvius pardavimus, reikėtų išmokti keleto dalykų. Kaip teigia D. Širvinskas, „EduMint“ bendraįkūrėjis, tai ir bus didelis šių metų užsiėmimas – mokymasis. Nuo to priklausys, kaip verslui seksis išgyventi šiuos ir ateinančius metus.

„Mums reikia mokėti valdyti techninius kanalus ir jų ateityje tikrai daugės, nebeužteks „Facebook“ ar „Instagram“, nes ateina daugybė kitų kanalų. Turime gebėti užstatinėti reklamas, tai yra dalykas, kuriam reikia techninio darbo: šiek tiek planavimo, šiek tiek techninių žinių. Jeigu mes tai išsiaiškiname, galime investuoti savo pinigus, kad jie mums grįžtų su kažkokiu pelnu“, – sako lektorius.

Pasak D. Širvinsko, kitas be galo svarbus dalykas yra turinio kūrimas: „Mes turime mokėti rašyti tekstą, turime mokėti fotografuoti, filmuoti, montuoti, maketuoti bent jau paprastus dalykus. Juk neprašysime visada dizainerio pagalbos. Tai dalykai, kurie yra išmokstami, bet jų reikia mokytis arba žiūrint „YouTube“ vaizdo įrašus, arba einant į mokymus, kurių yra daugybė. Labai kviečiu tuos, kurie tik įžengė į skaitmeninių kanalų teritoriją – mokykitės. Nuo to iš esmės priklauso, kaip jums seksis išgyventi per šiuos ir ateinančius metus.“

Nuoširdumas – tai, ko nori klientas?

Susirinkusieji socialiniuose tinkluose drąsiai komunikuoja, kokie yra gražūs ir tobuli. Visi jie kažką reklamuoja, kviečia potencialų klientą užsukti ir nusipirkti. Ir staiga atsiranda problema, kad vartotojams, dalyvaujantiems tokiame dideliame informacijos sraute, visos tobulos ir gražios reklamos tiesiog suvienodėja. Dėl to vienas svarbiausių komunikacinių tikslų prekių ženklams – būti žmogiškiems ir nuoširdiems.

„Prekių ženklams vis svarbiau būti žmogiškiems, nuoširdiems. Tas autentiškumas, tikroviškumas yra pagrindinis koziris tuomet, kai mes esame intensyviame, konkurenciniame lauke. Jei mes tiesiog būsime kooperatyvūs, su nušlifuotais, tobulais dizainais, mūsų niekas nepastebės. Jeigu atrasime kažką, kuo esame ypatingi patys, tuomet galėsime būti išskirtiniai ir papasakoti savo istoriją“, – pasakoja D. Širvinskas.

Videoformatas žinomas, bet vis prisibijomas

Vienas iš metodų vartotojų akyse atrodyti išskirtiniams ir įdomiems – vaizdo turinys. Kaip sako D. Širvinskas, apie šią tendenciją kalbama jau daug metų, bet tai nereiškia, kad tokio turinio kuriama daugiau. Jo nuomone, yra dvi pagrindinės priežastys, kodėl žmonės nekuria vaizdo turinio.

„Man atrodo, yra dvi pagrindinės priežastys, kodėl mes dažniausiai nukeliame vėlesniam laikui vaizdo turinio gamybą. Pirmoji – tai brangu. Antroji, kad tai yra baugu. Pirmoji priežastis, dėl kurios sutinku, ypač jei esame didelė korporacija. Šią priežastį galime labai lengvai sumažinti, sutvarkyti, jeigu tą turinį gaminamės patys, mes rūpinamės jo produkcija, jei filmuojamės patys. Net ir įvairaus dydžio įmonės tai gali daryti. Didesnės įmonės, valstybinės institucijos gali pristatinėti korporatyvinius dalykus, vadovas gali išeiti į viešumą, apskritai įvairių skyrių vadovai gali kalbėti apie darbdavio įvaizdžio aspektus, kaip jų komanda ten dalyvauja ir pan. Mažoms įmonėms tai be klausimų: mes pristatome savo produktą, apie jį papasakojame, paaiškiname, kad mes esame ekspertai ir dėl to galime šį produktą platinti. Galų gale parodome tą savo išskirtinumą, būdami žmonės, o ne besislėpdami už logotipo“, – teigia D. Širvinskas.

Viešumo baimė – ne pasiteisinimas

Pats lektorius prisipažįsta, kad įsijungti kamerą net ir jam pačiam yra baugu. Visgi šie metai skirti ne pasiteisinimams dėl viešumo baimės. Priešingai, įsijungti kamerą tapo kasdieniu dalyku ir vaizdo turinio šiais metais turėtų daugėti.

„Sunku ir man įsijungti kamerą prieš save. Konsultuoju daugybę klientų ir visi kaip susitarę sako: „Aš tai jau tikrai taip nedarysiu. Nenoriu būti pamaiva, kuri priešais telefoną staipysis ir girs savo produktą. Nebūsiu „influenceris“, nes aš esu rimtas žmogus ir noriu pardavinėti, rūpintis procesais, o ne lįsti į viešumą.“ Iš dalies emociškai suprantu, kodėl taip vyksta. Aš juntu tą patį. Bet šiais metais šio pasiteisinimo neliko. Save matyti tapo nebe egzotika: mes kiekvieną dieną darome „Zoom“ skambučius, žiūrime į save ekrane, matome, kaip atrodome, priprantame prie viso šio reiškinio, – sako D. Širvinskas. 

Pasak „EduMint“ bendraįkūrėjo, „buitekas“ is the new normal: „Viskas gerai, kai mes esame žmonės, ir tai kaip tik dar labiau patinka mūsų sekėjams, mūsų turinio matytojams. Todėl pasiteisinimų, kad baisu matytis priešais kamerą, atrodo, lieka vis mažiau. Taigi turiu nuojautą, kad šiais metais mes tikrai pamatysime labai daug vaizdo turinio.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.