Ką reikia žinoti kreipiantis dėl interneto svetainės dizaino?
2016.02.08
Temos: Marketingas, Vadyba.
Interneto svetainės dizainas gali patraukti dėmesį ir kviesti atidžiau panagrinėti svetainės turinį arba, priešingai, atbaidyti potencialius klientus. Klientų lūkesčius ir originalių interneto svetainių dizaino sprendimų galimybes aptarėme su įmonę „Art Space“ įkūrusiu dizaineriu Audriumi Ališausku.
Tikslinės auditorijos apibrėžtis
Kreipiantis dėl interneto svetainės dizaino, reikia žinoti svarbiausius dalykus: kokį turinį joje skelbsite, kokią pagrindinę žinią norėsite perduoti, kas bus jūsų svetainės tikslinė auditorija. Svarbu nuspręsti, koks pagrindinis svetainės tikslas, t. y. kokių tikslų norite pasiekti pasitelkdami interneto svetainę. Dizaineris pataria apgalvoti pirminę puslapio struktūrą. Išanalizavus šią informaciją, gaunamas labai aiškus vaizdas, ko siekiama. „Kurdami dizainą visada remiamės tikslinės auditorijos pažinimu, nes tai bus pagrindiniai svetainės lankytojai“, – pasakoja „Art Space“ įkūrėjas A. Ališauskas. Be to, dizainas yra neatsiejamas nuo vartotojo patirties (angl. user expierence). Dizaineris pataria siekti kuo paprastesnės ir aiškesnės puslapio navigacijos, hierarchijos bei struktūros.
„Kartais daroma labai didelė klaida, kai puslapis paverčiamas įvairaus turinio šiukšlynu, pavyzdžiui, receptų puslapyje pateikiami straipsniai apie statybas“
A. Ališauskas
Interneto svetainė kaip gyvas organizmas
„Art Space“ įkūrėjas pabrėžia, kad į interneto svetainės pagrindinį puslapį (angl. home page) patenka tik 20 proc. interneto vartotojų – visi kiti, pasitelkę „Google“ paiešką, gali atsidurti bet kurioje svetainės vietoje, tad vartotojui turi būti labai aiški jūsų puslapio struktūra ir navigacija, patekus į bet kurią puslapio vietą. „Savo klientams visada sakau ir pabrėžiu vieną dalyką – interneto svetainę kuriame ne jums ir ne sau, kuriame ją tikslinei auditorijai, todėl dizaino stilistika ne visada sutaps su užsakovo ar dizainerio grožio samprata“, – sako A. Ališauskas.
Dizaineris atkreipia dėmesį, kad tai, kas užsakovams atrodo aišku ir savaime suprantama, nebūtinai taip gali atrodyti tikslinei auditorijai. Visa tai dažniausiai galima išsiaiškinti atlikus A/B testavimus. „Turėkite omenyje, kad jūsų svetainė yra gyvas organizmas, kuris naudojamas ne tik kompiuteriuose, bet ir telefonuose bei planšetiniuose kompiuteriuose, tad ją reikia prižiūrėti ir nuolat tobulinti, siekiant geriausių rezultatų“, – tvirtina dizaineris.
Klientų lūkesčių realistiškumas
A. Ališausko teigimu, dažniausiai klientai ateina jau su interneto svetainės dizaino vizija ir nori, kad dizaineriai ją perkeltų į realybę. Pašnekovas prisipažįsta visada išklausantis klientų lūkesčius ir patariantis bei paaiškinantis, ką reikėtų pergalvoti. „Klientai įsivaizduoja, kad dizaino darbas yra labai paprastas ir greitas, tad reikia aiškiai apibrėžti terminus, kas ir kiek laiko truks kuriant svetainės dizainą“, – sako „Art Space“ įkūrėjas.
Pašnekovas atskleidžia, kad ypač retais atvejais atsisakoma įgyvendinti projektą dėl realybės neatitinkančių kliento lūkesčių. „Visada stengiamės edukuoti savo klientus ir paaiškinti, kas ir dėl ko daroma, kokie darbo principai, koks procesas ir ko galima tikėtis“, – sako dizaineris.
A. Ališauskas neabejoja, kad didžioji dalis projektų yra realistiški, tiesiog viskas remiasi į tris dalykus: laiką, kokybę ir finansus. „Kartais daroma labai didelė klaida, kai puslapis paverčiamas įvairaus turinio šiukšlynu, pavyzdžiui, receptų puslapyje pateikiami straipsniai apie statybas“, – pasakoja pašnekovas. Akivaizdu, kad tokio pobūdžio interneto svetaines skaitytojai pradeda atmesti kaip nepatikimas ir netgi apgaulingas. „Art Space“ įkūrėjas įsitikinęs, kad visada reikia siekti kokybiško turinio, nes jis taip pat daro didelę įtaką dizaino kokybei. Dizaineris prisipažįsta, kad visada įdomu daryti ir kurti ką nors neįprasta, nekasdieniška, kam reikia daugiau protinių ir kūrybinių išteklių. Pašnekovas mano, kad kuo daugiau laisvės suteikiama dizaineriams, tuo sėkmingesnis dizaino sprendimas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.