...

Ką daryti, kad kiti pradėtų kalbėti apie tavo verslą?

Verslas

2012.07.18

Autorius: Juliana Miliut

Temos: , .

Ką daryti, kad kiti pradėtų kalbėti apie tavo verslą?

Rinkodaros tikslas – pasiekti maksimaliai didelę tikslinę auditoriją. Images.com/Corbis nuotr.

,,Turinio rinkodara – tai informacijos pateikimas įvairiomis formomis siekiant sukelti tikslinės auditorijos tam tikras reakcijas. Informacija, perduodama auditorijai, visada turi savo tikslą, tarkime: sudominti, įbauginti, įspėti, informuoti. Kiekvienas veiksmas, t. y. informacijos perdavimas auditorijai, turi savo reakciją, o tai ir yra turinio rinkodaros tikslas. Sukėlus tinkamą reakciją iš to gaunami rezultatai. Turinio rinkodara galima būtų pavadinti reklamą visomis įmanomomis formomis. Kalbant apie internetą, turinys gali būti tekstas, garsas, vaizdo įrašas, iliustracija.

Naudojant šiuos turinio formatus reklamoje siekiamas tikslas yra sukelti turinio stebėtojo reakciją ar jausmus, kurie vėliau virstų atitinkamais veiksmais. Pavyzdžiui, gaiviojo gėrimo reklamoje viskas pateikiama ryškiai ir skaniai, todėl reakcija yra noras paragauti ir pajusti tokį patį gaivumą. Turinio rinkodarai naudojamas turinys turi turėti vertę, kuri stebėtoją priverstų ne tik atlikti veiksmus, bet ir apie tai kalbėti su savo aplinkos žmonėmis“,– dalijasi profesionalias rinkodaros paslaugas teikiančios įmonės „Internet Ideas LTD“ įkūrėjas ir vadovas Martynas Jokubauskas.

Turinio rinkodaros nauda

Paklaustas apie turinio rinkodaros vertę ir naudą, ekspertas teigia, kad visas reklamos ir žiniasklaidos verslas paremtas tuo, kad manipuliuoja žmonių pasąmone. Informacija, kuri sudomina vartotoją ir priverčia domėtis ar atlikti veiksmus, yra įrankis, padedantis prisivilioti klientų dėmesį. Tinkamai parengtas turinys sukuria ryšį tarp verslo ir kliento. Internete vienas iš turinio gamybos ir platinimo pritaikymų yra interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Iš esmės didžiausia SEO proceso dalis yra interneto svetainės autoriteto kūrimas. Autoritetas yra auginamas kuriant ir platinant unikalų ir naudingą turinį. Kuo naudingesnis turinys, tuo didesnio tikslinės auditorijos dėmesio jis sulaukia. Dėmesys internete skaičiuojamas lankytojų srautu ar atgalinėmis nuorodomis į interneto svetainę.

Turinio formatai

Vienas iš pastaruoju metu didžiausio dėmesio susilaukiančio turinio formatų yra infografikai. Kodėl jie traukia vartotojus? Todėl, kad informacija yra išdėstoma naudojant iliustracijas, sujungiant jas dažniausiai su statistiniais duomenimis. Tikslinei auditorijai infografikai yra naudingi, nes pateikia vertingus duomenis, taip pat jie malonūs akiai. Juk ekselio lentelės su daugybe skaičių taip nežavi, kaip gražiai išdėstyta ir dizainerio sumaketuota informacija. Kadangi Lietuvoje infografikų turinio formatas tik pradeda gyvuoti, „Internet Ideas Ltd“ vadovas rekomenduoja įtraukti šio formato naudojimą į savo turinio rinkodaros planą.

Turinio platinimas

Nepakanka tik parašyti įdomaus straipsnio ir publikuoti jo savo tinklaraštyje. Rinkodaros tikslas – pasiekti maksimaliai didelę tikslinę auditoriją. Kitas tikslas – kad turinys būtų patikimas. Skaitant tą patį straipsnį, pavyzdžiui, įmonės tinklaraštyje ir patikimame interneto portale, požiūris į informaciją yra visiškai kitoks. Todėl labai svarbu turėti turinio platinimo planą ir kanalus.

Internete M. Jokubauskas rekomenduoja turinį platinti šiuo principu:

Paskelbti turinį savo įmonės tinklaraštyje ar svetainėje.

Turinio nuorodą išplatinti per socialinius tinklus „Facebook“, „Twitter“, „LinkedIn“ ir kitus, kur renkasi tikslinė auditorija.

Parašyti naujienlaiškį savo klientams ir pristatyti naują turinį bei pateikti nuorodą į jį.

Susidaryti sąrašą autoritetingų portalų internete ir gauti visų portalų atsakingų redaktorių kontaktus, su kiekvienu asmeniškai susisiekti ir susitarti dėl turinio platinimo jų portale.

Jei yra galimybė, patekti į tikslinių portalų naujienlaiškius.

Susisiekti su partneriais ir susitarti dėl Jūsų turinio pristatymo partnerių klientams, jei jie patenka į tikslinę auditoriją.

Turinį išplatinti keliais formatais, pavyzdžiui, tekstą paversti iliustruotu infografiku, o jį vėliau paversti animuota vaizdo medžiaga.

Platinimą įvairiuose kanaluose išdėstyti laike per savaitę ar dvi, jei turinys yra ilgalaikės strategijos dalis.

Prašyti rinkos autoritetų pakomentuoti paruoštą turinį ir komentarus išplatinti per išvardytus kanalus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.