...

Įkūrė išskirtinius kavos namus sostinėje

Verslas

2020.07.21

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: , .

Įkūrė išskirtinius kavos namus sostinėje

A. Kerėžaitė – Kokštė Asmeninio albumo nuotr.

„Coffee Circus“ ne kavos cirkas ar ratas, o bendruomenė, sutraukianti nepažįstamuosius naujoms pažintims ir remianti būsimus verslininkus, kuri padėjo ir  vilnietei Agnei Kerėžaitei – Kokštei (25) įkurti kavos namus sostinėje.

Meilė iš pirmo žvilgsnio

Iki „Coffee Circus Piano“ atidarymo Vilniuje, Agnė darbavosi komunikacijos bei žurnalistikos srityje. Atidaryti kavos namų neplanavo, iš tiesų, neturėjo ir jokios patirties kavinių versle. Kavą ji vertindavo paprastai: skani arba ne. 

Pirmą kartą nuvykus į Maltą, A. Kerėžaitės – Kokštės dėmesį patraukė jaukios, kiek hipsteriškos kavinės, kuriose jai nepavyko apsilankyti. Grįžus atgal į Lietuvą, sulaukė artimo giminaičio skambučio, giriančio Maltos kavines, kuris pasiūlė ten susipažinti su lietuviu Mindaugu – „Coffee Circus“ koncepto autoriumi. Jau po poros savaičių vėl įsėdus į lėktuvą, užsimezgus naujai pažinčiai, vaikščiojant po „Coffe Circus“ svetimoje šalyje, gimė meilė kavai ir tapo aišku – nėra jokių dvejonių, kurios trukdytų įkurti savus kavos namus Vilniuje.

„Po praleisto savaitgalio Maltoje, prasidėjo patalpų paieškos Lietuvoje. Jas suradau labai greitai, nuėjau, apžiūrėjau ir supratau, kad čia bus pirmasis Lietuvoje „Coffee Circus“. Esame įsikūrę labai jaukioje ir kiek mistiškoje gatvelėje – Mėsinių g. 3, Vilniaus senamiestyje.“

Verslas lyg naujos pamokos

Pasidalinus su aplinkiniais savo mintimis apie kavinių verslą, kavos namų įkūrėja Agnė sulaukdavo įvairių reakcijų – vieni skatino, o kiti atkalbinėjo dėl įsisiautėjusio pasaulyje koronaviruso ir ypatingai didelės konkurencijos. 

Kadangi tai pirmasis kavinių verslas, pašnekovė ieškojo atsakymų į klausimus savarankiškai: „Visko teko mokytis pačiai, daug informacijos galima rasti internete, knygose, daug atsirado pagalbos iš pažįstamų, draugų. Taigi, galima sakyti, kad teko eiti sunkiuoju, bet užtikrinčiausiu keliu – mokytis pačiai. Kai būni įmestas į vandenį ir bandai išplaukti, taip išmoksti geriausiai ir visam laikui“. 

Žinoma, verslo pradžioje įkūrėjai teko sutikti daug patarėjų, o aklas tikėjimas jais, galėjo išbalansuoti generuojamas idėjas ir šiai dienai kavos namai atrodytų visai kitaip.

Kol tai jaunas, mėnesio laiko smulkusis verslas, suprantama, kad daugumą darbų tenka atlikti pačiai Agnei. Vienas iš jų – komunikacija, kuri nėra tik „Facebook“ įrašai. „Coffee Circus Piano“ stengiasi pranešti apie save originaliai. Nors įkūrėja pripažįsta, kad stipriausia reklama yra „iš lūpų į lūpas“, jau ir šiandien kavos namai yra lyg gyvas organizmas: čia ne tik skamba fortepijono muzika, skambinama klientų, bet vyksta ir paveikslų parodos. Tai reiškia, kad atvykus, žmogus ne tik paragauja skanios kavos ar portugališko deserto „Pastel de nata“, bet atsiduria autentiškoje erdvėje, apsuptos kultūros.

„Zero waste“ interjeras ir ne tik

Kuriant kavos namų interjerą buvo įdėta daug nuoširdaus darbo, kurį pastebi ir užsukę klientai. Jis buvo realizuojamas važinėjant po nuošaliausias Lietuvos vietas, ieškant originalių detalių, kurios po keleto švelnių prisilietimų prisikėlė antram gyvenimui. 

„Žmonės atėję sako, kad čia kavinėje yra labai gera energija, taip yra todėl, kad kiekvienas daiktas yra ,,išmylėtas“, tai reiškia, kad prie kiekvieno jo yra prisiliesta, jam skirta laiko, jis iščiupinėtas ir išgražintas, atrodo paprastas dalykas, kurio neturėtų jaustis, bet tai yra magija”,- įsitikinusi pašnekovė.

Agnė neslepia, kad ne viskas pavykdavo iš pirmo karto. Būdavo ir taip, kad įgyvendinus idėją realiai interjere, tekdavo sustoti ir susidraugauti su galutiniu produktu, suprasti, ar kuriama harmonija.

Bet ne tik „Coffe Circus Piano“ interjeras yra tausojantis gamtą. Kavos namai riboja plastikinių pakuočių naudojimą, o kavos tirščių neišmeta. Pasirodo, jog jie gali būti puikiai pritaikomi ūkyje kaip trąšos. Ateityje planuojama tirščius perleisti naudojimui ir kosmetikoje.

Ar dekoras yra svarbesnis už kavos skonį, kavos namų įkūrėja išskirti negali, nes šiandienos klientas gali turėti daug žinių ir unikalų skonį. Nors interjeras žmogų pritraukia užsukti, visgi, kava yra pagrindinis ingredientas dėl kurio sugrįžtama vėl ir vėl: „Nesistengiame įtikti, stengiamės tik nuoširdžiai iškepti ir patarti, ką pasirinkti.“

Trys esminiai A. Kerėžaitės – Kokštės patarimai:

  1. Ištekliai yra beribiai, kaip ir idėjos, o su idėjom, visada galima prasimanyti ir išteklių. Tai – užburtas ratas;
  2. Viskas priklauso nuo ūkio dydžio ir kiek vadovas yra nusiteikęs iš verslo daryti verslą, ar mylėti vietą, joje pats ir dirbti, ar palikti tik kažkam tvarkyti, o meilę matyti tik skaičiuose. Ši taisyklė galioja visiškai visose srityse;
  3. Pasiryžus ir pradėjus veikti jau sustoti nebegalima.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.