...

Efektyvi ir pigi rinkodara – misija įmanoma

Verslas

2017.03.23

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Efektyvi ir pigi rinkodara – misija įmanoma

Įmonės „Unboxed“ įkūrėjas ir vadovas - Tadas Deksnys. Asmeninio albumo nuotr.

Tinkamai iškomunikuota idėja daugeliu atvejų yra sėkmingo verslo garantas. Įmonės „Unboxed“, kuri konsultuoja ir padeda bendrovėms kurti rinkodarą „iš lūpų į lūpas“ apie jų produktus ir paslaugas socialiniuose tinkluose, įkūrėjas ir vadovas Tadas Deksnys įsitikinęs – tinkamai parinkti mikroaplinkos aktyvistai (angl. micro-influencers) ir reklama iš lūpų į lūpas gali sutelkti tikslinės auditorijos dėmesį geriau nei įprasta reklama.

Nebūtinai įžymūs

Mikroaplinkos arba makroaplinkos aktyvistai yra žmonės, kurie savo pasisakymais, įvertinimais ar komentarais daro įtaką grupei žmonių, esančių šalia. Jų pasisakymai gali nulemti aplinkinių požiūrį į prekių ženklą, susidomėjimą ar norą įsigyti prekę. Skiriasi šių įtakos darytojų pobūdis ir pasiekiamų žmonių skaičius, tačiau, anot pašnekovo, manymas, kad verslo aplinkos veiksniu turi būti įžymus žmogus, nėra teisinga.

„Verslo aplinkos aktyvistų pasirinkimas – tai puikus būdas išreklamuoti prekę tam tikrai auditorijai. Tyrimai rodo, kad mikroaplinkos aktyvistai, kurių auditorijos skaičius neviršija 100 tūkst. sekėjų, turi didesnį susidomėjusiųjų skaičių (angl. engagement rate) nei makroaplinkos aktyvistai (žvaigždės ir kiti visame pasaulyje gerai žinomi veidai), kuriuos stebi milijonai. Mikroaplinkos aktyvistai suburia tam tikrą žmonių grupę su panašiais pomėgiais, į kurią įeina ir jų pačių artimieji bei draugai, tad siunčiama reklama tampa tikslingesnė ir, be abejonės, pigesnė“, – atskleidžia T. Deksnys.

 

„Po kurio laiko liko tik stebėti, kaip vis daugiau žmonių susižavi jų idėja, ir džiaugtis sparčiai kylančiu ROI.“

T. Deksnys.

 

Verslo aplinkos aktyvistų sukuriama vertė prekių ženklui gali pasirodyti išties stulbinama. Šie nuomonės formuotojai aktyviai prisideda prie pardavimų augimo ir prekių ženklo žinomumo kūrimo.

„Naudą puikiai iliustruojantis pavyzdys – įmonė „Cora“, kuriai mikroaplinkos aktyvistai padėjo sukurti 90 proc. pardavimų ir lėmė sėkmingą verslo plėtrą bei net išėjimą į parduotuves „Target“. Užuot garsioms žvaigždėms mokėję milijonus, jie pasirinko tinkamą auditoriją turinčius mikroaplinkos aktyvistus ir jiems mainais į nuotraukas padovanojo savo produktus. Po kurio laiko liko tik stebėti, kaip vis daugiau žmonių susižavi jų idėja, ir džiaugtis sparčiai kylančiu ROI“, – naudingą pavyzdį pateikia pašnekovas.

Kurti įvaizdį

Vienas pigiausių būdų susikurti prekių ženklo įvaizdžiui – socialinių tinklų panaudojimas. Šiuolaikiniam verslui tai ypač svarbus niuansas, todėl pašnekovas pataria kuo aktyviau ir profesionaliau komunikuoti šioje erdvėje.

„Nereikia pamiršti ir savo įvaizdžio socialiniuose tinkluose. Pasirūpinkite, kad jūsų prekių ženklas būtų matomas ir „Facebook“, ir „Instagram“. Stenkitės komunikuoti su galimais klientais, būti aktyvūs savo paskyroje. Juk išgirdę apie jūsų prekę ar paslaugą, žmonės norės patikrinti, kas jūs tokie ir ar tikrai verta iš jūsų pirkti. Pasistenkite jiems palikti teigiamą įspūdį“, – rekomenduoja T. Deksnys.

Tinkamo įvaizdžio sukūrimas padeda plisti ir ypač reikšmingai reklamos formai – reklamai iš lūpų į lūpas. Jeigu atsiliepimai apie verslą ir teikiamas paslaugas viešojoje erdvėje yra geri, o vartotojai lojalūs bei linkę rekomenduoti prekių ženklą kitiems, tikėtinas ir pardavimų, ir susidomėjimo augimas.

„Rinkodara „iš lūpų į lūpas“ (angl. WOM) išties yra viena sėkmingiausių verslui suklestėti padedančių strategijų. Ne paslaptis, kad žmonės kitų vartotojų istorijomis tiki labiau nei bet kokia kita reklama, kad ir kaip gudriai ji būtų išvystyta. Labai dažnai iš draugo ar nepažįstamo asmens išgirstas geras atsiliepimas gali būti lemiamas priimant pirkimo sprendimą“, – pabrėžia pašnekovas.

Be idėjos nebus sėkmės

Rinkodaros ir e. prekybos specialistas T. Deksnys įsitikinęs, kad prastos idėjos išgelbėti negali net pati geriausia rinkodaros strategija, todėl visų pirma visgi reikia suprasti, arsiūlomas produktas arba paslauga sudomins vartotojus.

„Kad ir kokia gera rinkodaros strategija, nemanau, kad ji išgelbės netikusią idėją. Galima žmones sudominti, parodyti, kad egzistuoja tam tikra prekė, tačiau jei ji nėra patraukli ar aktuali, jie jos tiesiog nepirks. Geriausiu atveju, sugundyti geros reklamos, vartotojai prekę įsigis, bet pabandę supras, kad tik išmetė pinigus į balą, ir to nebekartos. Labai gali būti, kad reklamos „iš lūpų į lūpas“ principu pasklis ir antireklama, taigi visuomet labai svarbu išgryninti savo verslo idėją ir įsitikinti, kad ji sužavės ir kitus, o tik tada imtis rinkodaros“, – pataria pašnekovas.

Anot specialisto, sėkmingas verslas turi sujungti ir naudingą idėją, ir tinkamą rinkodaros strategiją, tačiau pirmiausia vertinti savo vartotoją. „Dvi sėkmingo verslo priežastys – gera idėja ir sumani rinkodara. Taip pat manau, kad labai svarbus ir įmonės požiūris į savo klientus. Jo nesuvaidinsi ir už jokius pinigus nenusipirksi. Geras verslas bus tuomet, kai į klientus bus žiūrima kaip į žmones, o ne kaip į pinigus nešančius vienetus“, – teigia T. Deksnys.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.