...

Drąsūs e. rinkodaros pokyčiai patrigubino kosmetikos pardavimus

Verslas

2021.05.19

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Drąsūs e. rinkodaros pokyčiai patrigubino kosmetikos pardavimus

V. Tauginas // Irmanto Gelūno nuotr.

Išgirdę apie karantino paskelbimą, dauguma verslininkų ėmė akimirksniu veržti diržus, ieškoti taupymo alternatyvų. Visgi, sparčiai augančio kosmetikos prekių ženklo „Manilla“ komanda nusprendė, kad drąsūs sprendimai bus kur kas efektyvesni, ir neklydo. Visą dėmesį sutelkę į rinkodarą, jie kosmetikos pardavimus patrigubino.

„Rinkodara yra kompanijos kalba ir ryšys su klientu. Taip mes galėjome pasikalbėti su savo klientu, papasakoti, kaip kompanijos „Manilla“ produktai gerina jų gyvenimą. Pardavimai – esminis kiekvieno verslo rodiklis. Be jų visi verslai tiesiog žlugs. Būtent dėl to mažinti rinkodaros biudžetą ištikus krizei nėra geriausias žingsnis. Juk tokiu metu ypač svarbus ryšys su klientu. Sustiprinti abipusį palaikymą buvo, yra ir bus labai svarbu“, – įsitikinęs Vytautas Tauginas, kompanijos „Manilla“ vadovas.

Sutelkė dėmesį į kliento pažinimą

Natūralu, kad, pasikeitus aplinkybėms ir kasdienybei, koreguosis ir vartotojo gyvensena. Tai supratusi „Manilla“ komanda iškart ėmėsi greitos ir tikslios savo auditorijos analizės.

„Analizavome, kaip keisis vartotojų įpročiai įvedus karantiną, kur jie praleis savo darbo laiką, laisvalaikį, kur apsipirkinės, ar taupys pinigus, o gal priešingai – turėdami laiko, juos lengviau išleis“, – prisimena pašnekovas, ir priduria, kad visi atsakymai vedė prie išvados, jog būtina dar daugiau dėmesio sutelkti į el. prekybą.

Anot jo, analizė padėjo suprasti, kad vartotojai kur kas daugiau laiko praleis virtualioje aplinkoje, tad itin didelės rinkodaros pajėgos buvo nukreiptos būtent į socialinius tinklus ir televiziją.

„Pasirinkome didžiausią dalį savo taktikų perkelti į socialinius tinklus ir televiziją. Suprasdami, kad klientai galbūt bus jautrūs kainoms, padarėme, kad produktų pristatymas būtų visiškai nemokamas. Mūsų el. parduotuvė lūžo nuo pirkėjų srauto, įdarbinome papildomų žmonių, kad spėtumėme pakuoti siuntas, iš prastovų grąžinome fizinių parduotuvių darbuotojus – pirmojo karantino laikotarpiu sekėsi absoliučiai viskas“, – prisimena verslininkas.

Pasiūlė pamiršti problemas

V. Tauginas pastebi, kad kompanijos „Manilla“ kuriamos kosmetikos priemonės turi ne tik funkcinę naudą, bet ir suteikia galimybę atsipalaiduoti. Karantino metu dažno vartotojo pečius užgulė rūpesčiai, o dėl uždarytų grožio salonų ir kosmetologijos kabinetų rečiau buvo galima pasilepinti grožio procedūromis, tad natūralios kosmetikos teikiamos galimybės susikurti SPA ritualus namie pasirodė esą itin patrauklios.

„Jau pirmąją karantino dieną paleidome reklamines žinutes, ragindami įsigyti priemonių, skirtų pasidaryti SPA namie ir taip pamiršti dienos rūpesčius“,– prisimena pašnekovas.

Vertybių puoselėjimas

Anot pašnekovo, prasidėjus bet kokiai krizei, svarbūs ne tik priimami sprendimai, bet ir gebėjimas išlikti atviram sau, savo komandai ir vartotojams. 

„Esame atviri ir vykdome savo pažadą kurti natūralią, efektyvią veido ir kūno odos priežiūros kosmetiką. Nauji klientai, išbandę mūsų produktus, iš karto tai pastebi. Kitas svarbus aspektas – „Manilla“ vertybės yra tikros. Tai nėra rinkodarinis triukas. Mes gyvename ir kvėpuojame tuo patys, todėl tai komunikuojame ir vartotojams. Sąžiningumas, skaidrumas, pridėtinės vertės sukūrimas kitiems ir mūsų planetai yra „Manilla“ pulsas“, – sako V. Tauginas, ir priduria, kad klientai puikiai jaučia, kas yra nuoširdu, o kas – tik sukurta dėl gražaus įvaizdžio.

V. Taugino teigimu, kosmetikai „Manilla“ nuo pat pradžių padėjo stiprus suvokimas, kaip viskas turi būti. 

„Nuo pat pradžių mums buvo labai svarbu sukurti pridėtinę vertę pasauliui ir padėti žmonėms rinktis daugiau natūralumo ir grynumo. Tai paskatino rimčiau užsiimti formulių kūryba ir produktų gamyba. Mano kolegė, kosmetikos „Manilla“ įkūrėja Rūta, visada kelia aukščiausius reikalavimus gaminamiems produktams, jų veiksmingumui, sudedamosioms medžiagoms ir darbo etikai“, – pasakoja pašnekovas, ir pabrėžia, kad būtent tokiomis idėjomis paremtas hobis per keletą metų išaugo į rimtą verslą. 

Sėkmės paslaptis

Maždaug prieš penkerius metus buvo išgryninta „Manilla“ idėja ir verslas ėmė sparčiai augti. Rinkos naujokai įnešė naujų vėjų į kosmetikos pramonę. 

„Esame jauni, lankstūs ir greitai reaguojame į situaciją. Dėl to galime užtikrinti sklandų prisitaikymą ir inovatyvumą. Patys esame gamintojai, todėl galime pasiūlyti „private label“ produkciją mažesniais pirminio užsakymo kiekiais. Taip suteikiame daugiau galimybių skirtingo pajėgumo partneriams“, – pasakoja V. Tauginas.

Kompanija „Manilla“ kasmet ūgteli triskart. V. Tauginas šypsosi, kad per ketverius veiklos metus teko kraustytis keturis kartus. Įmonė vis „išaugdavo“ savo turimas patalpas, nors kaskart, persikraustę į kitą vietą, tikėjose užsibūti ilgėliau. 

„Praėjusių metų pabaigoje įsigijome gamyklinį pastatą Vilniuje, ir skaičiuojame, kad jame galėsime augti 20 kartų. Vienas pagrindinių tikslų ir iššūkių – tai išėjimas į užsienio rinkas. Daug dirbame analizuodami rinkas, testuodami reklamas ir bendraudami su partneriais. Esame išsikėlę sau tikslą per metus eksportuoti produkcijos už daugiau nei 3 mln. eurų“, o bedrus pardavimus auginti iki 10 mln. eurų – ateities planais dalijasi įmonės direktorius V. Tauginas

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.