...

Didelių dydžių drabužių verslo augimą lėmė tinkama strategija

Verslas

2021.10.27

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Didelių dydžių drabužių verslo augimą lėmė tinkama strategija

D. Dargis // Irmanto Gelūno nuotr.

Didelių dydžių drabužių pasiūla rinkoje vis dar nepakankama. Tuo įsitikino jau antrą dešimtį skaičiuojančios įmonės „Sidonas“ komanda, kuriai akivaizdžiai diktuojami rinkos poreikiai leido suburti solidų lojalių vartotojų būrį. 

Ieškant savo identiteto

Įmonės „Sidonas“ komercijos vadovas Donatas Dargis sako, kad strategiškai palankūs sprendimai įmonę lydėjo nuo pirmųjų žingsnių.

„Startavome dar 2002 m. Latvijoje. Kodėl pasirinkome būtent šią rinką? Tai strateginis sprendimas. Pajautėme, kad būtent kaimyninėje šalyje konkurencija nėra tokia įtempta. Strategija pasiteisino ir šiuo metu galime pasidžiaugti turėdami 57 fizines parduotuve visose Baltijos šalyse“, – pasakoja komercijos vadovas.

Anot D. Dargio, nors prekyba vyko stabiliai, kompanija nuolat ieškojo savo identiteto: „Šlifavome verslo modelį, koncepciją. Pirmoje fizinėje parduotuvėje klientas galėjo rasti tik mūsų gamintą produkciją: sukneles, kelnes, sijonus, švarkus, darbo drabužius. Po truputį įvedėme vis naujų prekių grupių: džinsus, megztinius, apatinį trikotažą, striukes. Kurį laiką bandėme prekiauti ir vyriškais bei vaikiškais drabužiais, tačiau mums tai nepasiteisino, todėl likome tik prie moteriškų drabužių.“

Ilgainiui įmonė pastebėjo, kad didelę dalį reikšmingų įžvalgų pateikia patys klientai, reikia tik gebėti juos išgirsti.

„Būtent klientai išryškino mūsų kompanijos privalumus. Galime nebrangiai gaminti didesnių dydžių drabužius. Jų pasiūla rinkoje yra gerokai mažesnė nei mažų ar vidutinio dydžio rūbų, be to, ir kaina gerokai didesnė. Išgirdę, ko nori vartotojai, susikūrėme didelį lojalių klienčių būrį“, – džiaugiasi D. Dargis.

Iššūkių netrūko

Prekių ženklas „Sidonas“ gerai žinomas Baltijos šalyse. Pašnekovo teigimu, visoms trims valstybėms siūlomas vienodas asortimentas. Minimalūs skirtumai egzistuoja, tačiau didžiosios prekių grupės ir modeliai yra analogiški. Vis dėlto privalumai, būnant gamintoju ir pardavėju viename, suteikė ir nemenkų iššūkių.

„Sunkiausia buvo įvaldyti ir suvaldyti visus procesus. Esame tiek importuotojas, tiek gamintojas, tiek eksportuotojas, tiek mažmenininkas. Labai stengėmės ir mums pavyko. Išlaikydami visus šiuos procesus savo kompanijos rankose, galime klientui pasiūlyti patrauklią kainą ir greitai bei betarpiškai reaguoti į iškilusias kliūtis ar besikeičiančius klientų poreikius“, – patikina pašnekovas. 

E. komercija startavo Lietuvoje

Stebėdami nuolat augantį e. komercijos poreikį, įmonės „Sidonas“ komanda nusprendė savo veiklai pasitelkti ir šį, tuomet dar nelabai pažintą, prekybos kanalą. Šį kartą kompanija veiklą pradėjo jau Lietuvos rinkoje.

„Internetinę prekybą pradėjome 2017 metais. Kiek abejojome e. komercija, vyravo požiūris, kad didesnį drabužį būtina pasimatuoti prieš jį įsigyjant, klausimų kėlė ir grąžinimo procedūros, tačiau suvokėme, kad galima nauda yra didesnė už kylančias baimes. Tąkart pradėjome nuo Lietuvos, kad visus procesus ir kylančias problemas matytume iš arti“, – prisimena D. Dargis.

Komercijos vadovo teigimu, vienas iš kilusių iššūkių startavus e. komercijos srityje buvo pats proceso valdymas: „Daug pastangų įdėjome į prekių sukėlimą. Per savaitę pagaminame nuo keturių iki septynių naujų drabužių modelių, todėl tenka dažnai organizuoti fotosesijas. Tai atima nemažai laiko ir žmogiškųjų resursų.“

Šiuo metu „Sidonas“ jau turi e. parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kiekviena jų sėkmingai ir nuosekliai didina pardavimų apimtis. Kokia sėkmės priežastis? D. Dargis patikina, kad šiuo klausimu internetinė prekyba nesiskiria nuo fizinių parduotuvių – svarbiausia girdėti savo klientą.

„Stengiamės įsiklausyti į klientų pastabas, kurti kuo geresnę apsipirkimo patirtį ir skatinti drąsiau drabužius pirkti internetu. Nors pas mus drabužių kainos nedidelės, klientams įdiegėme nemokamą prekių grąžinimą. Šis sprendimas mums labai pasiteisino“, – atskleidžia pašnekovas.

Atidžiai stebi situaciją

Įmonės „Sidonas“ komercijos vadovas džiaugiasi, kad prekių ženklas spėjo užsiauginti lojalių vartotojų grupę, kurie vis užsuka su klausimu, kas šįkart naujo. Anot pašnekovo, naujoves siekiama pristatyti reguliariai, o po jų atsiradimo fizinėse parduotuvėse matomas akivaizdus lankomumo padidėjimas ir internetinėje erdvėje. 

„Mūsų modelius kuria dvi dizainerės, tačiau masinė gamyba pradedama tik nutarus siuvėjų ir technologų „komisijai“. Mūsų dizainerės labai atsižvelgia į jau esamų prekių statistiką: stebi, kokie modeliai pasiteisino, kas tapo bestseleriais, o kam klientai turėjo pastabų“, – atvirauja verslininkas.

Įmonės tikslas, kad to paties modelio drabužis gražiai atrodytų įvairių dydžių. Ypač atsižvelgiama į didesnio dydžio drabužių dėvėtojas, mat pasiūlos rinkoje šioms moterims vis dar stinga.

„Prieš pradedant gamybą vyksta keli drabužių matavimai. Kruopščiai siekiame, kad drabužis būtų patogus ir gerai atrodytų ne tik 38 ar 42 dydžio, bet ir 52. Turime savo nuolatines manekenes skirtingiems dydžiams testuoti“, – įmonės „Sidonas“ idėją ir veiklos niuansus pasakoja D. Dargis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.