...

Ateina krizė? Komunikuokite pirmi ir nesislėpkite kabinetuose

Verslas

2020.09.25

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: , .

Ateina krizė? Komunikuokite pirmi ir nesislėpkite kabinetuose

Krizių komunikacija, ko gero, mažiausiai mėgstama verslo komunikacijos sritis. Daugumą verslininkų ar įmonėse dirbančių komunikacijos specialistų šis terminas priverčia sunerimti. Ką daryti, jeigu matote, kad krizė artėja ar ji neišvengiama? Komunikacijos specialistas Mindaugas Sakalauskas įsitikinęs, kad būtina veikti proaktyviai ir užbėgti įvykiams už akių.

„Kai organizacijos susiduria su didelėmis problemomis, kurios potencialiai gali virsti krize, joms kyla dilema. Ar pirmiems pradėti viešai kalbėti apie kilusias bėdas bei taip apie jas papasakoti ir tiems, kurie iki tol nieko nežinojo? O gal geriau tyliai, ramiai palaukti, kol viskas praeis? Galbūt tie klientai visgi nepasiskųs spaudai, kaip žadėjo, ar filmavę praeiviai pasiliks įrašą sau ir nekels į internetą. Nors dažnu atveju nebūna vieno teisingo atsakymo, šį kartą jis yra – komunikuokite pirmi. Nelaukite, kol krizė įsisiūbuos ir žurnalistai pradės belstis į duris su sudėtingais klausimais“, – pataria M. Sakalauskas.

Atvirumas paperka

Kai įmonė patenka į bėdą, galinčią sukelti krizę, tikslingas komunikavimas ir savo klaidų pripažinimas gali gerokai sumažinti pasekmes. Didžiausią visuomenės nepasitenkinimą dažnai sukelia tai, kad įmonės slepia faktus, o kai jie išaiškėja, neria į krūmus ir tikina nieko nežinojusios. Taip nukenčia, o kartais ir negrįžtamai pakinta įmonių reputacija, tad vertėtų nebijoti būti atviriems, juk suklysti gali kiekvienas, tai natūralu. Tačiau atvirai pripažintos klaidos gali sušvelninti nuvilnijančią nepasitenkinimo bangą.

„Komunikuokite pirmi ir taip sumažinkite galimybę pateikti netikslius įvykio faktus. Tai gali būti ne visai tikslus įvykio liudininko komentaras ar aštresnis naujienos interpretavimas. Kai organizacija kriziniu momentu komunikuoja pirma, kilusi problema skaitytojams dažnai pasirodo ne tokia svarbi. Kaip rodo Gento universiteto mokslininkų atlikti tyrimai, kai organizacijos atskleidžia krizines situacijas savo iniciatyva, visuomenė skiria mažiau dėmesio vėlesnėms publikacijoms šia tema. Vartotojams kiekviena kita žinutė, susijusi su minėta krize, būna vis mažiau aktuali. Komunikuojant pirmiems krizė turės ir mažiau įtakos organizacijos reputacijai. Taip jūs parodysite, kad nesislapstote ir nevengiate atsakomybės“, – pasakoja komunikacijos specialistas.

Krizė ne visada blogai

M. Sakalauskas pristato „PricewaterhouseCoopers“ atliktą tyrimą, kurio metu iš daugiau nei 1,4 tūkst. organizacijų, kurios buvo patyrusios didelę krizę, net 42 proc. teigė, kad iš krizinės situacijos organizacijos išėjo net sustiprėjusios, o jų situacija rinkoje tapo geresnė nei prieš krizę. Dalis jų teigė, kad dėl krizės suvaldymo tiesiogiai padidėjo jų pajamos. Dažniausiai organizacijos susiduria su finansų bei techninių gedimų krizėmis (23 proc. apklaustųjų). Visgi, paklausus organizacijų vadovų, kokio tipo krizės kelia didžiausią susirūpinimą ateityje, net 38 proc. apklaustųjų pasirinko kibernetinių atakų grėsmę. 

„Tad pirmas namų darbas galėtų būti potencialių krizinių situacijų nustatymas. Net jei jūsų verslas minimaliai priklauso nuo informacinių technologijų, įvertinkite tai kaip potencialią grėsmę. Tai būtų nebloga pradžia“, – tikina komunikacijos specialistas.

Neapsaugotas nė vienas

Nors verslininkai dažnai linkę manyti, kad tai, kas nutiko kolegai, aplenks jų verslą, vis dėlto, anot pašnekovo, ilgainiui didesnės ar mažesnės krizės pasibeldžia į kiekvienus vartus.

„Įdomu, kad net 69 proc. verslo atstovų teigia organizacijoje susidūrę su krize bent kartą per pastaruosius penkerius metus. Tad krizė greičiausiai ateis ir į jūsų kiemą. Svarbu būti jai pasiruošus (turėti komandą ir veiksmų planą) bei būti aktyviam ir atviram. Ir nebijoti komunikuoti pirmam. Krizės ateina ir praeina, o mūsų atmintyje išlieka matomi organizacijų veiksmai ir įdėtos pastangos“, – drąsos įveikti ištikusias krizes įkvepia M. Sakalauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.