...

10 patarimų, kad jūsų naujienlaiškis padėtų uždirbti

Verslas

2014.04.11

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: , .

10 patarimų, kad jūsų naujienlaiškis padėtų uždirbti

Įmonės „Soundest“ įkūrėjas ir vadovas Rytis Laurinavičius BFL archyvas/Butautas Barauskas nuotr.

Naujienlaiškis – tai reguliariai siunčiama aktuali informacija verslo klientams ir pirkėjams. Įmonės „Soundest“ įkūrėjas ir vadovas Rytis Laurinavičius sutiko pasidalyti informacija apie naujienlaiškių naudą ir davė patarimų, kaip jie gali padėti uždirbti.

Auginkite savo auditoriją

Prieš siunčiant naujienlaiškius svarbu turėti bent jau nedidelę duomenų bazę. Ją gali sudaryti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių kontaktų. Nedideli verslai turi mažesnes duomenų bazes, tačiau su jomis galima puikiai pradėti, o vėliau prenumeratorių skaičių didinti.

Informaciją pateikite tikslingai

Pašnekovas pasakojo, kad rinkodara prasideda anksčiau, nei yra išsiunčiamas naujienlaiškis. Geriausia, kai žmogus gauna tikslinę, būtent jam skirtą reklamą ir informaciją. Tada produktas atitinka jo lūkesčius ir yra jam aktualus, naudingas. Todėl jau užsisakydamas naujienlaiškį žmogus turi aiškiai suprasti, ką jis gaus, kiek kartų per savaitę ar mėnesį bei kodėl jam ta informacija bus svarbi.

 

Antraštė NEMOKAMAI, NEMOKAMAI, NEMOKAMAI nesukuria patikimumo įspūdžio.

R.Laurinavičius

 

Kad pasiūlytumėte savo produktą tikslinei auditorijai, privalote pažinti savo klientus. Reikia sužinoti apie juos daugiau. Žinodami gimimo datas, galėsite juos sveikinti su gimtadieniu. Svarbu prenumeratoriaus paklausti, kuo jis domisi, pavyzdžiui, padangomis ar kosmetika.

Patartina naujienlaiškyje pateikti ne vien prekes, bet ir naudingų patarimų, informacijos apie srities naujoves. Ypač jei verslas vykdomas ne interneto erdvėje (pavyzdžiui, drabužių parduotuvė). Žmogus gaus jūsų naujienlaiškį ir prireikus apsilankys jūsų parduotuvėje.

Kontaktų pirkimas padeda ne visada

Dažnai verslininkai, neturintys savo klientų duomenų bazės, ją perka, teigė „Soundest“ vadovas. Specialistas įspėjo apie neigiamas tokio kontaktų gavimo būdo pasekmes. Neigiami dalykai yra susiję su perkamos duomenų bazės kokybe. Juk perkami kontaktai nebūtinai bus jūsų auditorija ir domėsis produktu, jie gali būti visiškai atsitiktiniai žmonės. Kita vertus, iš didelės masės žmonių bus tam tikras skaičius tikslingų kontaktų. Tačiau tas skaičius nebūtinai bus didelis, o žmonėms, kurie neprenumeruodami gauna jūsų naujienas, tikrai sukursite neigiamą požiūrį. Šie asmenys gali tai priimti kaip savo privatumo pažeidimą ir toks duomenų gavimas gali net sužlugdyti jūsų prekių ženklą, ypač jei įmonė mažai žinoma.

Įmonės „Saundest“ darbuotojai savo klientams pataria kontaktus rinkti kitais būdais. Tai galima padaryti, pavyzdžiui, siūlant įvairius žaidimus ir prizus. Norėdamas dalyvauti konkurse ar gauti nuolaidą žmogus savanoriškai palieka savo kontaktinius duomenis. Tačiau tokia duomenų bazė taip pat nėra itin kokybiška, nes taip surinkti prenumeratoriai nebūtinai iškart taps pirkėjais. Su jais rinkodaros specialistui dar reikės padirbėti.

Naujienlaiškiai – puikus reklamos būdas bet kuriam el. komercijos verslui

Naujienlaiškis, kaip reklamos būdas, geriausiai veikia su interneto verslais, kuriuose iškart gali dėti nuorodą į prekę ir ją tuojau pat įsigyti. El. komercijos naujienlaiškių efektyvumą labai lengva pamatuoti. Tiesiog žiūrima, kiek kartų buvo pirkta paspaudus naujienlaiškio nuorodą.

Šis būdas yra arba toks pat efektyvus arba antras pagal efektyvumą po reklamos su raktiniais žodžiais (Google Adwords).

Jeigu užsiimate mažmenine prekyba, Rytis Laurinavičius pataria naujienlaiškiuose siųsti nuorodas į prekes. Jei verslas mišrus, tuomet reikėtų daugiau informacinio turinio naujienlaiškių. Informaciniuose naujienlaiškiuose turi būti pateiktos siūlomos naujovės, tendencijos. Be to, naujienlaiškis nebūtinai turi būti siunčiamas dažnai. Pavyzdžiui, kai kuriems sezoniniams verslams pakanka keturis kartus per metus siunčiamo naujienlaiškio.

10 patarimų, kad jūsų naujienlaiškis padėtų uždirbti

1. Visų pirma naujienlaiškius reikia siųsti. Iš pažiūros net sunku patikėti, kiek parduotuvių (ypač mažesnių) dar nenaudojo el. pašto rinkodaros kanalo. Pagal statistiką el. paštas yra daugiausia (arba antras po mokesčio už paspaudimą (CPC)) pajamų uždirbantis kanalas.

2. Skirstymas gerokai didina pardavimą. Kuo išsamiau skirstomi gavėjai, tuo geriau. Rekomenduojame pradėti skirstyti bent jau pagal du esminius kriterijus: prenumeratorių reakciją į naujienlaiškius ir pirkimo įpročius. Kai tokia informacija nėra sujungiama į visumą ir į ją neatsižvelgiama, kai kuriems klientams stipriai permokama, o kai kuriems motyvacija yra nepakankama.

3. Nuoseklus ir nuolatinis darbas su kontaktinių duomenų baze – ne tik jos auginimas, bet ir pažinimas. Vienaip reikia bendrauti su tais, kurie prenumeravo masinio žaidimo metu, kitaip – su nuolatiniais pirkėjais, trečiaip – su labai svarbiais (VIP) klientais.

4. Padėkite klientams tapti prenumeratoriais. Naujienlaiškių rinkodara prasideda ne nuo pirmo laiško, o nuo pirmo prenumeratoriaus. Paskata prenumeruoti turi būti aiški ir puikiai matoma. Rinkite daugiau informacijos, ne tik el. pašto adresą, paklauskite gimimo dienos, lyties, interesų. Tai padės pažinti bazę, suskirstyti prenumeratorius ir juos suasmeninti. Parodykite, kokį turinį prenumeratorius gaus.

5. Suteikite aiškią pridėtinę (ir net išskirtinę) vertę naujienlaiškio prenumeratoriams. Visi turi žinoti, kad kai kuriuos pasiūlymus gauna tik prenumeratoriai arba jie gauna pasiūlymus anksčiau, nei tai pristatoma viešai.

6. Naujienlaiškiai turi būti kokybiški ir parengti profesionaliai. Patarlė byloja, kad „sutinkama pagal rūbą“, o naujienlaiškiai ir yra tas „rūbas“. Profesionalumo įspūdį padeda sukurti vieną kartą kokybiškai paruoštas šablonas – vėliau jame parduotuvė pildo turinį. Nenaudokite šablonų kūrimo priemonių „pasidaryk pats“ (nebent esate dizaineris).

7. Mobilusis el. paštas yra dabartis – naujienlaiškiai turi būti pritaikyti mobiliesiems prietaisams. Susiduriame su rimtu iššūkiu – vis daugiau naujienlaiškių pirmą kartą atidaroma per mobilųjį telefoną, bet pirkimas telefonu kol kas sudaro labai nedidelį procentą (tad spontaniškas pirkimas neįvyksta). Mūsų tikslas yra pateikti tokį turinį, kad skaitytojas susidomėtų ir pasižymėtų laišką skaityti vėliau, kai bus prie kompiuterio.

8. Suasmeninkite savo naujienlaiškį. Visada pradėkite bent jau nuo kreipinio vardu.

9. Laiško antraštės turi aiškiai nusakyti, ko skaitytojas gali tikėtis atsidaręs laišką. Įrašykite, jeigu geras pasiūlymas galioja ribotą laiką, nurodykite, kuriai prekių kategorijai turite ypač gerą pasiūlymą. Kita vertus, venkite atrodyti kaip el. pašto šiukšlės (angl. spam) – antraštė NEMOKAMAI, NEMOKAMAI, NEMOKAMAI nesukuria patikimumo įspūdžio.

10. Siųskite reguliariai. Gavėjai pasąmoningai įpranta sulaukti iš jūsų žinių tam tikru laiku. Tai jiems suteikia tam tikrą komforto jausmą, tad negriaukite jo.

Ekspertai

Rytis Laurinavičius

Rytis Laurinavičius

Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.