...

Pagrindinis atrankos kriterijus gauti investicijų – šansai pasiekti masinę auditoriją

Verslas

2013.10.02

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Pagrindinis atrankos kriterijus gauti investicijų – šansai pasiekti masinę auditoriją

Pagrindinis atrankos kriterijus gauti investicijų – šansai pasiekti masinę auditoriją wallpapers.com nuotr.

Mobiliosios programėlės ir žaidimai – tai ne tik puikus šansas jauniems ir kūrybingiems programuotojams pasirodyti. Tai ir didžiulis pinigų katilas, prie kurio prieiti nori kiekvienas. Tiesa, padaryti tai nėra paprasta. Tam reikia ne tik geros idėjos, daug dirbti, bet ir informacijos, gerų patarimų iš šalies. Jų neretai ir pritrūksta iš pirmo žvilgsnio perspektyvioms komandoms. Savaitgalį vykiusiame „App Camp 2013“ lankėsi ir suomis Teemu Tapanila. Dalyviams jis pristatė projektą „AppCampus.fi“. Jauni programėlių kūrėjai per šią programą gali sulaukti ne tik finansinės paramos, bet ir daug naudingos informacijos, patarimų. Renginio šurmuliui šiek tiek pritilus su T. Tapanila prisėdome pasikalbėti apie „AppCampus.fi“, faktorius, lemiančius sėkmę, ir Lietuvos programuotojų perspektyvas.

Gali užtekti ir idėjos popieriuje

AppCampus.fi“ – tai „Microsoft“ ir „Nokia“ partnerystės vaisius. Pirmajai nusprendus žengti į išmaniųjų telefonų rinką ir sukurti „Windows Phone“ atsirado poreikis suburti talentingus programėlių kūrėjus. Projektas iki šiol iš esmės ir orientuojasi į „Windows Phone“ rinką, bet programuotojų per daug nevaržo. Už suteiktą paramą prašomą vieno – kad tik ką paleista programėlė pirmąsias 90 dienų veiktų vien „Windows Phone” platformoje. Paskui visi apribojimai dingsta.

Tokio projekto idėja atsirado, kai „Microsoft“ ir „Nokia“ susitarė dėl partnerystės. Iš karto atsirado daug programėlių kūrėjų ir pinigų, kuriuos jie galėtų uždirbti. Tačiau nebuvo vienos vietos, kur būtų sutelktos žinios, kaip tai padaryti. Kilo idėja įkurti organizaciją, kuri padeda žmonėms kurti mobiliąsias programėles“, – sakė T. Tapanila.

Anot jo, „AppCampus.fi“ yra liberali organizacija. Ji nebando primesti savo valios ar pakeisti jūsų idėjų. Per kelis etapus galima gauti daugiau nei šimto tūkstančių eurų paramą.

„Jūs tiesiog užpildote anketą, pateikiate informaciją apie save. Mes jus pasirenkame arba ne. Paskui pasirašomas kontraktas, kuriame nurodoma, kiek pinigų jums suteiksime ir kokios yra jūsų užduotys. Gaunate trisdešimt procentų piniginės sumos ir pradedate dirbti. Jeigu matome, kad galėtumėte dirbti protingiau, mes patariame, ką patobulinti. Paskui gaunate dar trisdešimt procentų pinigų, kad sukurtumėte galutinę versiją. Kai ji jau parengta, ją patikriname ir, jeigu būname patenkinti, leidžiame publikuoti. Tada jūs gaunate likusius pinigus“, – programos veikimo principus apibūdino pašnekovas.

Į „AppCampus.fi“ iš esmės galima kreiptis bet kuriame programėlės kūrimo etape. Kitą sykį gali užtekti tiesiog geros idėjos. Svarbiausia, kad ji būtų autentiška ir perspektyvi.

„Žinoma, jeigu turėtumėte kokių nors dizaino pavyzdžių, tai labai padėtų. Jeigu turėtumėte ir verslo planą, būtų dar geriau. Tačiau visus klausimus, kuriuos užduodame per atrankas, esame surašę savo interneto svetainėje. Jeigu būsite paruošę atsakymus į visus juos, mums to visiškai pakaks. Iki šiol turėjome 3300 kandidatų. Iš jų pasirinkome apie 180“, – teigė T. Tapanila.

Pasak pašnekovo, tarp kandidatų vis pasitaiko įvairių kopijuotojų, kurie tarsi bando iš naujo išrasti dviratį. Tokiais atvejais atrankos komisijos apgauti praktiškai neįmanoma.

„Mūsų pagrindinis kriterijus yra šansai pasiekti masinę auditoriją. Jeigu matysime, kad tai nelabai tikėtina, pasakysime „ne“. Kitas kriterijus yra naujumas. Ar jūs pridedate naują funkciją? Gal kuriate geriau veikiantį žaidimą? Vienas kvailiausių pareiškimų, kuriuos išgirstu, kai kandidatai, paklausti, kas būtų jų didžiausi konkurentai, atsako tokių neturintys. Taip nebūna. Jeigu tokių nežinai, vadinasi, neatlikai savo namų darbų. Kartais kandidatai sako turintys verslo planą, bet nesugeba atsakyti, koks jis. Mes užduodame tokius klausimus ne dėl to, kad pultume žmones. Tiesiog norime būti tikri, kad jiems pasiseks“, – tikino T. Tapanila.

Jis sako, kad tarp kandidatų galima pastebėti tam tikrų madų, tendencijų. Tiesa, tai labiausiai būdinga žaidimams. Šiandien daug kas nori sukurti ką nors panašaus į „Candy Crush Saga“. Tiesa, vargu ar tai yra kelias į sėkmę.

„Žaidimai vis dėlto yra viena didelė programėlių grupė. Pavyzdžiui, dabar labai retais atvejais sėkmės sulaukia žaidimai, už kuriuos susimoki iš anksto ir vieną kartą. Dabar modelis toks, kad paprastai žaidimas iš pradžių nieko nekainuoja, bet kažkuriame etape tau reikia susimokėti. Štai kodėl matome vis daugiau tokių žaidimų kaip „Candy Crush Saga“. Su juo gali įsižaisti, o paskui pagreitinti procesą susimokėdamas. Jeigu monetizavimas vėl pasikeis, tai savaime įneš naujų madų ir į pačius žaidimus.“

Jau dirba ir su lietuviais

„AppCampus.fi“ jau spėjo pastebėti ir kelias lietuvių komandas. Dvi iš jų – „Tag of Joy“ su žaidimu „Monster Buster“ ir „No Brakes Games“ su „Pocket Sheep“ – netgi gavo paramą ir yra pakeliui į pasaulinę šlovę.

„Maždaug prieš metus dalyvavau viename renginyje ir jame sutikau abi šias komandas, papasakojau joms apie sumanymą, pasiūliau pabandyti gauti finansavimą. Jie mūsų interneto svetainėje užpildė anketą ir mes juos pasikvietėme į atranką“, – sakė T. Tapanila.

Šiemetis „App Camp“ vėl gali tapti puikia pradžia kuriai nors Lietuvos komandai. T. Tapanila teigia, kad kelios komandos tikrai patraukė jo dėmesį.

„Yra trys programėlės, kurios man tikrai patiko. Visų pirma – bankininkystės programėlė „ASAP!“. Ji man labai patinka, bet bėda ta, kad jie turės pradėti nuo vietinės veiklos, o kai galiausiai žengs į globalią rinką, jiems mūsų finansavimo jau nereikės.

Dar yra „Chlnge me“. Tai labai įdomi idėja – galimybė surengti turnyrą savo darbo vietoje. Tačiau „Windows Phone“ jau turi kažką panašaus, o kitą panašų produktą irgi jau ruošiame. Galiausiai buvo ir festivalio žaidimas „Fest It“. Jis tikrai turi potencialo. Manau, tokie žaidimai gali būti labai sėkmingi. Jau esame finansavę panašias komandas ir esame jomis labai patenkinti“, – teigė jis.

Vis dėlto pašnekovas „App Camp“ dalyviams pataria nepamiršti, kad tai tik darbo pradžia. Daugelyje pristatymų jis pasigedo globalumo ar tiesiog verslo modelio. Taigi dar yra apie ką pamąstyti ir ką patobulinti.

„Tai, ką jie šiandien padarė, gali būti tik dešimt procentų viso darbo. Pagrindinė problema, kurią komandos turės išspręsti po šiandienos, – kaip pristatyti savo produktą rinkai. Visada privalai galvoti, kuo esi išskirtinis. Tai svarbiausias dalykas. Koks mūsų išskirtinimus? Kas yra mūsų didžiausia vertė? Kaip parduosime savo produktą? Jeigu atsakysite į šiuos klausimus, jums pasiseks“, – sakė T. Tapanila.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.