Įkūrė pirmąją aštrių produktų parduotuvę Lietuvoje
2022.04.11
Temos: Finansai, Pardavimai, Verslo pradžia.
Liudas Pranskevičius (34) prieš porą metų sostinėje atidarė pirmąją tokią aštrių produktų parduotuvę – „Aštriai Aštru“ mūsų šalyje. „O, taip, buvo tokių, kurie pirštą prie smilkinio sukiojo ir sakė, kad neišsilaikysiu nė poros mėnesių, nes mes čia, Lietuvoje, aštriai nevalgome. Dabar iš aplinkinių girdžiu tik džiaugsmą, kad pagaliau kažkas užsiėmė tokia aštrumų veikla“, – atsiliepimais apie savo verslą dalijasi verslininkas.
Aštrių produktų mėgėjas
Pranskevičius prisimena, kad verslo idėja gimė spontaniškai. „Pačiam patiko aštrūs produktai ir pamaniau, kad tai būtų įdomus užsiėmimas. Dar dirbdamas kitus darbus, atradau galimybę pasinaudoti ES parama verslo pradžiai kaime. Deja, finansavimas mano planuotam gamybos cechui ir šiltnamiui nebuvo gautas. Tačiau nenuleidau rankų ir sugalvojau, kad pasiūlysiu kompanijai, kurios pavyzdžiu norėjau sekti, būti atstovu Lietuvoje. Jie net labai apsidžiaugė mano tokiu noru. Taip prasidėjo mano aštrių produktų pardavėjo karjera“, – apie pradžią pasakoja verslą pradėjęs pašnekovas, kurio chilli shop`as skirtas visiems aštrumų gamintojams – tiek vietiniams, tiek pasaulio garsiausiems.
Ragaudamas daug išmoko
Dvejus metus besidarbuodamas įvairiuose renginiuose, mugėse, parodose ir pristatydamas aštrius produktus, „Aštriai Aštru“ sumanytojas sako kartu skiriantis laiko ir klientams edukuoti apie aštrumus ir jų poveikius.
„Kiekvienas iš mūsų aštrumą priimame ir suprantame individualiai, tad edukacija vyko gan natūraliai. Ir pats kartu su ragaujančiais daug išmokau, – džiaugiasi pamažu sukauptomis žiniomis. – Aštrumų verslas mane žavi sukeliama emocija – nė vienas (legalus) produktas neprilygs aštrumui. Nėra jokio kito maisto, kuris jums ašarą išspaus, kvėpavimo takus gerokai pravalys, privers nenustygti vietoje ir galų gale už visa tai apdovanos hiperventiliacijos, adrenalino ir endorfinų kokteiliu“, – smagiai dėsto aštrumynų mėgėjas L. Pranskevičius, maždaug po pusantrų metų darbo, skatinamas prekių ženklo savininkų, pasiryžęs atidaryti pirmąją Lietuvoje tik aštrių produktų parduotuvę.
Kepa mėsainius, augins paprikas
Šiuo metu L. Pranskevičius Vilniuje savo verslą pildo naujais tikslais. Metus laiko darbuojantis po šešias dienas per savaitę parduotuvėje, atsirado rutina, kuri nedžiugino, tad ėmėsi dar vienos naujos veiklos – išsinuomojęs papildomą plotą turgavietėje, atidarė pirmąją Lietuvoje smash`burger vietą „Halės mėsainis“. „Planas buvo darbuotis dieną parduotuvėje, o vakare kepti mėsainius, – pasakoja apie savo sprendimą ir nenusimena, kad nepavyko laikytis tokio grafiko. – Radau sau pamainą į parduotuvę, tad mėsainius galiu kepti dar daugiau laiko.“
Aštrių produktų parduotuvėje netrukus bus atidarytas ir vienintelis toks baras, kuriame bus gausus aštrių kokteilių pasirinkimas.
Keletą verslų vienu metu valdantis L. Pranskevičius artėja ir dar prie vieno naujo tikslo – ruošiasi tapti vietinių aitriųjų paprikų augintoju ir aštrių produktų gamintoju.
Pandemija nubraukė 90 proc. įmonės pajamų
Būtent tokią dalį sudarė pajamos iš prekybos renginiuose. Patirtas pasekmes, finansinius įsipareigojimus planuojama padengti iki šių metų pabaigos. Jei ne fizinės parduotuvės atidarymas, išsilaikyti būtų buvę kur kas sudėtingiau, sako L. Pranskevičius, kuris savo verslo tikslu vadina vietinių produktų kūrimą. „Tai, mano manymu, yra ateitis. Dabartinė situacija pasaulyje vis dažniau priverčia ieškoti alternatyvų importuojamiems produktams, vis dažniau džiaugsimės atradę vietinius produktus. Atsižvelgiame ir į Europos Sąjungos žaliąjį kursą, kurio vienas iš tikslų – skatinti vietinę gamybą ir trumpinti tiekimo grandines“, – įsitikinęs aštrių produktų žinovas L. Pranskevičius, siekiantis iki metų pabaigos bent trečdalį importuojamų produktų pakeisti pačių gamintais bei vietiniais.
Naujų projektų – už maždaug 35 tūkst. eurų
Tai, kad pasirinko specializuotą verslą, L. Pranskevičius vertina kaip privalumą. „Esame pirmieji, tačiau jau toli gražu ne vieninteliai (išskyrus fizinę parduotuvę), pastebiu vis daugiau aštrių produktų pardavėjų internete, smagu matyti, kad rinka plečiasi, kad aštraus maisto kultūra Lietuvoje įgauna pagreitį. Su kasdieniais konkurencijos iššūkiais nesusiduriame, stengiamės išlaikyti pionierių poziciją šioje srityje ir tvirtai siekti savo tikslų“, – pabrėžia pašnekovas.
Pirmoji investicija į „Aštriai Aštru“ siekė 400 eurų, šiandien įgyvendinta ir vykdoma naujų projektų už maždaug 35 tūkst. eurų.
Įmonės įkūrėjo skaičiavimais, visi įsipareigojimai ir investicijos bus padengtos per dvylikos mėnesių laikotarpį.
Kiekvieną dieną – skirtinga veikla
Savaitės darbo dienas verslininkas stengiasi padalinti skirtingoms veikloms ir, pasak jo, tai ganėtinai gerai veikia. Nors šiuo metu, kai vyksta baro įrengimas, gamybos cecho statybos ir dar artėja 100 kv. metrų šiltnamio pipirams rekonstrukcija, viskas tampa kiek chaotiška, tačiau jis supranta, kad tai – laikinas kasdienių procesų aukojimas dėl svarbesnių siekių. Į priekį eiti skatina ir geri veiklos vertinimai: „Bendrauju su svečiais tiek parduotuvėje, tiek kepdamas mėsainius ir galimybė gauti įvertinimą čia ir dabar mane turbūt labiausiai motyvuoja.“
Prekių ženklo „Aštriai Aštru“ autorius L. Pranskevičius pradedantiesiems palinkėtų vienu sau pačiam kas rytą, kai nesinori keltis dėl nuovargio ar dėl klaidų, padarytų vakarojant mieste iki paryčių, sakomu žodžiu: „Consistency!“ Pradėti sunku, nepaleisti savo idėjos dar sunkiau.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.