...

E. prekybos verslas renkasi mokėjimo platformas su pridėtinėmis naudomis

Verslas

2021.04.14

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: .

E. prekybos verslas renkasi mokėjimo platformas su pridėtinėmis naudomis

J. Daujotas Asmeninio albumo nuotr.

Vis daugiau prekybininkų ir paslaugų teikėjų ieško kuo efektyvesnių e. prekybos sprendimų. Pandeminė situacija šalyje ir pasaulyje neišvengiamai šį procesą tik paspartino. Banko „Luminor“ lėšų valdymo projektų vadovas Justas Daujotas neabejoja – e. prekyba artimiausiu laikotarpiu tik dar labiau plėsis, bet ne mažiau svarbu klientui suteikti tokią apsipirkimo patirtį, kuri būtų kuo paprasčiau ir greičiau realizuojama. Lengvai grąžinamos prekės ir pinigai, stebimi apmokėjimai, suformuojami išankstiniai mokėjimai ir kitos reikšmingos paslaugos ne tik gerina kliento apsipirkimo patirtį, bet ir užtikrina didesnę sėkmę prekybos verslui.

„Konkurencija e. prekybos srityje didėja, todėl reikšminga tampa ne tik produkto ar paslaugos kaina. Neišvengiamai turi būti tobulinama ir pati e. prekybos paslauga. Kiekvienas paslaugos teikėjas stengiasi ne tik pasiūlyti puikiai ištobulintą įmokų surinkimo įrankį, bet ir suteikti papildomų naudų. Pavyzdžiui, kuo paprastesni sprendimai ne tik patogiai atsiskaityti, bet ir pirkti išsimokėtinai, suteikiant lizingo ar vartojimo kredito paskolą“, – komentuoja J. Daujotas.

Paklausa yra, tik reikia ieškoti būdų ją kuo paprasčiau patenkinti

Pašnekovas sako stebintis tendencijas, kad net ir tie verslai, kurie ir anksčiau skyrė dėmesį e. prekybai, dabar padidino savo investicijas ir stipriai išsiplėtė. 

„Atrodo, ne taip seniai, prieš porą metų, apsipirkti internetu buvo linkę technologijas mėgstantys žmonės bei jaunimas. Ne viena apklausa rodė, kad tik kas dešimtas asmuo mėgino ką nors atsisiųsti iš interneto. Dabar vaizdas yra kitas ir sparčiai taisosi e. prekybos naudai. Todėl verslas turi spėti su rinka. Mirk arba gyvenk, vadinasi. Kitaip tariant, paklausa yra, klausimas – kokiu būdu ją patenkinti?“ – sako banko „Luminor“ lėšų valdymo projektų vadovas. 

Pašnekovas primena, kad efektyviems e. prekybos sprendimams atsirasti neabejotinai įtakos turėjo ir užpernai rudenį įsigaliojusi Antroji mokėjimų paslaugų direktyva (PSD2), kuria siekiama pakeisti ES galiojančias elektroninių mokėjimų taisykles. Joje atsižvelgiama į naujas ir pažangias mokėjimo paslaugas, pavyzdžiui, mokėjimą internetu ar mobiliuoju telefonu. Tai reiškia, kad keičiasi žaidimo taisyklės ir rinkai suteikiama kur kas daugiau galimybių kurti patogesnius ir pigesnius mokėjimo būdus.

Nebereikia sutarčių su kiekvienu banku

„Mes neišvengiamai irgi reagavome į rinkos pokyčius. Pernai pavasarį pirmieji Baltijos šalyse pasiūlėme paslaugą „E-Commerce Gateway“. Iš esmės tai patogesnė ir pigesnė alternatyva „BankLink“ mokėjimų paslaugai. Anksčiau prekybininkas, norėdamas priimti įmokas iš klientų, kurie turi sąskaitas skirtinguose bankuose, turėjo atskirai kreiptis į kiekvieną banką ir sudaryti atskiras „BankLink“ sutartis. Tai ne tik buvo nepatogu, bet ir brangu. Sudarėme galimybes pasidaryti vieną integraciją ir turėti visus mokėjimo būdus“, – pasakoja J. Daujotas.

Sprendimas leidžia atsiskaityti keliais mokėjimo būdais: atlikus mokėjimo inicijavimą per banką ir kortelėmis. Pašnekovo teigimu, aktyviausiai šį sprendimą pradžioje diegėsi tie verslai, kurie anksčiau, iki pandemijos, e. prekybos neturėjo, o antrąjį pusmetį paslauga „E-Commerce Gateway“ augo bene trečdaliu.

Sprendžia prekės grąžinimo klausimą

J. Daujotas atkreipia dėmesį, kad paprastas ir kuo mažiau pastangų bei laiko atimantis prekių ir pinigų grąžinimas sėkmingam e. prekybos verslui yra neatsiejamas.

„Neretai prekybininkai pamiršta pagalvoti apie prekių pristatymo ir grąžinimo iššūkius. Nepamirškime, pirkėjas turi teisę nepatikusią ar neįtikusią prekę grąžinti. O tai jau papildomos išlaidos ir nauji procesai, kuriuos reikia iš anksto apgalvoti. Dažnu atveju prekių transportavimas sudaro nemažą prekių sąnaudų dalį. Taip pat atsiranda ir pinigų grąžinimo klausimas. Dalis e. prekybos sprendimų šią vietą yra apgalvoję, tačiau ne visi. Siūlau ir į tai atkreipti dėmesį. Pavyzdžiui, mes savo pasiūlytu „E-Commerce Gateway“ sprendimu suteikiame ir įrankį, kuris leidžia grąžinti pinigus į kortelę, jei mokėjimas buvo atliktas kortele. Jei buvo atliktas banko pavedimas, tada prekių ar paslaugų teikėjas pagal atlikto mokėjimo duomenis atlieka pinigų grąžinimą pats. Tiesa, jau planuojame sukurti naują įrankį, kuris procesą palengvins ir prekybininko apskaitai suteiks daugiau patogumo“, – komentuoja pašnekovas.

Sukurtas nemokamas įrankis palengvina atsiskaitymus 

J. Daujotas papildo, kad tiems, kurie neplanuoja arba dar nenori investuoti į e. parduotuvių platformas, taip pat yra sukurtų sprendimų. Visiems, įsidiegusiems „E-Commerce Gateway“ sprendimą, siūlomas papildomas „Prekybininko portalo“ įrankis, kuris yra nemokamas. 

„Tai savitarnos portalas, kuriame pardavėjas per kelias minutes gali sukurti sąskaitą ir nusiųsti ją pirkėjui el. paštu su apmokėjimo nuoroda. Pirkėjui paspaudus „Mokėti dabar“, tereikia išsirinkti patogiausią mokėjimo būdą ir atsiskaityti. Portale patogu stebėti mokėjimo būklę, t. y. ar sąskaita apmokėta, ar ne, bei formuoti ataskaitas pagal pasirinktus kriterijus“, – pasakoja specialistas.

Pinigų ir laiko sutaupyti padės iš anksto apgalvoti sprendimai

Kas nedirba, tas neklysta. Šis posakis neaplenkia ir e. prekybos verslo. Paklausus, kokių klaidų dažniausiai daro verslininkai, diegdami e. prekybos sprendimus, J. Daujotas pirmiausia sako, kad reikėtų atskirti tuos prekybininkus, kuriems reikia individualių e. prekybos sprendimų dėl jų specifikos ar prekybos mastų, ir tuos, kuriems pakanka standartinio sprendimo, tačiau jie nori būti greiti ir pakankamai lankstūs. 

„Tie, kurie galvoja apie individualų e. prekybos sprendimą, pavyzdžiui, savo programėlę ar nestandartinę prekybos platformą, turėtų iš karto pagalvoti ir apie e. prekybos paslaugos teikėją. Nes gali būti taip, kad, tik vėliau išsirinkęs įmokų paslaugų teikėją, prekybininkas gali susidurti su pačios e. prekybos paslaugos integravimo problemomis. Tai gali kainuoti papildomus pinigus, be to, teks sugaišti daugiau laiko. Todėl visada rekomenduoju pasižiūrėti ir į techninę paslaugos specifikaciją. Taip pat labai svarbu įsigilinti, ar pasirinktas sprendimas patenkins visus poreikius, t. y. ar pasiūlys reikalingus mokėjimo būdus ir kitus būtinus funkcionalumus“, – pataria banko „Luminor“ lėšų valdymo projektų vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.