10 veiksmų, padėsiančių suvaldyti verslo komunikaciją karantino metu

Verslas

2020.03.19

Autorius: Raminta Lilaitė

Temos: , , , .

10 veiksmų, padėsiančių suvaldyti verslo komunikaciją karantino metu

Pandemija PSO (Pasaulio Sveikatos Organizacijos) paskelbtas COVID-19 (koronavirusas) keičia įprastą verslo eigą visame  pasaulyje, kelia daug neaiškumų ir klausimų. Tokios neįprastos situacijos akivaizdoje įmonės neretai nežino kaip elgtis ir kaip komunikuoti su klientais, partneriais ir netgi savo darbuotojais. Skaitmeninės komunikacijos agentūros „Blue Oceans PR“ įkūrėjos Kristina Skindelytė ir Raminta Lilaitė dalijasi patarimais, kaip pasiruošti ir suvaldyti situaciją.

Akivaizdu, jog dabartinės karantino situacijos negalima lyginti su anksčiau skelbtomis pandemijomis ar krizėmis – šįkart pasaulis pilnai užsidaro. Tai turės kol kas sunkiai įvertinamų padarinių ne tik individualiems asmenims, bet ir verslams. Krizės metu ramybės ir informacijos ieškantys žmonės atsisuka į lyderius bei valstybines institucijas, tačiau žvilgsnio nenuleidžia ir nuo verslo. Dabartinėje sudėtingoje situacijoje įmonėms svarbu žinoti, kaip efektyviai komunikuoti ir rodyti lyderystę savo įtakos rate – kaip bendrauti su darbuotojais, klientais, partneriais ar tiekėjais.

Ilgus metus užsienyje brandintą viešųjų ryšių patirtį Raminta Lilaitė ir Kristina Skindelytė parvežė į Lietuvą, kur įkūrė skaitmeninės komunikacijos agentūrą „Blue Oceans PR“. Įmonė bendrauja su įtakingiausiais pasaulio žurnalistais bei atstovauja inovatyvias įmones bei startuolius užsienio ir Lietuvos spaudoje, taip pat turi daug krizių valdymo patirties. Agentūros įkūrėjos dalinasi patarimais, kaip komunikuoti COVID-19 pandemijos akivaizdoje. Abi komunikacijos profesionalės pabrėžia, kad komunikuojant apie save, svarbu neskatinti žmonių baimių, bet teikti naudingą infromaciją, palaikyti visų ramybę bei komunikuoti savo vertybes.

1. Neignoruokite problemos

Prasidėjus bet kokiai neįprastai situacijai, nevenkite kalbėti apie problemas ir nenutraukite komunikacijos. Pandemija neišvengiamai palies jūsų įmonę bei darbuotojus, todėl kalbėkite apie saugumą bei kompanijos planus karantino metu su klientais, darbuotojais bei partneriais. Visi turi aiškiai žinoti kokie jūsų verslo planai: ar dirbsite nuotoliniu būdu ar laikinai stabdysite veiklą, kaip galima bus su jumis susisiekti, o gal net galite informuoti kitus kaip galite jiems padėti ir t.t. Tai leis išlaikyti vientisą įmonės komunikaciją ir suteiks aiškumo formuojant tolimesnę komunikaciją. Kompanija „Gartner“ paruošė naudingą klausimyną, kuris leis suprasti jūsų kompanijos pasiruošimo pandemijos krizei lygį.

2. Planuokite vidinę komunikaciją

Prasidėjus bet kokiai krizei, darbuotojai turi suprasti, kaip tai palies jų darbą ir pačią kompaniją. Krizės sukeltos panikos metu gali prasidėti nenoras prisiimti atsakomybę, todėl įmonėje vertėtų iš anksto paskirti žmogų ar komandą, atsakingą už darbuotojų informavimą. Darbuotojai turėtų gauti visą privalomą informaciją apie krizės keliamas rizikas, kritinius problemos taškus, kaip užtikrinti saugų ir atsakingą elgesį bei kaip vyks darbas krizės metu. Bendraujant su darbuotojais kurie dirbs nuotoliniu būdu, svarbu būti supratingiems – sukurti atvirą bendravimą, suprasti, kad žmogus dirba iš namų, galbūt tame pačiame kambaryje, kur vykdomas konferencinis skambutis, yra ir jo šeimos nariai, kad aplinka nebus profesionali ir gali būti įvairių trukdžių.

3. Išlaikykite kontaktus

Nesustokite puoselėti darbo santykių su klientais bei partneriais ar investuotojais. Naudokitės įvairiais komunikaciniais kanalais, tokiais kaip socialiniai tinklai, palaikydami pokalbį ir parodydami, jog reaguojate į situaciją. Klientai turi suprasti, jog nepaisant laikinų bėdų, kompanijos veikla teka įprasta vaga, o jūs esate pasiruošę padėti ir atsakyti į visus klausimus. Ši komunikacija turėtų vykti reguliariai, palaikant pokalbį ir visada būnant pasiekiamais. Reikia būti atviriems savo komunikacijoje perduodant artimiausio laikotarpio iššūkius ir kaip jūs pasiruošę juos spręsti. Pandemijos metas gali būti puikus laikas dar kartą iškomunikuoti savo įmonės esmines vertybes.

4. Nesustokite komunikuoti su spauda, siūlykite pagalbą ir ekspertizę

Nors pirmas impulsas krizės metu – nuo visko pabėgti, nereikėtų sugriauti iki šiol sunkiai įgyto komunikacijos įdirbio. Nedinkite iš spaudos akiračio, kalbėkite apie save toliau, tačiau atsižvelkite į žinutės toną, kadangi šiuo metu žmonėms reikia empatijos ir jautrumo. Taip pat aktyviai siūlykite savo komentarus bei ekspertizę. Pavyzdžiui, jei esate virtualaus ugdymo įstaiga, siūlykite patarimus, ką veikti namie su vaikais, o jei esate privati klinika, dalinkitės įžvalgomis apie sveikatos saugojimą ir panašiai.

5. Dalinkitės pasiekimais

Nepaisant streso, supraskite, jog krizė nesitęs amžinai ir neleiskite to pamiršti klientams bei partneriams. Krizės metu reikėtų nesustoti dalintis kompanijos pasiekimais ir sėkmės istorijomis. Įkvėpkite žmones ir padėkite jiems suprasti, jog šis etapas laikinas, o jūsų įmonė turi stuburą. Žinoma, apie pasiekimus reikia komunikuoti jautriai, kai daugelis įmonių patiria sunkumus. Prireiks empatijos ir diplomatijos kiekviename žingsnyje.

6. Ieškokite tinkamiausios strategijos Jūsų verslui

Globali krizė nereiškia, jog jūsų klientai nebėra suinteresuoti jūsų įmone – pavyzdžiui, prekybos milžinė „Alibaba“ skelbia, jog lyginant su praėjusiais metais, šį vasarį pirkėjų internetu skaičius išaugo iki 2.5 kartų. Vartotojų įpročiai šiuo metu keisis, todėl renkantis strategiją atsižvelkite į tai. Verslo komunikacija taip pat keisis – vertę kuriantis, unikalus turinys bus dar svarbesnis nei anksčiau.

7. Pasirinkite tinkamus specialistus

Rinkitės tuos komunikacijos specialistus, kurie geriausiai išmano jūsų įmonės sritį ir yra su ja susipažinę. Krizės metu nereikėtų leisti bendrinių žinučių, eikvojančių biudžetą – pinigus skirkite specializuotoms publikacijoms. Pradėkite nuo vidinio naujienlaikraščio darbuotojams ir klientams, o tada judėkite prie nišinės žinutės, skirtoms tikslinei auditorijai. Pagalvokite, kaip galite padėti krizės paliestiems žmonėms: pavyzdžiui, Microsoft“ ir „Google“ suteikė nemokamą prieigą prie konferencijoms skirtų įrankių, palengvinančių darbą nuotoliniu būdu, o dalis avialinijų bendrovių sutiko atsisakyti skrydžio informacijos keitimo bei atšaukimo mokesčių.

8. Rinkitės partnerystę

Krizės metu tinkami partneriai yra kaip niekada svarbu, ypač jei esate mažo verslo atstovai. Rinkitės ne konkurenciją, o partnerystę, kuri leis padėti vieni kitiems, pasidalinti resursais bei idėjomis ir taip dar greičiau pakilti iš verslui nemalonaus laikotarpio. Vienas puikių atviros bendradarbystės pavyzdžių – kriptovaliutų kompanija „Coinbase“, pasidalinusi savo vidiniu koronaviruso komunikacijos planu su visu pasauliu, kuriame įmonė dalijasi kasdieniais patarimais su darbuotojais ir atsakymais į visiems rūpimus klausimus – nuo naujausių žinių apie virusą iki patarimų kaip karantino metu prižiūrėti savo gyvūnus ir t.t.

9. Parenkite komunikacijos planą – galvokite apie esamas ir potencialias auditorijas

Pasauliniame kontekste visi verslai susiduria su ta pačia situacija – skirsis tik jūsų nusiteikimas ir pasiruošimas susidariusios situacijos akivaizdoje. Dabar puikus metas pasidėlioti komunikacijos planą, kuris atsižvelgtų į skirtingas jūsų auditorijas ir kaip su jomis komunikuosite. Jei jūsų verslas nėra lokalizuotas, tai puikus laikas ieškoti partnerių platesnėse ir dar neištirtose rinkose. Verta pagalvoti apie planus komunikuojant į užsienį – galbūt jūsų įmonės sprendimai galėtų padėti spręsti konkrečius pandemijos krizės padarinius. Pavyzdžiui, fintech įmonės gali padėti sukurti naujus sprendimus atsiskaitant nuotoliniu būdu, nuotolinio vertimo biurai galėtų pritraukti laisvai samdomus darbuotojus, kurie dabar gali dirbti tik iš namų ir t.t.

10. Prisidėkite prie pagalbos bendruomenei

Tikriausiai aplink jus yra žmonių, kuriems reikia pagalbos, ir tikriausiai galite rasti būdų, kaip galite saugiai prisidėti. Galbūt galite skirti maisto pagalbą tiems, kurie yra grįžę iš kitų šalių ir yra privalomoje dviejų savaičių saviizoliacijoje? Galbūt yra tokių žmonių, kurie neturi, kas jiems nuperka būtiniausių produktų, ar vienišų senelių? Darykite gerus darbus, ir komunikuokite apie tai – tas paskatins ir kitus prisijungti pagal savo išgales.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.