Tyrimas atskleidė, kas motyvuoja renkantis potencialų darbdavį

Verslas

2024.07.31

Autorius: bzn start

Temos: .

Tyrimas atskleidė, kas motyvuoja renkantis potencialų darbdavį

„Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Živilė Brazė // Įmonės archyvo nuotr.

Kol vieniems vasara – atostogų metas, kiti šį laiką išnaudoja naujo darbo paieškai. Didesnis atlyginimas, karjeros perspektyvos, įdomus ir prasmingas darbas – tik keli privalumai, kurie svarbūs renkantis būsimą darbdavį. Tačiau vis svarbesniu veiksniu tampa įtrauktis ir atsižvelgimas, kuo skiriasi moterų ir vyrų motyvacija renkantis darbdavį, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.

„Įtrauktis nėra vien tik siekis darbuotojams užtikrinti lygias galimybes: tai apima pasirinkimus samdant, palankios įmonės kultūros vystymą ir patrauklios motyvacinės sistemos užtikrinimą. Šie veiksniai, kartu su prasmingo darbo užtikrinimu, ir jei įgyvendinami natūraliai, „ne iš reikalo“, leidžia pritraukti geriausius talentus“, – sako „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Živilė Brazė.

Investicijos į realią darbo kultūrą – atsiperka

Pasak Ž. Brazės, seniai praėjo tie laikai, kai potencialus darbdavys buvo vertinamas pagal tai, kokio dydžio atlyginimus mokėdavo savo darbuotojams. Jos teigimu, naujausias darbdavio įvaizdžio tyrimas, kurį atliko konsultacijų bendrovė „Civitta“, atskleidžia, kad labiausiai dėmesį atkreipiančių dalykų sąrašo viršuje – prasmingas darbas ir dominančios įmonės kultūra. Tačiau gilinantis į rezultatus, svarbu tampa įžvelgti motyvacijos darbe skirtumus tarp moterų ir vyrų.

Tyrimo duomenimis, vyrai pirmenybę linkę teikti tiems darbdaviams, kurie suteikia konkurencingą atlyginimą ir patrauklų naudų paketą. Jiems panašiai svarbu įmonės reputacijos veiksnys, bet ir labiau vilioja įmonės su ambicingomis vizijomis.

Tuo metu moterims svarbiausia gera būsimo darbdavio reputacija – tai svarbiau ir už siūlomą atlyginimą bei naudas. Palyginti su vyrais, moterims kur kas labiau rūpi darbas su prasmingais, įdomiais produktais ir projektais, organizacijos mikroklimatas, tai, kaip joje vertinami ir auginami darbuotojai. 

„Tyrimas atskleidė, kad vyrai ir moterys skirtingai suvokia darbdavių patrauklumą. Dalis progresyvių įmonių remiasi šiomis įžvalgomis kurdami į darbuotojus orientuotą organizaciją, kurioje puoselėjama įtrauki ir unikali kultūra – pagrindinis darbdavių konkurencinis pranašumas“ – sako Rūta Gaudiešienė, tyrimą atlikusios konsultacijų bendrovės „Civitta“ partnerė, rinkodaros ir rinkos tyrimų ekspertė.

Svarbu atsižvelgti į skirtumus, bet jie nėra lemiantys

Reta kuri šiuolaikinė įmonė patvirtins, kad darbuotojų gerovė – ne prioritetas. Turimais duomenimis, 2023 m. pasaulinės įmonių sveikatingumo rinkos dalis siekė daugiau nei 62 mlrd. JAV dolerių, o šiemet, prognozuojama, viršys 65 mlrd. JAV dolerių.

Pasak Ž. Brazės, daugelis darbdavių tarpusavyje konkuruoja būsimiems darbuotojams siūlydami vis didesnius ir gausesnius naudų paketus. Tačiau, anot jos, toks sprendimas – nėra tvarus.

„Mes nuolat lyginame savo siūlomas naudas su rinka ir, esant poreikiui, jas persvarstome. Be konkurencingo atlyginimo savo darbuotojams siūlome neribotą mokymosi biudžetą, o šiuo neramiu metu – ir itin aktualias terapijos paslaugas. Papildomų naudų už išdirbį įmonėje paketą personalizavome pagal kolegų poreikius ir pomėgius“, – sako „Omnisend“ atstovė.

Jos teigimu, tiek kuriant bendrovės naudų paketą, tiek ir formuojant bendrą jos kultūrą, svarbu atsižvelgti į kiekvieno dirbančiojo skirtumus: amžių, išsilavinimą, profesinę patirtį, taip pat – ir lytį. Tačiau, anot darbdavio įvaizdžio ekspertės, tai turi būti daroma natūraliai.

Siekis – lyčių balansas

„Vis dar siekiame lyčių balanso – šiuo metu pas mus dirbančių moterų ir vyrų santykis, nors ir yra 37 proc. su 63 proc., jis po truputį lyginasi. Žinoma, formuojant įmonės motyvacinę sistemą svarbu atsižvelgti į tam tikrus skirtumus, kuriuos įvardija patys darbuotojai. Tačiau sėkmingai veikiančiai įmonei svarbiausia – motyvuoti, sėkmingai dirbantys, profesine veikla ir bendrovės kultūra patenkinti talentai, nepriklausomai nuo jų lyties“, – tvirtina „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Ž. Brazė.

„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.

Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.