...

Sąmoningi darbuotojai – nauja mada ar verslo būtinybė?

Verslas

2016.07.18

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Sąmoningi darbuotojai – nauja mada ar verslo būtinybė?

Įmonės „TMD Partners“ konsultantas - Darius Pietaris. Asmeninio albumo nuotr.

Darbuotojų sąmoningumas vis dar vertinamas dvejopai. Ne visi verslų vadovai skatina aktyvesnį darbuotojų įsitraukimą į veiklą, kartais patys nesuvokdami, kaip nuo to kenčia rezultatai. Pastebima, kad jaunos įmonės vis dažniau investuoja į darbuotojų sąmoningumo ugdymą ir dėl to sėkmingai varžosi konkurencingoje rinkoje. Kodėl svarbus darbuotojų sąmoningumas, pasakoja įmonės „TMD Partners“ konsultantas Darius Pietaris.

Vertinama nevienareikšmiškai

Sąmoningumas, anot pašnekovo, bendriausia prasme gali būti įvardijamas kaip savęs paties ir aplinkos suvokimas realiuoju laiku. Tikslindamas šį apibūdinimą, D. Pietaris dar prideda savo elgesio bei priežasčių suvokimą. Vadinasi, būdamas sąmoningas, darbuotojas supras, kodėl renkasi vienokį ar kitokį sprendimą, kodėl elgiasi būtent taip ir kodėl tai yra geriausias pasirinkimas. Anot pašnekovo, sąmoningumas sukuria galimybę rinktis viską, pradedant nuo reakcijos į aplinką ir baigiant savo veiksmais bei emocijomis. Tiesa, pastebima, kad versle sąmoningumas ne visada priimamas kaip savaime suprantamas dalykas.

„Sakyčiau, sąmoningumas šiuolaikiniame versle suvokiamas labai fragmentiškai – kai kurie žmonės ir organizacijos sąmoningumo ugdymo srityje yra pažengę labai toli, o didelė dalis žmonių visiškai nėra apie tai girdėję ir sąmoningumo lygis yra labai žemas. Galima net sakyti, kad beveik visi jų sprendimai ir veiksmai yra nesąmoningi, atsitiktiniai. Tokie žmonės ir organizacijos gyvena tarsi lošimo namuose – arba pasiseks, arba ne, ir dažnai priežastys lieka nežinomos. Kita vertus, pasaulinės tendencijos – jas galima pastebėti kad ir „Harvard Business Review“ publikacijose – sąmoningumui ir jo ugdymui skiria vis daugiau dėmesio“, – pasakoja pašnekovas.

Ugdyti ne tik kolektyvą, bet ir save

D. Pietaris įsitikinęs – sąmoningumo gali būti išmokstama, nors tai ir nėra pats lengviausias procesas.

„Be jokios abejonės, sąmoningumas yra ugdomas, tai įrodo ir daugybė tyrimų, ir empiriniai duomenys. Tam reikia laiko ir energijos, bet kiekvienas žmogus gali tapti sąmoningesnis savo elgesiu bei sprendimais“, – teigia pašnekovas.

 

„Pirmasis patarimas – pačiam verslininkui ugdyti ir didinti savo sąmoningumą, jis vėliau plinta į visą organizaciją, nes darbuotojai nesąmoningai kopijuoja savo lyderio elgesį.“

D. Pietaris.

 

Labai svarbu, kad vadovas demonstruotų darbuotojams tinkamą pavyzdį, savo veiksmais ir priimamais sprendimais rodydamas aukštą sąmoningumo lygį. Pašnekovas pateikia porą patarimų, padedančių didinti sąmoningumą kolektyve ir taip pasiekti geresnį tarpusavio supratimą, o kartu ir geresnius verslo rezultatus.

„Pirmasis patarimas – pačiam verslininkui ugdyti ir didinti savo sąmoningumą, jis vėliau plinta į visą organizaciją, nes darbuotojai nesąmoningai kopijuoja savo lyderio elgesį. Antrasis – skirti dėmesio ir laiko sąmoningumui praktikuoti organizacijoje, pradedant nuo paprasto kalbėjimo susirinkime apie čia ir dabar vykstantį procesą, baigiant emocijų suvokimo ir valdymo seminarais“, – patarimus dalija D. Pietaris.

Sąmoningas darbuotojas – įmonės sėkmė

D. Pietario teigimu, kiekvienam verslui svarbu sąmoningi darbuotojai ir vadovai, o kai kurie verslai be sąmoningumo ugdymo iš viso nesuvokiami.

„Matyt, kiekvienam verslui reikia sąmoningumo bent jau iš paties verslininko ir kuo jo daugiau, tuo verslas sėkmingesnis. Tokia yra bendra tendencija, bet kai kuriems verslams ar veikloms jo reikia daugiau, pavyzdžiui, aviacijos pramonė be pilotų ir dispečerių sąmoningumo gyvuoti negalėtų, kaip ir „Formulė-1“, chirurgija ar pokeris“, – teigia pašnekovas.

Anot jo, sąmoningas kolektyvas yra didelė verslo vertybė. Tokie darbuotojai racionaliai vertina skirtas užduotis, dažniau priima teisingus sprendimus, yra suinteresuoti, kad įmonei sektųsi ir jų rezultatai prisidėtų prie verslo sėkmės. Būtent todėl dažnai aukštesnį sąmoningumo lygį demonstruojantys darbuotojai atneša verslui daugiau pridėtinės vertės, jie turi stipresnį įsitraukimo lygį, yra jautresni įmonėje vykstantiems procesams.

„Sąmoningas darbuotojas visada yra produktyvesnis, visų pirma dėl to, kad jo veiksmai bei sprendimai yra tikslingesni bei tinkamesni situacijai, jis daro mažiau nuostolį atnešančių klaidų. Taip pat sąmoningesni darbuotojai yra labiau patenkinti, įsitraukę ir motyvuoti, jie mažiau panikuoja ir konstruktyviau reiškia neigiamas emocijas, kurios dažnai didina vidinę trintį komandoje“, – sąmoningų darbuotojų pranašumus versle vardija D. Pietaris.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.