...

Ekspertai: „Kas svarbu šiuolaikiniam verslui?“

Verslas

2022.02.21

Autorius: bzn start

Temos: , , , , .

Ekspertai: „Kas svarbu šiuolaikiniam verslui?“

bzn start koliažas

Penktadienį užbaigtas šeštasis augančio verslo forumas LAUNCH 2022, prie ekranų sukvietęs žiūrovus stebėti lankstaus biuro „Workland“ erdvėse vykusių transliacijų. Dvi dienas savo įžvalgomis dalinosi verslininkai, pardavimų ekspertai, valstybinių institucijų atstovai ir kitų sričių specialistai.

Dr. Živilė Glaveckaitė, forumo iniciatorė ir moderatorė, praktiniame užsiėmime papasakojo apie esminius verslo modelio principus, verslo modelio paiešką pagal rekonceptualizavimo metodą, vartotojų tyrimų svarbą, kaip ieškoti inovacijų, ir patikino, kokia naudinga gali būti verslo modelio metrika našumui stebėti.

Ekspertė pataria skatinti produkto reklamą per klientus ir jų rekomendacijas, nes tai pigiausias ir efektyviausias būdas reklamuotis. Ji pabrėžia, kad verslas yra konkurencija: kas sugalvos naudingesnį ir patogesnį kelią vartotojui naudotis paslauga, tas jį ir turės. Pasak Živilės, sąnaudas visuomet reikia mažinti: laiko, procedūros ar rezultato prasme, o vartotojų tyrimai yra naudingiausia medžiaga jūsų verslui.

Gebėjimas persiorientuoti ir prisitaikyti

Darius Baltunis, dr. Gerda Jurkonienė, Martynas Nikolajevas ir dr. Laima Balčiūnė diskutavo klausimais apie didžiausius verslo iššūkius.

Nors vieno recepto iššūkiams išspręsti nėra, ekspertai teigia, kad gebėjimas persiorientuoti ir prisitaikyti prie kintančių aplinkybių, stipri komanda bei domėjimasis viskuo aplink – vieni svarbiausių verslo aspektų.

Savo srities profesionalų požiūrį ir patarimus puikiai apibūdina Steve’o Jobso citata: „Stay hungry. Stay foolish. Never let go of your appetite to go after new ideas, new experiences, and new adventures.“ (liet. „Lik alkanas. Lik kvailio vietoje. Tačiau niekada neprarask naujų idėjų, naujų įspūdžių ir naujų nuotykių troškulio.“)

Svarbutvarumas

UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) gen. dir. pavaduotoja, verslo plėtros direktorė Inga Beiliūnienė savo pranešimu papasakojo apie atsiradusias naujas galimybes gauti garantijas, jei pirkėjas taptų nemokus. Taip pat apie galimybes greičiau investuoti į kapitalą per rizikos kapitalo fondus – tam prireiks tik iki kelių savaičių!

Inga taip pat informavo apie sutrumpėjusį finansavimo priėmimo laiką rizikos kapitalo fonduose – anksčiau trukęs iki pusmečio, dabar jis yra vos kelios savaitės!

Ekspertės patarimas: kuo toliau, tuo labiau didės svarba, kad plėtojamas verslas būtų tvarus. Tam didelės įtakos turės ir jo finansavimas, bus skiriama daugiau lėšų.

Ateities įžvalgos

Dr. Erikos Vaiginienės praktinės sesijos su „Future Foresights“ metodika dalyviai sužinojo, kas yra „Ateities įžvalgos“, kuo jos skiriasi nuo tradicinio strateginio planavimo metodo, kada yra rekomenduojama naudoti „Ateities įžvalgą“. Be to, patys turėjo galimybę per įvairias praktines užduotis prisiliesti prie mąstysenos, orientuotos į ateitį.

Ekspertė sako, kad, norint kuo tikslesnės „Ateities įžvalgos“, būtina atsižvelgti į šiuo metu vyraujančias tendencijas ir suvokti, kaip jos keičia dabartinį pasaulį. Kuriant strategijas rekomenduojama pasikviesti kuo įvairesnių dalyvių, kad į iškeltą klausimą būtų pasižiūrėta iš kuo daugiau skirtingų perspektyvų. Būtina nuolat domėtis pasauliu, ypač technologijomis ir savo sritimi. Skirti daug laiko skaitiniams, informacijos ir įžvalgų paieškai internete.

Siekti parduoti kiekvienam

Didžiausią patirtį Lietuvoje turintis pardavėjų ir vadovų treneris Darius Čibonis atkreipia dėmesį, kad geras pardavėjas niekada pirmas neužsimins apie nuolaidą, o stengsis parduoti prekę už visą kainą, nes žino, kad ji to verta. Taip pat Darius pataria kalbėtis su visais pirkėjais, net ir su sunkiai sukalbamais, nes laikas negaištamas, o investuojamas: visada yra ko pasimokyti iš pokalbių su potencialiais pirkėjais.

Darius savo praktinės sesijos metu papasakojo apie pardavimų procesą, žingsnius ir pokalbių struktūrą, kaip įtaigiau pristatyti idėjas, pateikė poreikių aktualumo stiprinimo patarimų, pasidalino įžvalgomis, kaip parduoti vertę, ir supažindino su svarbiausiais derybų vedimo principais.

Siekiant būti geru pardavėju, D. Čibonis pataria į naujienlaiškius, ypač reklaminius, įterpti ką nors naudinga. Prieš užduodant klausimus, ypač telefonu, gauti sutikimą. Be to, prieš tai su kiekvienu pirkėju bandyti atrasti bendrą temą, stengtis prie jo prisiderinti.

Svarbu gyvas bendravimas

Diskusijos apie darbo vietos modelio tendencijas (hibridinį modelį) dalyviai „TeleSoftas“ įkūrėjas Algirdas Stonys, „Workland“ biuro centrų vadovė Lietuvoje Laura Panovienė ir rinkodaros platformos „Omnisend“ vienas iš įkūrėjų vadovas Rytis Laurinavičius pasakojo apie pandemijos metu atsiradusius iššūkius ir kaip juos pavyko įveikti, pateikė įžvalgų apie šiandienes įmonių darbo aplinkos tendencijas, apsvarstė bendradarbystės galimybes ir aktualumą šiomis dienomis, diskutavo apie skirtingų poreikių darbuotojų darbo tendencijas.

Diskusijoje netrūko įvairių patarimų ir strategijų, kai auginti komandą, gerinti darbo aplinką ir stiprinti santykius su darbuotojais.

Ekspertai teigia, kad, bendraujant gyvai, užtikrinamas idėjų srautas. Aptartas būtinumas atsižvelgti į darbuotojų psichologinius iššūkius, pastanga palaikyti darbuotoją, jei jis nori tobulėti. Anot specialistų, tai ypač pakelia žmonių motyvaciją. Diskusijos dalyviai atkreipė dėmesį, kad darbuotojų darbo laikas nustatomas komandos. Komanda tarpusavyje susitaria dėl darbo formos, žino savo KPI ir valdo savo laiką bei rezultatus. Taip pat svarbu atsižvelgti į darbuotojų poreikius ir darbo galimybes, siūlant ar renkantis darbo vietą. Komandoje būtina skatinti tarpusavio palaikymą, kurti draugišką aplinką ir kartu siekti užsibrėžtų tikslų. Svarbu, kad organizacija būtų atvira ir tai skatintų įsitraukti visus. Gera aplinka ir gera atmosfera garantuoja puikų darbą ir puikią darbuotojo savijautą.

Judėti po žingsnelį

Diskusijos „Verslo modelio ir rinkos paieška“ dalyviai kurjerio paslaugų startuolio „vienasadresas.lt“ įkūrėjas Arūnas Klimas, prekių ženklo „MATH Scientific“ vieną iš savininkių ir kompanijos vadovė Marija Valaitė bei vienas iš „Vow Health“ įkūrėjų Darius Kavaliauskas papasakojo verslo pradžios istorijas, atskleidė, kaip įveikė pandemijos iššūkius, nurodė padarytas klaidas ir pateikė patarimų, kaip pradėti savo verslą. Ekspertų patarimai tiems, kas nori pradėti savo verslą ir kurti verslo modelį.

Specialistai pataria nelaukti, o daryti – tik per bandymus, kritimus ir pakilimus galima pasiekti rezultatą. Pradedant savo verslą, kiekviename etape žengti po žingsnelį, neskubėti – tai padės sutaupyti lėšų ir apsaugos nuo kritinių klaidų, ypač pradžioje. Taip pat pataria mokytis ne tik iš savų, bet ir iš kitų klaidų. Startuojant nuspręsti, ar kuriama lokaliai rinkai, ar globaliai. Dalyviai rekomenduoja veikti lokaliai, galvoti globaliai, kurti patikimą ženklą – kiek įmanoma skaidresnį, aiškesnį, rodyti, kad esate patikimi, suburti gerą komandą, su kuria galima judėti į priekį.

Ekspertai atkreipia dėmesį, kad svarbu ne tik produkto unikalumas, bet ir jo paklausa bei nauda. Jie pastebi, kad reikia sau atsakyti, ar žmonės iš tikrųjų produktą naudos, ar jis reikalingas. Įsitvirtina tik tie produktai, kurie pagerina jau esamą dabartinį produktą, arba tie, kurie yra žymiai geresni nei jau rinkoje egzistuojantys. Išsigryninti savo produkto USP – tai, kuo tu išsiskiri iš savo konkurentų. Nuo to priklauso ir komunikacinė žinutė, kurią rašysite norėdami išsiskirti. Ji turi derėti su produkto dizainu.

Dėkoja ištikimiems partneriams

Nr. 1 žinių centras augančiam verslui dėkoja savo ilgamečiams draugams ir partneriams, prisidėjusiems, kad šiemet augančio verslo forumas LAUNCH 2022 įvyktų sėkmingai.

Renginio organizatoriai džiaugiasi jau ne vienus metus jauno verslo forumą palaikančiais draugais ir partneriais. Šiemet išskirtinė padėka tenka UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) ir lanksčių biurų erdvei „Workland“, Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkuirizikos kapitalo fondui „Nextury Ventures“, naujienų portalui „Delfi“ bei spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Ekspertai

Dr. Živilė Glaveckaitė

Dr. Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Darius Čibonis

Darius Čibonis

Vadovų ir vadybininkų mokymų treneris / www.cibonis.lt

Rytis Laurinavičius

Rytis Laurinavičius

Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“

Laura Panovienė

Laura Panovienė

Workland valdomų centrų Lietuvoje vadovė / Workland Lietuva

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.