5 lietuvio verslininko bruožai
2013.05.29
Temos: Darbuotojai, Vadyba.
Kad lietuviai yra versli tauta, abejoti neleidžia sėkmingai besiplečiančios eksporto rinkos, steigiamų įmonių skaičius. Tačiau, anot istoriko Nerijaus Šepečio, sovietų okupacijos laikotarpis transformavo didžiąją dalį lietuvių verslumo bruožų, o atgavus nepriklausomybę juos teko formuoti iš naujo.
Galima išskirti keletą verslininkų kategorijų ir bent kol kas vienodų bruožų nereikėtų ieškoti visame versle. Anot istoriko, negarbingas verslas vis dar temdo verslo reputaciją šiandienėje Lietuvoje, tačiau reikėtų atkreiti dėmesį į Lietuvos laisvosios rinkos instituto verslininko įvaizdžio tyrimo rezultatus. Čia išskiriami 5 ryškiausi, dominuojantys lietuvių verslininkų bruožai.
Sunkiai dirbantis. Darbštumas neretai įvardijamas kaip visai lietuvių tautai būdingas bruožas. Ši savybė neabejotinai yra itin reikalinga verslininko kasdienybėje. Daugybė verslininkų, galinčių pasidžiaugti savo įmonės sėkme, pripažįsta pirmuosius metus dirbę kone be atostogų, daug ir sunkiai.
Prisiimantis riziką. Posakis „Kas nerizikuoja, negeria šampano“ atsirado tikrai ne veltui. Ne viena verslo istorija yra prasidėjusi itin didele rizika, kurios, anot verslininkų, atsigręžę į praeitį, jau pabijotų. Nors neretai rizika reiškia nemažą grąžą, visuomet reikia apsvarstyti visus galimus scenarijus ir tik tuomet prisiimti riziką.
Žvelgiantis į ateitį. Verslo planai sudarinėjami ne veltui. Labai svarbu matyti savo veiklos perspektyvą, numatyti galimus rinkos pokyčius, nuolat sekti tendencijas. Tai viena iš verslo ilgalaikiškumo sudedamųjų dalių. Numatyti savo veiklos kryptį dešimčiai metų turbūt neįmanoma ir tai nėra taip būdinga lietuviams, tačiau netolimą ateitį dažnas suplanuoja ganėtinai kruopščiai.
Suteikiantis ir duodantis. Nuo seno įprasta, kad į Lietuvos verslininką žiūrima kaip į pinigus generuojantį ir pirmiausia sau gerovę kuriantį žmogų. Laimė, pamažu ateina suvokimas, kad verslas pirmiausia generuoja prekes, paslaugas, darbo vietas, mokesčius valstybei.
Atsakingas. Atsakomybė yra visą veiklą vienijantis bruožas. Rizikuoti, planuoti ateitį, dirbti ir suteikti darbą bei savo produktą ar paslaugą reikia tik atsakingai. Neatsakingas savo versle žmogus gali būti tik kartą (nuolaidžiam klientui ar partneriui pasitaikius – du), kitaip jis greitai praranda bet kokį pasitikėjimą. Kiekvienam save ir savo aplinką gerbiančiam verslininkui tai yra vienas svarbiausių bruožų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.