Ispanijoje gyvenantys lietuviai išsuko šokolado verslą

Verslas

2023.04.24

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: , .

Ispanijoje gyvenantys lietuviai išsuko šokolado verslą

Giedrė Gutautė – Klimienė su vyru Nerijumi Klimu // Asmeninio archyvo nuotr.

Jaukiame Altea miestelyje Alikantės provincijoje Ispanijoje, lietuvių šeimos įkurtame versle „Gguni Dates Cacao“ aktyviai dalyvauja visi jos nariai. Pagrindinį vairą laiko mama Giedrė Gutautė – Klimienė (46) su vyru Nerijumi Klimu (48), o trys vaikai prisideda originaliomis idėjomis, dažnai auksiniais patarimais kuria linkme reikėtų tą vairą pasukti. Bendrai sujungę didžiausias savo aistras – Nerijaus gaminti maistą, Giedrės degustuoti įvairius šokoladus – sutuoktiniai realizavo abiejų svajonę susikurti darbo vietą sau. Metę abejones į šalį, prieš 3,5 metų jie pradėjo autentišką, savitą šokoladinį kelią. 

Idėja gaminti sveiką šokoladą gimė po nesėkmingų paieškų šimtaprocentinę maistinę vertę turinčių šokoladų. Vystydama pirmąjį savo verslą, Klimų šeima augo kartu su juo. „Domėjomės gamybos procesu, sėmėmės patirties iš kitų, daug eksperimentavome ieškodami geriausių sudedamųjų dalių ir alternatyvių būdų, leidžiančių mažiau apdirbti šokoladą. Dairėmės pirkėjų, parduotuvėlių, kuriems mūsų šokoladas patiktų. Kartu su vyru brandinome idėjas, kai kurias jų įgyvendinome, daug diskutavome ieškodami geriausių sprendimų. Siekėme sukurti labai ypatingą šokoladą, kurį žmonės mėgs, vertins“, – prisimena verslininkai, sulaukę didelio palaikymo. „Net visai nepažįstami sakė, kad idėja puiki. Skeptikų pasitaikė vos vienas kitas“, – papildo pripažindami, kad keliais sakiniais papasakoti visą nueitą ir vis dar besitęsiantį mokymosi kelią, išties sunku. 

Nuo pupelės iki plytelės

Gguni Dates Cacao“ – tai natūralūs, datulėmis ar kitais vaisiais saldinti šokoladai. Pagrindinė idėja yra gaminti Bean To Bar (nuo pupelės iki plytelės) šokoladą iš atrinktų skanių kakavos pupelių. Gamybos metu apdirbant jį tik minimaliai, naudingos maistinės kakavos pupelės medžiagos išlieka nepakitusios. Kaip papildomos sudedamosios dalys naudojami pilnai maistingi ingredientai: vanilės ankšts, šviežio apelsino žievelė, Ceilono cinamonas, pipirmėtės lapeliai. GGuni šeimos deklaruojamos vertybės –rūpinimasis mūsų planeta, tvarus gyvenimas, todėl gaminiai vartotojus pasiekia popierinėje pakuotėje.

Gguni pavadinimą sudaro pirmosios Klimų šeimos vardų raidės. „G (Giedrė – aš, mama), G (Gitė – vidurinė dukra), U (Ugnius – jaunėlis), N (Nerijus – tėtis), I (Ilzė – vyresnėlė). Dates angliškai reiškia datulės, arba „eina į pasimatymą“. Cacao – kakava. Taigi, Gguni šeima, datulės, kakava, arba Gguni eina į pasimatymą su kakava“, – pavadinimo reikšmę paaiškina pašnekovė. 

Šokoladas subalansuotas gamtos

Kurdama „Gguni Dates Cacao“ šokoladus, Klimai stengėsi kuo mažiau kištis į tai, ką jau ir taip sukūrė gamta: „Mūsų šokoladas unikalus –  vienintelis pasaulyje, gaminamas tokiu būdu. Mažai apdorotas, visiškai natūralus, gausus antioksidantų, vitaminų, mineralų, skaidulų, su maksimalia nauda kūnui. 

Nors gaminimo procese verslininkai koncentravosi kas sveika žmogui, netruko suprasti, kad tai svarbu ne visiems: „Maisto pramonė daugeliui taip susukusi galvas, kad tikrai grynas, kokybiškas produktas ne visada vertinamas. Pasaulyje vis dar egzistuoja labai stipri, liūdna tendencija, kai svarbu įsigyti kuo pigiau, visiškai nesirūpinant, kokį maistą į save dėsime“. Nors daliai žmonių organiškumas nė motais, sąmoningumas mažais žingsneliais taip pat skinasi kelią į priekį: „Atradę, paragavę „Gguni“ šokoladų pirkėjai įvertina mūsų darbą, džiaugiasi galėdami maitintis sveikai, dalijasi teigiamais atsiliepimais, sugrįžę kartu atsiveda naujų užsakovų“. 

Ispanijoje gyvenantys lietuviai pastebi, kad prekybininkų skambūs žodžiai „natūralu“ ir „tikra“, neretai visiškai to neatspindi, todėl vartotojai tapo įtaresni, atsargesni. „Kai produktas iš tiesų natūralus, prireikia laiko, kol pirkėjai tuo įsitikina. Šiuo metu labiau bandome keisti vartotojų poreikį, nei jam įtikti“, – pabrėžia sutuoktiniai, žinią apie pačios gamtos subalansuotą šokoladą skleidžiantys gyvai su pirkėjais bendraujant mugėse, parduotuvėse, soc. tinklų pagalba. „Ispanijoje mūsų šokoladus jau parduoda vienas iš prekybos centrų“, – priduria jie. 

Konkurencija milžiniška, arba beveik jokios

Paklausus kokios taikomos rinkodaros priemonės geriausiai veikia jų versle, pašnekovai sako, sėkmingo recepto dar neatrado: „Nepailstamai bandome įvairius metodus. Kartais veikia viena, kartais kita. Labai daug kintamųjų ir niekada negarantuotas efektas“. Į konkurenciją šioje verslo šakoje jie žvelgia iš dviejų pusių: viena vertus ji milžiniška, kita vertus – beveik jokios. „Kalbant apie šokoladus apskritai, gamintojų pasauliniu mastu labai daug. Jei analizuoti natūralių šokoladų rinką be saldiklių, be pridėtinio cukraus, tinkamus alergiškiems žmonėms (kokie yra mūsų šokoladai), tai konkurentų praktiškai nėra“.

Veikla „Gguni Dates Cacao“ Klimams atvėrė naujų patyrimų, rimtų ateities perspektyvų skrynią: „Vis daugiau sužinome apie maisto pramonę (ne visada palankią žmonėms) ir tai išties įkvepia judėti pirmyn kuriant organišką produktą. Užmezgėme daug pažinčių, ryšių, pažinome įvairesnes pasaulio puses. Valgome sveiką, skanų šokoladą, geriame pilną antioksidantų kakavą ir visi kartu su didžiuliu tikėjimu kuriame gražesnį rytojų“. 

Jautėsi išnaudojami savo darbuotojų

Sėkmingam veiklos pradžios startui, sutuoktiniams prireikė apie 25 000 Eur. Padedant giminaičiams ir draugams, dalį lėšų jie surinko Kickstarter projekto dėka. Panaudojus turimas santaupas, likusią trūkstamą sumą pasiskolino iš artimųjų rato. Nors investuotos lėšos dar neatsipirko, žymus poslinkis teigiama linkme pasijautė skaičiuojant trečiuosius verslo vystymo metus. 

Pagrindinį darbo krūvį darbštūs lietuviai laiko ant savo tvirtų pečių ir džiaugiasi kartu būdami gera, stipria komanda. Verslui plečiantis, ateityje planuoja suburti didesnę komandą su objektyviai paskirstytomis atsakomybėmis, kad darbuotojų turėjimas būtų labiau naudingas, nei nuostolingas. „Kai buvo didžiausias krūvis gaminius pradedant tiekti supermarketui, keletą mėnesių turėjome porą darbuotojų. Jie dirbdavo 8 darbo valandas su pailsėjimais, o mes – dieną naktį be poilsio. Dėl šios priežasties nusprendėme kitą kartą samdant žmones iškart tartis, kad esant poreikiui dirbtų daugiau, o vėliau už tą laiką gaus laisvadienius. Nebenorime jaustis išnaudojami savo pačių darbuotojų ir dirbti vien tam, kad uždirbtume jiems atlyginimus. Kitą kartą darysime kitaip. Gyvename ir mokomės“.

Verslininkai laikosi tvirto principo, niekuomet neaukoti kokybės vardan pelno ir visada, sako, žavisi žmonėmis, kurie dėl didesnių pinigų neišduoda savo vertybių: „Tokių nedaug, bet yra, ir tai džiugina širdis“. Ne kartą sulaukę siūlymo prastinti kokybę, kad susimažinti labai didelę šokolado savikainą, liko ištikimi vertybėms ir įsitikinimams: „Mes priešingai, dar geriname kokybę, didiname savikainą, todėl gaunama piniginė grąža nėra labai didelė. Viskas yra reliatyvu. Iš kurio kampo žiūrėsi, tą ir matysi“.

Skaitytojams Klimų šeima linki tvirto tikėjimo, gebėjimo mokytis iš klaidų, būti lankstiems ir niekada nenuleisti rankų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.