Suprasdama jaunimo saviraiškos svarbą, sukūrė el. parduotuvę
2022.10.10
Temos: Finansai, Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Prieš porą metų išėjusi iš samdomo darbo, Renata Saukaitė-Sidorova (42) nusprendė užsiimti savarankiška veikla. Idėja gimė stebint ant paauglystės slenksčio esančius vaikus ir didėjančius jų poreikius, matant, kokią svarbą jaunimui turi rūbai, stilius, draugai, aplinka, erdvė, kurioje jie leidžia savo laisvalaikį ir kaip greitai visa tai kinta. Taip 2020 gruodį dienos šviesą išvydo sidrow prekės ženklas – el. parduotuvė ir platforma, skirta jauniems žmonėms bei jų tėvams.
„Verslo idėjos link ėjau ilgai. Informacijos ieškojau Youtube, klausiausi įkvepiančių tinklalaidžių, gilinau žinias apie SEO, web puslapių kūrimą. Pasidariau rinkos, raktinių žodžių tyrimą, išsigryninau veiklos kryptį ir pasinėriau į produktų jaunuoliams rinką, kartu nusprendžiau rašyti tinklaraštį, kalbinti pašnekovus“, – mintimis į pačią pradžią grįžta pašnekovė, apie kurios idėją sukurti el. parduotuvę iki pat jos paleidimo žinojo tik vyras ir vaikai. „Veiklos vystymo kelyje iškilo daug klausimų, neaiškumų, bet kiek teko susidurti įsteigiant ir registruojant įmonę, mokesčių, deklaracijų klausimais, visada gaudavau patarimų, išsamių atsakymų“, – kokybišku Lietuvos institucijų darbu džiaugiasi pašnekovė.
Startas lėtas, bet nuoseklus
Nusprendus susikoncentruoti ties jaunimu beliko išspręsti techninius klausimus: profesionaliai sukurti el. parduotuvę ir surasti produktus, kuriais bus prekiaujama. „Nors procesas užtruko darbai vyko lygiagrečiai: pasamdyta įmonė kūrė el. parduotuvę pagal mano išdėstytą viziją, susikūriau soc. tinklus ir pradėjau aktyviai bendrauti, generavau idėjas, kokias temas nagrinėsiu tinklaraštyje, ruošiausi medžiagą pirmiesiems straipsniams, vėliau startavo ir Live transliacijos su įvairiais pašnekovais. Naršiau internete ieškant tiekėjų, rašiau laiškus, užklausas, gilinau žinias apie el. prekybą ir jos niuansus. Pradžioje buvo kiek nedrąsu apie save pasakoti, skleisti žinią, prisistatyti“, – patirtimi dalijasi kruopšti moteris, kurios šeima naujame versle ją labai palaikė, rodė didelį norą augti kartu ir prisidėti prie minčių realizavimo, susisteminimo, plėtojimo. Startavusiam verslui prireikė apie 5000 Eur pradinių investicijų (el. parduotuvės sukūrimas, prekių atsargų nusipirkimas, pakuotės, pagrindinė fotografavimo įranga ir kt.).
Geriausi sprendimai ateina tik per patirtį ir bandymus
Renata įsitikinusi, vartotojų pažinimas, tinkamas jų poreikių atliepimas yra viena svarbiausių sėkmingo verslo sudedamųjų dalių: „Tai nuolatinis, tęstinis ir ilgas procesas. Man prireikė ir mokymų, ir testavimų, ir apklausų. Kai esi niekam nežinomas organiniu būdu pritraukti srautą yra sunkiai įgyvendinama misija. Tada bandai Google, Facebook ir kitas platformas, naudojiesi blogerių paslaugomis, komunikuoji apie save, išbandai įvairiausius būdus kaip išsiskirti, būti pastebėtam, priimi skirtingus sprendimus ir taip tobulėji. Kas veikia vienam, nebūtinai suveiks kitam, todėl reikia turėti drąsos bandyti vėl ir vėl. Svarbiausia – įsiklausyti į savo pirkėjus, nes jie pateikia labai daug informacijos. Klauskite, bendraukite, bendradarbiaukite, teiraukitės apie prekes, rašykite atsiliepimus“. Verslininkės vystomoje veikloje konkurencija didžiulė, tačiau prieš pradedant šie aspektai buvo įvertinti. „Esame mažas verslas, sukurtas pačių nuo nulio. Kolkas neturime nišinio produkto ir tikrai žinojom, kad lengva nebus“, – priduria ji.
Nematomi dalykai
Renata pasakoja, kad administruojant jaunimui skirtą platformą ir el. parduotuvę vos spėja suktis, o apie nuobodulį nėra nei kalbos. Čia turi nuolat domėtis šia sritimi, sekti kokios tendencijos ir prognozės, mokėti prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Patenkinti klientai, patrauklūs produktai ir kokybiškas aptarnavimas – visa ko esmė ir auksinis raktelis į sėkmę. „Pasakysiu banaliai, bet aš esu viskas viename. Žinoma, kai yra daugiau užsakymų, šventinis laikotarpis, labai padeda ir šeimos nariai. Bet pagrindinį, kasdieninį, dažnai nematomą darbą darau aš viena: nuo prekių pakavimo, išsiuntimo iki komunikacijos soc. tinkluose, marketingo ir pardavimo planų sudarymo“, – darbštumu nenustoja žavėti Renata ir pataria, bendraujant su tiekėjais, save pristatant, būtinai išdėstyti, kodėl jus sudomino, kokie produktų ypatumai ar savybės imponuoja, kokią vertę ir naudą jūs jiems atnešite, pasiūlyti lanksčias sąlygas. „Tam reikia daug žingeidumo, derybų išmanymo, užsispyrimo“.
Pradėti, nors ir nesi pasiruošęs
„Tobulumui ribų nėra. Jei norėsite startuoti viską idealiai išdirbę, galite taip niekada ir nepradėti. Bet kokia idėja gali būti tobulinama ir šlifuojama procese“, – esminiu patarimu iš savo patirties dalijasi R. Sidorova. „Nepasiduokite išgirdę pirmuosius „Ne“. Nesvarbu, tai neigiamas tiekėjo, blogerio, žymaus nuomonės formuotojo ar specialisto atsakymas. Tikėkite savo idėja, nes jei turėsite pakankamai užsispyrimo, tai ir augsite. Nebūkite vieni, ieškokite žmonių, bendruomenių su panašiu mąstymu, susiraskite mentorių, kuris jus palaikys, nukreips tinkama linkme. Patikėkite, būna visokių dienų ir iššūkių, o ir vėjas ne visada palankus“. Moteris pastebi tendenciją, kad pradedantis verslas turi daug optimizmo ir tai yra sveikintina: „Kai pasakai, kad nuosavame versle turės dirbti 24/7, negali tuo patikėti, bet tai yra tikrų tikriausia tiesa. Sklandesniam startui, patariu atlikti pirminės idėjos Demo versiją (soc. tinklai, draugai, šeimos nariai, įvairios grupės). Tai palengvina kelią, atneša gerų įžvalgų, o kartais „pakiša“ tiesiog tobulą idėją ar pokytį pačiam verslui“.
Pagrindinis Renatos siekis šiuo metu yra visai paprastas: užauginti rimtą, stabilų ir patikimą prekinį ženklą su tvirtomis pamatinėmis vertybėmis, kurios orientuotos į kokybę, laisvą, draugišką komunikaciją, savęs įprasminimą, saviraišką būnant bendruomenėje. „Leiskite jaunimui būti tokiems, kokie jie nori, nevaržykite taisyklėmis, nusistovėjusiais dėsniais ir standartais, suteikite laisvės ir spalvų“, – apibendrina verslininkė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.