Penki patarimai el. parduotuvei tobulinti

Verslas

2021.10.20

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: , .

Penki patarimai el. parduotuvei tobulinti

J. Mikulskis Asmeninio albumo nuotr.

El. parduotuvių dominavimas dar ilgai nesitrauks iš mūsų akiračio. Žinoma, ne visos el. parduotuvės yra vienodai geros: skiriasi jų naudojimo patogumas, dizainas ir patrauklumas pirkėjui. Apie kokius naujus funkcionalumus turėtų pagalvoti el. parduotuvių savininkai ir kūrėjai? Kokios tendencijos vyrauja šioje srityje ir kaip savąją parduotuvę galėtumėte tobulinti? Komentuoja skaitmeninės rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis. 

Naujoji realybė – turinys įtraukiančiu formatu

Pirmasis J. Mikulskio patarimas el. parduotuvei tobulinti – produktų nuotraukų keitimas į 360 laipsnių vizualizacijas. Pasauliniu mastu ši tendencija vyrauja jau kelerius metus. „Galimybė apžiūrėti prekes iš visų pusių, 360 laipsnių kampu, yra ypač svarbi drabužiams, įvairiai technikai, detalėms ir panašioms prekėms. Technologijos sparčiai vystosi. Jei anksčiau fotografui reikėdavo valandos, kartais ir dienos produktų nuotraukoms, dabar galima per 5 minutes nufotografuoti prekes ir integruoti 360 laipsnių vizualizacijas į norimą svetainę ar platformą“, – teigia pašnekovas. Pasak eksperto, tokios vizualizacijos padeda išlaikyti vartotojų dėmesį ir apsispręsti įsigyti prekę, todėl per ateinančius metus Lietuvoje tik daugės el. parduotuvių su 360 laipsnių vizualizacijomis. „Šią idėją pirmą kartą gyvai pamačiau Kelne vykstančioje DMEXPO parodoje, o šių metų pradžioje „Orbitvu“ prekių ženklas atvežė šią paslaugą į Lietuvą“, – įspūdžiais dalijasi J. Mikulskis.

Antroji įtraukiančio turinio tendencija – virtualus susitikimas su pirkėjais. Praėjusiais metais tokio tipo turinį populiarino įmonė „Levi‘s“. Virtualus pirkėjo susitikimas su konsultantu orientuotas į vyresnio amžiaus pirkėjus. Pasak J. Mikulskio, ši amžiaus kategorija pereina į internetinį apsipirkimą, tačiau jų pirkimo įgūdžiai susiformavę iš senesnių laikų, todėl konsultanto buvimas, kad ir virtualaus, palengvina apsipirkimo procesą. „Įmonės, kurios Lietuvoje pirmosios organizuotų virtualius susitikimus su pirkėjais, galėtų užsiimti apie 10–15 proc. rinkos pirkėjų, kuriems toks apsipirkimas yra labiau priimtinas“, – teigia skaitmeninės rinkodaros ekspertas.

Galimybė keisti el. parduotuvės nustatymus padeda užtikrinti lojalumą

J. Mikulskis akcentuoja, kad vis daugiau el. parduotuvių užsienyje suteikia galimybę vartotojams pakeisti parduotuvės fono spalvą ar panašius nustatymus. „Didžiosios drabužių segmento įmonės, tokios kaip „Asos“, atliko tyrimus, kad jų vartotojai dažniausiai el. parduotuvėje lankosi naktį, todėl dabar testuojama galimybė baltą ekraną perjungti į juodą naktiniams naršymams ir pirkimams. Toks funkcionalumas, kai vartotojas gali kiek nors koreguoti el. parduotuvės išdėstymą, padeda įgyti daugiau lojalumo ir suteikia patogią erdvę pirkėjui, kur galima praleisti daugiau laiko nevarginant akių“, – paaiškina skaitmeninės rinkodaros ekspertas.

Ketvirtasis patarimas taip pat susijęs su lojalumu – siūloma įvesti apdovanojimų principus el. parduotuvėje. Kaip tai veiktų? „Šablonų interneto svetainės „Themeforest“ puslapyje yra puikiai išvystyta sistema, kai prabuvus puslapio nariu metus gaunamas apdovanojimo ženkliukas, o gimtadienio proga atsiranda kitoks apdovanojimo ženkliukas. Taip sukuriama apdovanojimų sistema, kuri yra viešai prieinama, o vartotojas gali su aplinkiniais dalytis informacija apie sukauptus apdovanojimus ar pinigus jam patinkančioje platformoje. Lietuvos rinkoje geras to pavyzdys yra „Pigu.lt“ eurai“, – paaiškina J. Mikulskis. Tokia sistema yra programinis el. parduotuvės pakeitimas, kuris skatina norą kalbėti su aplinkiniais apie šią svetainę ar dažniau joje lankytis, taip netiesiogiai ją reklamuojant. 

Penktasis patarimas ir el. parduotuvių pasaulinė tendencija – pardavimų skatinimas tinklalapio viduje. „Atsiranda vis daugiau įrankių, kurie leidžia sukonfigūruoti iškylančiuosius langus (angl. pop-up windows), veikiančius pagal vartotojo veiksmų seką. Pavyzdžiui, jei vartotojas įsidėjo prekių į krepšelį, galima sukonfigūruoti iškylantįjį langą apie priminimą pirkti. Jei vartotojas norės išeiti iš el. parduotuvės, atsiranda iškylantysis langas apie jam skiriamą 10 ar 20 proc. nuolaidą, apskaičiuojamą pagal jo pirkinių krepšelio vertę“, – pasakoja pašnekovas ir priduria, kad vis daugiau užsienio el. parduotuvių nori parduoti pačiame tinklalapio viduje, stengdamosi neprarasti vartotojų dėmesio ir pateikdamos jiems tinkantį pasiūlymą. 

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.