Kaip tinkamai išnaudoti „Google Tag Manager“ funkcijas?

Verslas

2021.06.07

Autorius: Aušra Matulaitytė

Temos: , .

Kaip tinkamai išnaudoti „Google Tag Manager“ funkcijas?

J. Mikulskis Asmeninio albumo nuotr.

Skaitmeninė rinkodara klesti dėl duomenų. Nesvarbu, kokio tipo svetainę turite, svarbu suprasti, kaip klientai su ja sąveikauja. „Google Analytics“ gali pateikti daug svarbių įžvalgų, kurių ieškote, tačiau naudojant atskirai, šis įrankis turi apribojimų. Išeitis yra – kartu pradėkite naudoti „Google Tag Manager“. Šis žymų įrankis, kartu su „Google Analytics“, padės surinkti daugiau duomenų. 

Anot rinkodaros eksperto, prekių ženklo „Mikulskis.lt“ vadovo Justino Mikulskio, „Google Tag Manager“ buvo sukurtas patogiai įdiegti „Google Analytics“ įrankį į tinklalapį, o vėliau išsiplėtojo ir šiuo metu įrankio funkcija yra ganėtinai universali: diegti įvairias analitikos programas. 

„Šis „Google“ įrankis buvo sukurtas tam, kad supaprastintų reklamos agentūrų darbą ir kiekvieną kartą nereikėtų samdyti programuotojų dėl mažų pakeitimų ar kodų įdiegimų“, – sako J. Mikulskis. 

Nereikia informacinių technologijų žinių

„GTM“ naudoti ganėtinai paprasta, o įrankis leidžia į tinklalapius įkelti kokį nori kodą savarankiškai, pakeisti puslapio mygtukų spalvą be trečiosios šalies – programuotojų įsikišimo. 

„Žinoma, naudojant įrankį reikia šiek tiek programavimo žinių, supratimo, ką nori padaryti. Jis skirtas šiek tiek pažengusiems vartotojams, tačiau tie, kas turi bent minimalius programavimo pagrindus, gali padaryti labai greitai“, – pasakoja J. Mikulskis ir priduria, kad įrankis populiarus tarp rinkodarininkų, kurie jau ne pirmus metus dirba su duomenimis, analizuoja tinklalapius, žmonių atliktus veiksmus juose ir panašiai. 

Populiarumas 

Pastebima, kad „GTM“ populiarumas pradėjo augti tik prieš dvejus trejus metus, nes plečiasi ir paties įrankio funkcionalumas. 

„Pastebėjau, jog 1 iš 3 mano klientų turi įsidiegęs „Google Tag Manager“ įrankį, tačiau jo galimybės nėra išnaudojamos, dažniausiai įdiegiamas pirmą kartą, kad per jį būtų įdiegta „Google Analytics“ programa į tinklalapį ir pamirštamas“, – pastebi J. Mikulskis. Jis mano, jog susidomėjimas įrankiu auga, bet nežymiai. Anot jo, šio įrankio galimybės Lietuvoje retai išnaudojamos. 

„Šiuo metu „GTM“ daugiausia naudoja įvairios e. komercijos parduotuvės, kurioms svarbus įvairių mygtukų sekimas. Nepasakyčiau, kad įrankis yra tinkamai išnaudojamas, todėl ir mažiau populiarus, vis dar vyrauja informacijos stygius“, – sako jis. 

Pastebima, jog B2B sekcija apskritai šio įrankio nenaudoja ir tikriausiai nemato prasmės. Justinas sako, kad išnaudojant įrankio galimybes būtų galima sekti, ar klientas paspaudė telefono numerį tinklalapyje arba el. paštą, ar nepaspaudė. 

„Kartais būna taip, kad žmogus nespaudžia, o kopijuoja numerį iš puslapio. Naudojant „Google Tag Manager“ dar galima sekti, kiek žmogus peržvelgė puslapio: ar 50 proc., ar 80, o galbūt mažiau, čia šis įrankis taip pat pasitarnauja“, – sako J. Mikulskis. 

Kodėl verta naudoti? 

„Google Tag Manager“ įrankis daugiausia naudos teikia rinkodaros specialistams. Galima sekti kodus, numerius, paspaudimus. Todėl, anot Justino, rinkodarininkui turėtų būti ypač svarbus šis įrankis.

Iki šiol didžiausias „GTM“ žymų tvarkytuvės pranašumas yra tas, kad tai leidžia rinkodaros specialistams lengviau įdiegti žymas nereikalaujant, kad tai padarytų žiniatinklio kūrėjai. Programuotojai paprastai yra užsiėmę kitais prioritetiniais projektais, o „GTM“ žymų tvarkyklė padeda neliesti šaltinio kodo, todėl rinkodaros specialistai gali patys greitai pridėti ir keisti žymas. Tai yra didelis pranašumas, jei, pavyzdžiui, duomenis reikia naudoti tik labai trumpą laiką. 

Bet kokio dydžio įmonės gali pasinaudoti „Google Tag Manager“ funkcionalumu, nes naudojant šį įrankį žymiai lengviau pridėti ir redaguoti žymas be kūrėjo. Tai puikiai tinka mažesnėms įmonėms, kurios gali turėti ribotą prieigą prie techninės pagalbos. Įvairios verslo įmonės gali lengvai naudoti dešimtis žymių, „GTM“ palengvina jų visų valdymą ir pagerina svetainės greitį.

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.