„Dizaino laboratorija“ kvietė jaunuosius kūrėjus augti

Verslas

2015.10.02

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: .

„Dizaino laboratorija“ kvietė jaunuosius kūrėjus augti

„Vyrų fondo“ komanda su Rimvidu Stankevičiumi. Mariaus Abramavičiaus nuotr.

Akademinių žinių ir praktinių įgūdžių derinimas, ko gero, yra vienas veiksmingiausių būdų, užtikrinančių aukštojo mokslo ir verslo bendradarbiavimą. Švietimo programoms dar tik judant šia linkme, siūlyti šiuos dialogus imasi įvairios iniciatyvos. Viena jų – visą rugsėjį „Užupio meno inkubatoriuje“ vykęs projektas „Dizaino laboratorija“. Jo dalyviai – Vilniaus dailės akademijoje studijuojantys jaunieji dizaineriai, konsultuojami „Užupio meno inkubatoriuje“ reziduojančių kūrybinių industrijų atstovų, kūrė dizaino produktus ir jų komercializavimo strategijas, dalyvavo teoriniuose susitikimuose su verslo ir socialiniais projekto partneriais.

Mokėsi iš geriausiųjų

Kūrybinių industrijų studijos („March Design Studio“, „Studija LT“, labdaros ir paramos fondas „Vyrų fondas“) bei „Užupio meno inkubatorius“ projekto dalyviams, susiskirsčiusiems į keturias komandas, pateikė savo parengtas užduotis su būsimam produktui, orientuotam į realią pardavimo rinką, keliamais reikalavimais. Studentų darbai turėjo atitikti šiuos pagrindinius kriterijus: nedidelė kaina, patraukli pakuotė, novatoriškumas, funkcionalumas ir originalumas. Kurdami pirmines produktų strategijas, jaunieji dizaineriai dvi savaites klausė ir teorinių paskaitų, kurias vedė žinomi Lietuvos dizaineriai (Nauris Kalinauskas, Dalia Mauricaitė-Kalinauskienė, Vytautas Puzeras, Edvardas Kavarskas, Julius Bučelis, Lina Pliuraitė, Inesa Malafej, Arūnas Sukarevičius ir Ignas Survila) bei LATGA ir VšĮ „Versli Lietuva“ atstovai, iš kurių klausytojai sėmėsi ne tik žinių, bet ir sėkmingo verslo pavyzdžių bei istorijų. „Pats daiktas apie save nekalba. Jo gerą vardą pirmiausia kuria autorius – žmogus – ir jo elgesys. Visada išlikite žmonėmis“, – svarbiausią teiginį paskaitoje apie rinkodarą ir kainą pabrėžė dizainerė D. Mauricaitė-Kalinauskienė, „Daiktų viešbučio“ ir „Lietuviško dizaino bloko“ įkūrėja.

„Labai džiaugiamės, kad „Vyrų fondo“ studentų komanda ne tik laimėjo pirmą vietą. Didžiuojamės būsimaisiais profesionalais – jie kūrybingi, gebantys spręsti profesines problemas“

R. Stankevičius

Nugalėjo formos ir sumanymo išbaigtumas

Atidus įgytų žinių taikymas siekiant pergalės ir žmogiška empatija padėjo komandai, dirbusiai su labdaros ir paramos fondu „Vyrų fondas“ pelnyti geriausią komisijos įvertinimą bei įdėto triūso pripažinimą. Ši komanda turėjo nelengvą užduotį – dirbti su itin minimaliu biudžetu kuriant ne komercinį, o labdaros lėšas pritraukiantį produktą. Plėtodami labdaros fondo koncepciją, jaunieji dizaineriai sukūrė produktų liniją „Geri daiktai – geroms rankoms“, kuri buvo sukurta radus lėšų iš gamybos partnerių. „Labai džiaugiamės, kad „Vyrų fondo“ studentų komanda ne tik laimėjo pirmą vietą. Didžiuojamės būsimaisiais profesionalais – jie kūrybingi, gebantys spręsti profesines problemas. Kodėl laimėjo būtent jie? Manau, komisijos simpatijas jie pelnė todėl, kad labiau nei kitos komandos išpildė pateiktus reikalavimus: įsigilino į labdaros fondo veiklos principus, biudžetą, pakuotę, produkto pateikimą bei pristatymą, itin aktyviai bendravo su gamintojais. Sukurtas produktas yra vientisas tiek forma, tiek idėja“, – sakė labdaros ir paramos fondo įkūrėjas Rimvydas Stankevičius. Nugalėtojų komanda laimėjo ne tik piniginį prizą – artimiausioje ateityje „Vyrų fondas“ su jos nariais bendromis pastangomis tęs pradėtą produkto įgyvendinimo idėją.

Galimybė patekti į dizaino virtuvę

„March Design Studio“ komandos narys, jaunasis dizaineris Mantas Petkelis teigė, kad „Dizaino laboratorija“ yra unikali galimybė pradedančiajam dizaineriui iš arti pamatyti dizaino virtuvę, nes joje kūrybos procesas yra kitoks negu už jos durų. Juk kelias nuo akademijos iki šių durų dažniausiai būna kur kas ilgesnis. „Pravartu pajusti, kiek iš tikrųjų reikia pastangų, kol sukurtas produktas pasiekia vartotojo rankas. Susitelkę į idėjos kūrimo ciklą, ne visada susimąstome apie kitas grandis: iš kokių medžiagų gaminsime, koks bus gamybos procesas, kaip bendrausime su užsakovais, kokia bus pakuotė, gabenimas, teisinis reglamentavimas ir mokesčiai. Gebėjimas laviruoti rinkos džiunglėse yra stipraus dizainerio bruožas“, – įsitikinęs M. Petkelis.

Dizaino laboratorija

190-1443781234-392110.jpg 190-1443781234-259019.jpg 190-1443781234-640597.jpg 190-1443781234-258699.jpg 190-1443781234-389400.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.