Elektroninėje erdvėje karaliauja moterys
2015.04.28
Temos: Vadyba.
Prekyba internetu – tai moterų užkariauta sritis. Kaip rodo skubių siuntų, smulkių krovinių pervežimo ir savitarnos terminalų siuntų paslaugas teikiančios įmonės „Omniva LT“ vartotojų tyrimo duomenys, praėjusiais metais net septynis iš dešimties siuntinių iš e. parduotuvių gavo moterys. Aktyviausios 25–35 m. mamos, tačiau pastebima, kad vis daugiau vyresnių kaip 55 m. moterų perka internetu – siuntinius gavo kas antra tokio amžiaus moteris. Ką reikia žinoti, prieš pradedant e. verslą ir siekiant atkreipti silpnosios lyties dėmesį?
Daugiausia perka 25–35 m. moterys
Pasak „Omniva LT“ pardavimo ir verslo plėtros vadovo Tomo Jančoro, tai, kad siuntų rinkoje aktyviausios yra 25–35 m. moterys, turinčios vaikų, nestebina: „Šio amžiaus moterims tenka derinti karjerą su šeima, todėl taupydamos laiką, drabužius, avalynę, vaikų prekes ir kvepalus jos užsisako internetu. Atrodytų, elementarus, bet labai įžvalgus racionalumas. Galiu tik daryti prielaidą, kad moterų aktyvumas e. prekyboje siejasi su savotišku smulkiojo verslo renesansu, kuriam palankią terpę sukuria ta pati e. erdvės raida. Manau, kad moterų aktyvumas e. erdvėje sietinas su moterims būdingomis savybėmis, tokiomis kaip atsakingumas, kruopštumas, kantrumas, atidumas. Šias savybes gretinant su augančiu moterų e. raštingumu ir randantis daugiau laisvo laiko namie, moterims puikiai pavyksta išnaudoti e. prekybos teikiamas galimybes. Moterys pasirodo esančios kokybiškai efektyvesnės e. pirkėjos.“
Įmonės „Omniva LT“ atlikti vartotojų tyrimai rodo, kad vyresnės kaip 55 m. moterys vis drąsiau atranda interneto parduotuves bei drabužių mainų portalus, kuriuose daiktai taip pat keliauja siuntomis. „Vyresni žmonės nebebijo e. prekybos. O brandesnės moterys nepralenkiamos, atsisiunčiant namų apyvokos daiktų, sodo reikmenų ar medicinos prekių. Tai lemia šios amžiaus grupės moterų prioritetai: buitis, būties jaukumas, sveikata ir dėmesys sau už racionalią kainą“, – teigia „Omniva LT“ atstovas.
E. apsipirkimas turėtų tapti paprastesnis ir patogesnis, kad jam reiktų mažiau pastangų, nei įprastai apsiperkant parduotuvėje ar prekybos centre.
J. Bernotaitė
Moterims patraukliausios išlieka kosmetika, apranga, prekės vaikams, buities ir sveikatos prekės.
Projekto „Vinted“ patirtis
Drabužių mainų projektas „Vinted“ yra pritraukęs turbūt didžiausią investiciją Baltijos šalyse interneto produktų kategorijoje. Šis projektas stipriai orientuotas būtent į moterišką auditoriją – moterys ir merginos sudaro daugiau nei 95 proc. narių. „Vinted“ Lietuvoje atsirado prieš šešerius metus ir puikiai išpildė tuo metu egzistavusį rinkos poreikį. Beveik kiekviena mergina žino jausmą, kai spinta pilna, tačiau apsirengti nėra ką. „Vinted“ padeda merginoms išspręsti šią problemą – parduoti nenešiojamus drabužius ir už patrauklią kainą įsigyti naujų. „Kaip įmonė vis dar mokomės: kasdien bandome suvokti, kokie mūsų vartotojų, esančių septyniose šalyse, lūkesčiai ir kaip geriausiai galėtume juos išpildyti. Per visą projekto laikotarpį narių skaičius natūraliai augo, be didelių rinkodaros pastangų. Tai rodo ir augantį žmonių pasitikėjimą e. prekyba, ir gerėjančius jos įpročius bei didėjančius vartotojų poreikius šioje srityje“, – dėsto „Vinted“ projektų vadovė Justina Bernotaitė.
Naudingi patarimai
E. prekybos erdvių turime begalę, tačiau kodėl klientas turėtų rinktis būtent jus? J. Bernotaitės teigimu, reikėtų orientuotis į klientų poreikius patenkinančius ir jų problemas sprendžiančius produktus. Konkurencinis pranašumas, suvokimas ir įtaigi komunikacija – vieni pagrindinių sėkmės veiksnių. Be to, nederėtų pamiršti, kad virtualioje erdvėje galioja apčiuopiamesnės pardavimą skatinančios ir jų veiksmingumą matuojančios priemonės: optimizavimas paieškos sistemoms, reklamos konversijų sekimas, reklaminių kampanijų optimizavimas ir kitos priemonės, leidžiančios optimaliai išnaudoti rinkodaros biudžetą.
Būtina pabrėžti, kad e. erdvėje vartotojų ar klientų atsiliepimai sklinda labai greitai, ypač neigiamo pobūdžio. Taigi nereikėtų nuvertinti net ir vieno kliento patirties bei galimo atsiliepimo po jos. Kitas itin svarbus aspektas – vien sukurti e. verslą nepakanka. Tam, kad pritrauktumėte klientų, reikia eksperimentuoti, pritaikyti ir optimizuoti rinkodaros kampanijas, siekiant pačių geriausių rezultatų.
Inovatyvių technologijų veikiama e. prekyba gali pasikeisti gan stipriai ir per kelias dienas. Daug kas priklauso nuo rinkai pasiūlytų produktų bei paslaugų ir to, kiek jos atitinka esamus vartotojų poreikius, apie kuriuos šie galbūt nė neįtaria. Projekto „Vinted“ atveju aktyviausios pirkėjos yra iki 30 metų. Kaip pastebi J. Bernotaitė, klientų skaičius auga su besivystančiomis e. prekybos technologijomis bei standartais. Moterys gali apsipirkti net būdamos nuobodžiame pasimatyme ar važiuodamos viešuoju transportu.
„E. apsipirkimas turėtų tapti paprastesnis ir patogesnis, kad jam reiktų mažiau pastangų, nei įprastai apsiperkant parduotuvėje ar prekybos centre. Visus e. prekybos dalyvius traukia patogus platformos naudojimas, patikimumas, konkurencingos kainos, patogus pristatymas“, – įžvalgomis dalijasi J. Bernotaitė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.