Koncepcija: lankytojai susimoka už laiką!
2013.04.11
Temos: Verslo pradžia.
„Atėję į įprastą kavinę mokate už maistą, o „Anticafe“ – už praleistą laiką. Čia patys lankytojai organizuoja savo laisvalaikį ir yra atsakingi už tai, kiek jis bus įdomus, prasmingas“, – šyptelėjo Vilniuje, Gedimino prospekte, šių metų sausį duris plačiai atvėrusios ir visus arbata bei kava nemokamai vaišinančios kavinės savininkė Tatjana Kazarinova. Su 42-ejų verslininke, į Lietuvos sostinę atvykusia iš Ukrainos, Krymo, pasikalbėjome apie išskirtinę verslo idėją, iššūkius ir siekius.
Tiki verslo idėjos sėkme
„Prieš įkurdama „Anticafe“ kartu su vyru dirbau informacinių technologijų srityje. Paskui iš Ukrainos persikraustėme gyventi į Vilnių ir jį pamilome“, – sakė neįprastos kavinės įkūrėja ir vadovė T. Kazarinova.
Žengiant į verslą, anot moters, nekilo didelių sunkumų. „Turėjome idėją, kuria tikėjome ir kurią norėjome įgyvendinti, todėl taip ir padarėme. Musų verslas įdomus tuo, kad yra toks pirmas Lietuvoje“, – sakė verslo idėjos sėkme tikinti moteris.
Anot T. Kazarinovos, „Anticafe“ – savotiška tradinių kavinių priešingybė: čia nėra nei padavėjų, nei valgiaraščio, maistą atsinešti gali patys lankytojai. Alkoholinius gėrimus „Anticafe“ vartoti draudžiama, o kava ir arbata visi vaišinami nemokamai.
Pasirodo, ši verslo idėja yra atėjusi iš Rusijos, Sankt Peterburgo, kur vietos verslininkai, pastebėję bendravimo erdvių trūkumą, suteikė patalpas visiems norintiems užeiti ir turiningai praleisti laiką, už kurį ir reikia susimokėti.
„Anticafe“ įkūrėja pasakojo, kad prieš imdamasi šio verslo ilgai stebėjo Lietuvos jaunimą ir įsitikino, jog jis mėgsta ir nori kultūringai bei turiningai bendrauti, linksmai leisti laisvalaikį, kokybiškai ilsėtis bendraminčių apsupty. Deja, tam miesto centre trūksta erdvių.
„Mes lankytojams siūlome visai kitokį laiką, nei gali praleisti įprastose kavinėse. Norime parodyti, kad visai nesvarbu, jog visi esame skirtingi – galime vieni kitiems suteikti šiltą bendravimą ir turiningą laisvalaikį“, – sakė verslininkė.
Į įprastos kavinės rėmus netelpanti „Anticafe“ lankytojams siūlo ne tik bendrauti su pažįstamais, bet ir megzti pažintis, kurti ir palaikyti draugišką atmosferą.
Klientai apsitarnauja patys
„Pavadinimas „Anticafe“ išduoda, kad mes nepalaikome kavinių idėjos, kur žmonės eina pavalgyti, o aplink šokinėja padavėjai. Mums daug svarbiau bendravimas ir bendra veikla, kai galima dalytis mintimis ir nesirūpinti, kaip atrodai ar ką apie tave pamanys aplinkiniai“, – apie verslo idėjos išskirtinumą pasakojo T. Kazarinova.
Moteris prasitarė, kad prieš pradėdama verslą sau iškėlė kelis klausimus: „Ar tai ta sritis, kurioje noriu ir galiu dirbti?“, „Ar turime pakankamai lėšų verslui?“, „Ar galiu tam skirti pakankamai laiko ir jėgų?“, „Ar galiu laukti, kol atsipirks visos pastangos ir investicijos?“
„Klausimas, kiek uždirbsime, nebuvo pats svarbiausias. Žinoma, tikėjomės pajamų, tačiau tai nebuvo pagrindinis motyvuojantis veiksnys, – tvirtino moteris ir pabrėžė, kad verslo pradžiai reikėjo ne tik finansinių investicijų, tinkamų darbuotojų, bet ir sutvarkyti daug dokumentų: – Taip pat reikėjo baldų, technikos, kavos aparato. Visa tai pirkome Lietuvoje arba išsinuomojome iš vietos įmonių. Patalpas Gedimino prospekte taip pat nuomojame. Panaudojome santaupas ir tikimės, kad tai greitai atsipirks.“
„Verslo pradžioje turėjome vieną administratorių, o vėliau prie mūsų komandos prisidėjo dar vienas. Šiuo metu esame trys darbuotojai. Ieškodami komandos nario kreipėmės į personalo atrankos specialistus. Atsirinkdami darbuotojus dėmesį kreipėme į asmenines savybes, ieškojome komunikabilaus, veiklaus, atsakingo žmogaus, kuris puikiai sutartų su kitais ir galėtų dirbti komandoje. Kiekvienas darbuotojas turi stipriųjų pusių, tik svarbu tai išnaudoti“, – sakė „Anticafe“ įkūrėja.
Anot jos, darbo efektyvumui labai svarbus geras administratorių darbas. „Aš pati darbe būnu visą dieną – jei ne fiziškai, tai protiškai. Labai daug laiko užima popierių tvarkymas“, – neslėpė T. Kazarinova ir pridūrė, kad dirbant dažnai pasitaiko stresinių situacijų, bet jas įveikti padeda racionalumas, tik svarbu blaiviai matyti visas situacijas ir imtis atitinkamų veiksmų.
Verslininkė pažymėjo Lietuvoje konkurentų kol kas neturinti, mat jos verslo idėja yra visiškai nauja. „Na, net jei ir atsiras, manau, visi drauge dirbsime ir sieksime šios gražios idėjos plėtros“, – sakė T. Kazarinova, planuojanti „Anticafe“ plėtrą.
Svarbu kurti pridėtinę vertę kitiems
„Mes nesistengiame tapti dar viena kavine, kur žmonės ateina pavalgyti ir juos nuolat prižiūri padavėjai“, – pabrėžė verslininkė, kurios kavinės lankytojams suteikiama erdvė bendrauti ir prasmingai leisti laiką žaidžiant stalo žaidimus, tapant paveikslus, žiūrint filmus, dirbant.
„Be to, „Anticafe“ galima rengti nedideles prezentacijas, organizuoti verslo susitikimus, įvairių produktų pristatymus, spaudos konferencijas, seminarus, mokymus. Jau buvo suorganizuotas ir „Protų mūšio“ renginys. „Anticafe“ nuolaidos taikomos nuolatiniams klientams ir žmonių grupėms. Kiekvienas atėjęs turi susimokėti už praleistą laiką“, – sakė verslininkė.
Kiek kūrybingai ir įdomiai bus praleistas laisvalaikis – paties kliento atsakomybė. „Paklausa yra didelė. Pastebime, kad lietuviai mėgsta laiką leisti žaisdami, bendraudami, mokydamiesi ką nors naujo ir dalydamiesi žiniomis su kitais. Mūsų tikslinė grupė yra aktyvūs žmonės, kurie moka bendrauti be alkoholio. Klientus bandome sudominti galimybe dalyvauti užsiėmimuose ir leisdami patiems organizuoti savo laiką“, – sakė T. Kazarinova.
Verslininkė įsitikinusi, kad žmogus, dirbantis tai, kas jam teikia ir moralinę, ir finansinę naudą, tiesia sau kelią į laimę.
„Mano nuomone, verslo sėkmė priklauso ne vien nuo pinigų. Svarbu suteikti ką nors gero žmonėms. Išnaudodami turimas žinias ir pasitelkdami asmenines savybes verslininkai sugeba ne tik užsidirbti, bet ir kurti naujas darbo vietas. Visada palaikau žmones, kurie turi tikslų gyvenime. Pinigai, manau, reikalingi ir žmonės visada jų norės, tačiau svarbu suprasti, kad yra daug kitų vertingų dalykų. O būsimiems verslininkams linkiu naujų idėjų ir jėgų!“ – pokalbį baigė T. Kazarinova.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.