Be analogų pasaulyje
2013.07.04
Temos: Vadyba.
Seniai jau praėjo laikai, kai žmonės vakarus leisdavo palinkę prie žvakės. Jaukią ugnelę pakeitė negyva, bet daug patogesnė ir praktiškesnė elektros ugnelės šviesa. Vis dėlto žvakės iš mūsų gyvenimo neišnyko. Ko gero, kiekvienas namuose jų turime. Ir toli gražu ne vien iš baimės, kad staiga pradings elektra. Žvakės dabar atlieka kitokią funkciją – teikia romantikos, tiesiog puošia namus. Kauniečių įmonė „Flatyz“ savo klientų namus puošia ne tik unikaliomis, rankų darbo, bet ir analogų visame pasaulyje neturinčiomis plokščiomis žvakėmis.
Produktas – unikalus ir patentuotas
„Flatyz“ įkūrėjai Darius Igaris ir Aidutis Gilaitis žvakių gamyboje ir prekyboje sukasi jau ilgus metus. Per juos būta ne vieno verslo, ne vieno eksperimento, kurie galiausiai atvedė prie išskirtinio produkto.
„Baigus institutą prasidėjo verslas. Rodos, 1993-iaisiais. Buvo kelionių į Kiniją, daug veiklos. Tokia ta pradžia. Žvakių gamybos ir prekybos srityje mano patirtis siekia apie penkiolika metų. Mano kolega Aidas irgi turi dešimties metų patirtį. Taigi patirtis didžiulė. Tačiau, kaip jau sakiau, pradžioje buvo įvairios veiklos.
Taip ieškodamas ir bandydamas atsidūriau žvakių prekyboje. Žingsnelis po žingsnelis viskas išsirutuliojo iki to, kad su Aidu įkūrėme įmonę. Beieškant ir atsirado produktas, kurį netgi patentavome. Dabar dirbame su patentuotu produktu“, – apie „Flatyz“ atsiradimą pasakojo D. Igaris.
Įmonės vadovas atskleidė, kad prie visiškai unikalaus produkto atvedė nuolatinis domėjimasis žvakių gamybos naujienomis, ieškojimas, ką galima pritaikyti praktiškai. „Flatyz“ nenaudoja jokių išskirtinių medžiagų. Unikali pati gamybos technologija – kiekviena žvakė gaminama rankomis.
„Viskas atsirado ieškant. Čia jau ne tik mano su Aidu, bet ir kolektyvo nuopelnas. Važinėjome po įvairias parodas, žiūrėjome, kas vyksta Europoje. Minčių atsirado dirbant, o kiekvienais metais tobulinamas produktas tapo unikalus.
Išskirtinių medžiagų nereikia – naudojame visas, kurios žinomos žvakių gamyboje. Aišku, tenka daug eksperimentuoti, nustatyti reikiamą temperatūros režimą. Medžiagų pagrindas yra aukščiausios rūšies vokiečių žaliavos. Net ir pakavimo maišeliai yra jų gamybos. Taigi, galima sakyti, kad vokiečių medžiagos, o produktas pagamintas Lietuvoje“, – sakė verslininkas.
D. Igiris pripažino, kad daug paprasčiau būtų žvakes gaminti mašinomis, bet būtent rankinis procesas lemia produkcijos unikalumą. Juk norėdamas pagaminti tokią žvakę privalai turėti įgūdžių, kuriais pasigirti gali ne kiekvienas.
„Dabar Europoje turint lėšų galima įsigyti labai našių automatinių žvakių gaminimo mašinų. Investavus galima gaminti jomis, tačiau mes norėjome daryti ką nors išskirtinio. Dirbti rankomis reikia ilgiau, sunkiau, bet sukuriami produktai yra unikalūs. Žmonės, kurie gamina produktą, turi turėti reikiamų įgūdžių. Net ir menininkai, kurie baigia mokslus, sunkiai įgunda. Vieniems išeina, o kitiems ne.
Technologija, pagal kurią gaminame, yra unikali, nes naudojame unikalius įrankius. Tai nėra paprasta. Mūsų žiniomis, mūsų įrangai, kuria gaminame ruošinį, apskritai nėra analogų pasaulyje, – teigė pašnekovas.
Svarbiausia – mėgti savo darbą
„Flatyz“ – plačiai savo produkciją eksportuojanti įmonė. Jos žvakių jau galima įsigyti 18 pasaulio šalių. Šis sąrašas ateityje turėtų tik ilgėti, nes nuolat ieškoma partnerių svetur.
„Daugiausia padeda dalyvavimas parodose. Kontaktai iš viso pasaulio mezgami jose. Aš pats esu aplankęs daug parodų Skandinavijoje, Paryžiuje, Italijoje, Šveicarijoje. Dirbame ir su agentais. Aišku, yra ir internetas. Tikrai nemažai klientų atsiranda apsilankius internetiniame mūsų puslapyje. Tarkime, grupė klientų nusiperka mūsų produktų kokiame nors turistiniame mieste, o paskui jau kontaktuoja tiesiai su mumis. Taip ir atsiranda klientai.
Kadangi mūsų produktai unikalūs, Europos vartotojai dažnai jų net nedegina. Žvakės tampa dekoravimo detale. Anksčiau turėjome žvakių, kurios atliko ne tik dekoravimo funkciją, bet rinka parodė, kad tai ne mūsų segmentas. Tačiau minčių visada yra. Norime plėsti formų, dydžių įvairovę“, – sakė D. Igaris.
Atrodo, kad šie planai netruks virsti realybe. „Flatyz“ komanda pasiryžusi užkariauti kuo daugiau rinkų ir kontaktus mezga su didžiuliu malonumu, nes pats darbas teikia pasitenkinimą ir džiaugsmą.
„Motyvacija yra sukurti tvariai dirbančią įmonę, kuri gyvuotų daug metų. Aišku, norime plėsti rinką. Tai planuojame ir darome. Įdomu, kad mūsų produkto rinka yra pasaulinė. Tiesa, dabar orientuojamės į Europą, bet turime gerą klientą Kanadoje, bendraujame su Meksika, JAV. Tikslas yra plėstis ir į tas rinkas.
Manau, kad sėkmės formulė yra susijusi su kasdienybe. Jeigu tu prabundi ir supranti, kad esi laimingas, tai jau pagrindas sėkmei. Sėkmė labai priklauso nuo žmogaus. Aš mėgstu sakyti, kad reikia turėti mėgstamą darbą ir tada nereikės dirbti. Man su Aidu pasisekė, nes turime mėgstamą ir perspektyvą darbą“, – teigė „Flatyz“ vadovas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.