...

L. Pliūraitė: mada ateina ir išeina, o asmeninis žavesys išlieka

Verslas

2013.10.17

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: .

L. Pliūraitė: mada ateina ir išeina, o asmeninis žavesys išlieka

Lina Pliūraite ir Sofija Karnilavičiene Asmeninio albumo nuotr.

Su prekių ženklo „LeMuse“ kūrėjomis vilnietėmis Lina Pliūraite (32 m.) ir Sofija Karnilavičiene (32 m.) susitinkame vėsų penktadienio vakarą. Šypsenomis pasidabinusios jaunos moterys vaišina šiltu gėrimu ir aš pajuntu, kaip palengva šyla sustingę pirštai. Tik nežinau, tai karštos kavos ar šilumos, sklindančios iš charizmatiškų moterų dueto, įtaka. Mūzų (tikėkite, šio vardo duetas nusipelnė) įsitikinimu, moters grožis – jos asmenybė, o drabužis turėtų padėti ją atskleisti. Būtent ši idėja ir yra „LeMuse“ kūrybos variklis.

Norėjosi išnaudoti kūrybinį polėkį

„Nesu nei verslininkė, nei menininkė, bet vis tiek visą laiką norėjau dirbti versle, kuriame netrūktų kūrybos, – pokalbį pradeda L. Pliūraitė, net septynerius metus dirbusi vienoje reklamos agentūroje. – Mėgau savo darbą, tačiau einant laikui supratau, kad noriu ko nors nauja. Su šiomis mintimis išvykau studijuoti į Italiją.“

„Ten ir susižavėjau tokiais prekių ženklais kaip „Diesel“, „Benetton“, – sako L. Pliūraitė. Jauną moterį sužavėjo minėtų italų bendrovių kuriamais drabužiais perteikiamos jų kūrėjų asmenybės spalvos, svajonės ir vizijos. Įkvėpta pamėgtų įmonių, kūrėja nutarė: gana lūkuriuoti, ir vos grįžusi į Lietuvą ėmėsi veiklos. Nors pirmasis projektas nebuvo sėkmingas, tai leido L. Pliūraitei rasti laiko daryti tai, ką visuomet mėgo, – siūti drabužius.

Paklausta, kaip jos gyvenime atsirado siuvimas, kūrėja prisimena vaikystę ir laiką, leistą su močiute, anuomet dirbusia modelių namuose.

„Matydavau, kaip daromos iškarpos, visko klausinėdavau“, – atsiminimais dalijasi L. Pliūraitė.

Vaikštanti reklama

„LeMuse“ duetas tikina reklamos neperkantis, o ir klienčių specialiai neieškantis. „Pradžia buvo tokia: pasiūdavau drabužius sau, pati juos vilkėdavau, o sulaukusi komplimentų ir klausimų, kur įsigijau vieną ar kitą apdarą, sakydavau: „Pasiuvau, galiu tokį pasiūti ir tau“, – verslo užuomazgas prisimena L. Pliūraitė. – Nors idėja kurti drabužius buvo mano, „LeMuse“ išauginome dviese. Sofija prisidėjo vos man pradėjus dirbti.“

Anot jos, kolegę aprengus „LeMuse“ siūtais drabužiais klientų ratas dar labiau išsiplėtė.

„Aš ir Sofija esame pasiskirsčiusios sritis, kuri už ką atsakinga. Sofija – „LeMuse“ vadovė, atsakinga už finansus, pardavimą, administracinius reikalus, o aš – už komunikaciją ir kūrybinę dalį“, – paaiškina L. Pliūraitė. Tiesa, pokalbio metu išaiškėja, kad yra sritis, kurią duetas kuruoja kartu.

„Keliaujame į Italiją rinkti medžiagų“, – sako S. Karnilavičienė.

Mūzų nuomone, medžiagos pasirinkimas lemia didelę dalį siuvamo drabužio kokybės: tiek patogumo, tiek formos prasme.

Įkvėpimą randa smulkmenose

Kaip ir dauguma geriausių idėjų, „LeMuse“ gimė neradus tinkamų drabužių. „Viskas, ką rasdavau, buvo nepaprastai gražūs audiniai. Pradėjusi siūti stengiausi išsaugoti audinį, nesukarpyti, – aiškina pačius jaukiausius megztinius kurianti L. Pliūraitė. – Kurdama drabužius visuomet ieškau kuo originalesnių siluetų, formų. Taip vieni dalykai paslepiami, kiti išryškinami, moters aprangoje atsiranda paslapties. Noriu, kad mano drabužius vilkinti moteris jaustųsi gerai, laisvai ir patogiai nepriklausomai nuo aplinkos, kurioje yra ar ką veikia.“

„Visada maniau, kad mada yra mada, ji ateina ir išeina, o asmenybės žavesys išlieka. Manau, kad geriau vilktis tinkantį drabužį ir būti savimi, negu vilkėti šį sezoną madingiausią derinį, kuris apie tave pasako tik tiek: „Ei, aš madinga.“ „LeMuse“ apdarai skelbia, kad svarbiausia yra asmenybė, kuri juos vilki“, – mūzų filosofija dalijasi kūrėja.

Paklausta, iš kur semiasi įkvėpimo, L. Pliūraitė šypsosi: „Būna iš audinių, kai pamatai struktūrą, tekstūrą, spalvas ir susimąstai: „Kas gi tai galėtų būti?“ Būna, iš charizmatiškų žmonių, su kuriais pabendravus norisi juos aprengti. Būna, kad iš detalių, kai eidama audinių parduotuvėje pastebi keistai sukabintus užtrauktukus ir pagalvoji: „O, gera idėja.“ Puikus įkvėpimo šaltinis yra klaidos. Padarai kokią nesąmonę, tada dar atidžiau pasižiūri ir paaiškėja, kad ši idėja geresnė už pradinę.“

Žinutė perduoda

Nors „LeMuse“ ženklu pažymėtų prekių galite rasti „LeMuse“ parduotuvėje Savičiaus g. 12, S. Karnilavičienė pabrėžia, kad dauguma prekių parduodamos internetu. „Šiuo metu dauguma mūsų apdarų išvyksta į JAV, antroje vietoje – pardavimas Lietuvoje. „LeMuse“ pamėgo prancūzai ir net australai“, – tarptautiniu pripažinimu džiaugiasi pašnekovė.

„Džiaugiamės ir savo klientais. Tai charizmatiški, inteligentiški, kosmopolitiški žmonės“, – kolegei antrina L. Pliūraitė.

Lieka pasidžiaugti, kad „LeMuse“ siunčiama žinutė pasiekė klientus.

„LeMuse”

65-1381991026-892027.jpg 65-1381991026-553411.jpg 65-1381991026-856237.jpg 65-1381991026-244423.jpg 65-1381991026-312006.jpg 65-1381991026-716302.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.