Iš lengvosios atletikos į IT verslą
2014.04.15
Temos: Technologijos, Vadyba.
22-ejų panevėžietis Evaldas Ščiuka į interviu atvyko iškart po dviejų atsiskaitymų universitete, o po pokalbio turėjo keliauti į verslo susitikimą. Šis studentas niekada nepatyrė stereotipinio skurdaus studentiško gyvenimo. Ir ne todėl, kad jo tėvai būtų turtingiar įtakingi. Vaikinas tiesiog anksti išmoko rūpintis savimi, pradėjo dirbti ir įkūrė verslą.
Bėgimo takas nuvedė pas pirmuosius klientus
Evaldas studijuoja Vilniaus Gedimino technikos universitete informacinių sistemų inžineriją. Mokantis įgytos žinios jam padeda plėtoti savo verslą – „OrangeAds“. Kol kas tai tik tinklalapis, vienijantis 6 žmones, kuriančius interneto svetaines.
„Tinklalapių kūrimo nestudijuoju, nes manau, kad nereikia antrą kartą mokytis to, ką jau ir taip moki. Mokslai man suteikia papildomų žinių, kurios taip pat praverčia darbe. Tiesa, kol kas nesame įmonė. Visi dirbame su individualiosios veiklos pažymėjimais, tačiau vis dažniau pakalbame, kad reikėtų tapti UAB“, – pasakojo jaunasis verslininkas.
Jo kelias į IT pasaulį, kuris vėliau paskatino imtis ir verslo, prasidėjo anksti. Evaldui buvo tik 10 metų, kai susidomėjo kompiuteriais ir skaitmeniniu pasauliu. Tai jaunuoliui atnešė daug naudingų pamokų ir iššūkių. O bene svarbiausia jų buvo suvokimas, kad geriau dirbti galva, o ne raumenimis.
„Gyvenime esu tik kartą dirbęs samdomą darbą. Būdamas 15-os liejau prakaitą miško kirtavietėje. Tada supratau, kad verčiau sėdėsiu prie kompiuterio ir dirbsiu protinį darbą, kuris atneš gerokai daugiau naudos“, – pasakojo paprastu vaikinu save laikantis panevėžietis, kurio kitas pomėgis – lengvoji atletika – padėjo sulaukti pirmųjų užsakymų kurie ir paskatino įkurti „OrangeAds“.
Evaldas ilgai aktyviai treniravosi ir pasiekė nemenkų rezultatų bėgimo su kliūtimis rungtyje. Tiesa, nuo šių metų vaikinas tuo profesionaliai neužsiima, bet prisipažįsta į treniruotes vaikštantis nuolat.
Visada norėjau sukurti savo verslą. Tai mane masino, nes atrodė panašu į lengvąją atletiką, kai užsibrėžto tikslo siekimas suteikia gyvenimui prasmės.
E. Ščiuka
„Noriu palikti atviras duris galimybei grįžti ir startuoti varžybose“, – paaiškino Lietuvos jaunimo vicečempionas ir vienas iš kadaise populiarios interneto svetainės atletika.lt įkūrėjų.
Būtent nuo šio internetinio projekto, kurį Evaldas plėtojo kartu su draugu ir dabartiniu „OrangeAds“ partneriu Tomu Lekavičiumi, prasidėjo žygis internetinių sprendimų versle.
„Matėme, kad rinkoje nėra svetainės, kurioje informacija apie lengvąją atletiką būtų pateikiama gražiai ir kokybiškai. Todėl būdami 15-os nutarėme tokią sukurti. Aš atlikau programavimo darbus, o Tomas rūpinosi svetainės turiniu. Laikui bėgant mums pavyko ją gana gerai išplėtoti Ypač padėjo tai, kad gaudavome unikalių nuotraukų, kurias darydavo patys atletai, kurių daugelis yra mano pažįstami“,– pasakojo vaikinas.
Pasak Evaldo, lengvaatlečių bendruomenė Lietuvoje yra tarsi baikeriai ar masonai – vieni kitus pažįsta ir palaiko gerus santykius. Todėl garsas apie atletika.lt tarp sportininkų bei juos palaikančių žmonių pasklido gana greitai. Gabius jaunus interneto svetainės kūrėjus ir lengvaatlečius po kurio laiko pastebėjo ir įvairių sporto renginių organizatoriai, kuriems reikėjo pagalbos tvarkant savo tinklalapius.
Anksčiau svajojo dirbti „Barclays“
Kai įstojęs į universitetą Evaldas persikraustė į Vilnių, jau turėjo svajonę. Jis norėjo tapti čia įsikūrusio „Barclays“ centro aukštas pareigas einančiu darbuotojų. Vis dėlto kita jo svajonė buvo stipresnė.
„Visada norėjau sukurti savo verslą. Tai mane masino, nes atrodė panašu į lengvąją atletiką, kai užsibrėžto tikslo siekimas suteikia gyvenimui prasmės“, – pasakojo vaikinas ir pridūrė, kad tėvai niekada netrukdė siekti savo tikslų.
Pasitaikiusios kelios progos pademonstruoti, ką jaunieji specialistai sugeba, įtikino, kad internetinių sprendimų kūrimas yra puiki proga imtis savarankiškos veiklos. Taip po darbo su Vilniaus maratono organizatoriais ir kitais sporto bendruomenės atstovais Evaldui ir Tomui, kuriuos tada daugelis pažinojo kaip jaunuolius, sėkmingai konkuruojančius su Lengvosios atletikos federacijos tinklalapiu, prieš 2 metus kilo idėja įkurti „OrangeAds“. Po pusmečio idėja buvo įgyvendinta, vaikinai pradėjo plėtoti savo projektą.
Atkaklus pusantrų metų darbas lėmė spartų „OrangeAds“ augimą. Dabar su jo gaunamais projektais dirba jau 6 IT specialistai. Visų jų amžius – maždaug 22 metai.
„Nesitikėjau, kad taip greitai užaugsime. Juolab kad verslo plėtrai beveik neskyrėme investicijų. Tik 100 Lt reklamai feisbuke“, – pasakojo jaunasis verslininkas.
Anksčiau jo kolega Tomas turėjo nuolat skambinti įvairioms įmonėms ir siūlyti savo paslaugas, o dabar vaikinai džiaugiasi, kad reklamuotis jau gerą pusmetį apskritai nereikia, nes klientai juos susiranda patys. Tarp jų yra ir visiems gerai žinomų vardų. Pavyzdžiui, „Nike“. Vykdydamas šios kompanijos užsakymą Evaldas net keliavo į Turkiją.
Ir nors „OrangeAds“ vis dar ne įmonė, o jos darbuotojai neturi darbo sutarčių, šis kolektyvas, vedamas Evaldo ir Tomo, per savo rankas perleidžia didžiąją dalį Lietuvoje vykstančių sporto renginių IT darbų.
Pagrindine savo sėkmės priežastimi ir darbo pranašumu Evaldas laiko nuolatinį internetinio dizaino naujovių sekimą. Tiesa, kartais užsakovai nesupranta, kodėl reikia vieno ar kito pokyčio, tačiau, pasak vaikino, didesnių įmonių vadovai noriai priima naujoves ir leidžia dirbti savo darbą.
Paklausus, į ką dabar kuriant interneto svetainę derėtų atkreipti dėmesį, pašnekovas įvardijo tris dalykus: kuo mažiau žingsnių iki tikslo; mažai, bet labai gero turinio; vieno puslapio dizainas, ypač kuriant reprezentacines interneto svetaines.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.