...

Imantis verslo – svarbiausia palaikymas

Verslas

2016.06.21

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Imantis verslo – svarbiausia palaikymas

Lietuviškų drabužių „Kaip Tu?“ prekių ženklo įkūrėja - Urtė Bujevičiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.

Iš Utenos kilusi, tačiau Vilniuje augusi ir studijas šiuo metu baigianti Urtė Bujevičiūtė (21) pasakoja, kad sukurti nuosavą lietuviškų drabužių prekių ženklą pastūmėjo tėvų patirtis versle. Dabar jauna mergina gali pasigirti – savas verslas, pavadinimu „Kaip Tu?“, jau skaičiuoja pirmuosius savo gyvenimo metus.

Kuria taip, kad būtų gražu ir patogu

U. Bujevičiūtės puoselėjamo prekių ženklo „Kaip Tu?“ drabužiai, anot autorės, įrodo, kad netgi pasipuošęs gali jaustis laisvai ir patogiai, o tai ypač svarbu šiuolaikiniu tempu gyvenančiam žmogui.

„Kaip ir kiekviena mergina, labai mėgstu puoštis, bet darbo ritmas įtemptas, tad reikia patogių drabužių, kurie leistų gerai atrodyti einant į susitikimus ar bendraujant su klientais ir kartu būtų patogūs. Pagal šį modelį ir kurtos naujos kolekcijos suknelės – iš trikotažinių medžiagų, elegantiškai pasiūtos, naudojant net sportines medžiagas“, – idėją pristato pašnekovė.

Mergina pasakoja, kad esminis verslo variklis – siekis suderinti gerą kainą ir puikią kokybę. Negana to, svarbu sukurti tokį drabužį, kuris būtų patogus ir stilingas. Būtent tam prireikia daugiausia kūrybos laiko, tačiau rasta stiliaus ir komforto pusiausvyra pasiteisina su kaupu.

Pradžia nebuvo lengva

Iki pradėdama savo veiklą U. Bujevičiūtė dirbo įdarbinimo agentūroje, pardavimų srityje. Būtent šio darbo vadovė buvo pirmoji paskatinusi, kaip teigia pašnekovė, – atvėrusi akis ir parodžiusi merginos talentus. Urtė pasakoja, kad verslo pradžiai labiausiai padėjo šeimos požiūris į verslą ir turėtos galimybės.

„Užaugau verslininkų šeimoje. Mama su tėčiu jau daugiau nei 12 metų dirba drabužių gamybos versle. Tai ir paskatino kurti lietuviškų drabužių prekių ženklą. Kodėl gi ne, kai gamybines galimybes turime? Esu kūrybiška ir nenustygstanti vietoje, todėl savas verslas – man tarsi galimybė geriausiai išreikšti save, o savos įmonės laimėjimai džiugina labiausiai“, – idėjos pradžią prisimena mergina.

Tiesa, U. Bujevičiūtė pripažįsta, verslo kūrimosi pradžioje buvo iš tiesų sudėtinga, nes rinka yra kupina įvairios lietuviškos produkcijos.

„Lietuvos rinka prisotinta lietuviškų prekių ženklų. Mūsų postūmis ir sėkmės variklis buvo lietuviško dizaino mugės ir garsūs žmonės. Tenka pripažinti, kad nesu rinkodaros specialistė ir, nepaisant didelės pagalbos iš šalies, sunkiai sekėsi prisikviesti žmonių į elektroninę parduotuvę. Tačiau labai įkvepia, kai per mugę priėję klientai prasitaria atėję tik dėl to, kad galėtų įsigyti mūsų drabužių. Klientų įvertinimas – mums didžiausias nuopelnas. Tai leidžia kurti vertę ir save pristatyti darosi vis lengviau“, – džiaugiasi pašnekovė.

Nepaisant to, kad gamybines galimybes mergina jau turėjo ir jų paieškai nereikėjo skirti papildomų investicijų, verslo kūrimui, anot jos, reikia labai daug jėgų, tačiau ne visada iš karto jis duoda tiek, kiek norisi.

„Kai, atrodo, kad niekas nekainuoja, iš tiesų gali priskaičiuoti daugybę investicijų. Net užsibrėžus tikslą atidaryti parduotuvę su minimaliomis sąnaudomis iškyla problemų. Konkrečių skaičių nepasakysiu, tačiau svarbiausia nusiteikti, kad iš karto nepavyksta generuoti norimos grąžos, nes reikia išsiugdyti pasitikėjimą ir įgyti pripažinimą, o tai taip pat kainuoja“, – pasakoja U. Bujevičiūtė.

Didelės ambicijos

Merginos kuriama veikla skaičiuoja savo pirmuosius metus, o birželį pusmečio gimtadienį švęs atidaryta fizinė drabužių parduotuvė. Visa tai kuriama prekių ženklo „Kaip Tu?“ pagrindu. Ženklas, anot pašnekovės, reiškia rūpestį ir artumą.

 

„Turiu didelių planų: užkariauti pasaulį Lietuvoje pagamintais kokybiškais laisvalaikio drabužiais.“

U. Bujevičiūtė

 

Kaip Tu?“ – gimęs iš artimo ryšio ir didelio rūpesčio, šeimos tradicijų ir draugų palaikymo. Pavadinimas atskleidžia pagrindines puoselėjamas vertybes. Kuriant verslą reikėjo draugų, šeimos, pažįstamų palaikymo ir pagalbos. Pradėjau su minimaliomis investicijomis, todėl kabinetas kartais tapdavo fotostudija, geriausi draugai – fotografais ir modeliais, kartais dizaineriais“, – prisimena pašnekovė.

Šiuo metu U. Bujevičiūtės galvoje sukasi dideli verslo plėtros planai, siekis prekių ženklo „Kaip Tu?“ kuriama produkcija sudominti kuo daugiau vartotojų.

„Turiu didelių planų: užkariauti pasaulį Lietuvoje pagamintais kokybiškais laisvalaikio drabužiais. Plėsti parduotuvių tinklą – Lietuvoje, vėliau ir Baltijos šalyje. Plėsti elektroninę prekybą į užsienio rinkas“, – atskleidžia pašnekovė.

Linki nebijoti klausti

Pašnekovė pasakoja, dažnai pagalvojanti, kad turėtų daug ką papasakoti ir nemažai patarti tiems, kurie svajoja apie nuosavą verslą. Anot jos, verslas – tai savotiška gyvenimo mokykla, kuri ugdo valią ir gebėjimą nepasiduoti. Atsižvelgiant į kūrėjos asmeninę patirtį, labai svarbu, kad verslo pradžioje būtų artimų žmonių, kurie palaikytų, padėtų, patartų. Be to, pašnekovė įsitikinusi, svarbu nebijoti klausti visko, kas kelia nerimą.

„Pradedantiesiems savą veiklą patarčiau nebijoti konsultuotis ar tiesiog kalbėtis su tinkamais žmonėmis. Aš pati esu labai atviras žmogus ir man tai tikrai padeda. Kartais geriau vieną kartą išgirsti, nei šimtą kartų perskaityti“, – rekomenduoja prekių ženklo „Kaip Tu?“ įkūrėja U. Bujevičiūtė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.