Populiarų tinklaraštį įkvėpė dukros gimimas
2016.08.03
Temos: Vadyba.
Ko gero, būtų sunku rasti reiklesnę, bet kartu ir lojalesnę publiką už jaunas mamas. Jos nuolatos ieško informacijos apie vaikų priežiūrą, labiau už viską vertindamos kokybę ir patikimumą. Soterai Šveikauskaitei taip gerai sekėsi ieškoti, kad sukauptomis žiniomis ji nusprendė pasidalyti. Iš pradžių su draugėmis ir pažįstamomis, o vėliau ir su visomis mamomis. Prieš pusę metų jos sukurtas „Babyblog.lt“ dabar skaitytojas skaičiuoja dešimtimis tūkstančių.
Gimė kartu su dukra
S. Šveikauskaitė pasakoja, kad pagrindinė tinklaraščio įkvėpėja buvo jos naujagimė dukra. Būtent jos poreikiai ir tapo pagrindu pirmiesiems tekstams. Juose autorė tiesiog aprašė naudotas priemones, trumpai jas įvertino. „Tai mano mūza, kuri ir įkvėpė rašyti. Kai buvo visai mažytė, ji buvo gana alergiškas vaikas, ir man reikėjo labai atsakingai atsirinkti visus produktus, domėtis jų sudėtimi. Vėliau mano draugės ėmė klausinėti, ką kur perku, nes tiesiog atkreipė dėmesį į mano atidumą. Nusprendžiau, kad būtų labai gerai visus savo patarimus sudėti į vieną vietą, kad būtų patogu rasti“, – prisimena pašnekovė.
„Aš iš tikrųjų negalėjau patikėti, kad taip bus. Pradžioje neturėjau planų toliau rašyti. Tačiau aplankė netikėta sėkmė.“
S. Šveikauskaitė.
Toliau viskas klostėsi labai natūraliai. Naujai sukurtą puslapį labai greitai atrado ir visiškai nepažįstamos skaitytojos. Į „Babyblog.lt“ „Facebook“ paskyrą jos užsukdavo ieškodamos informacijos, ką verta naudoti, o ko nelabai, kuriais gamintojais verta pasitikėti, o kuriais ne. Pamažu autorė suvokė, kad pavyko sukurti šį tą gerokai didesnio, nei planuota iš pradžių. „Ėmiau pastebėti, kad tas tinklaraštis patinka ne tik mano draugėms. Atsirado ir kitų skaitytojų. Jau per savaitę pavyko surinkti apie tūkstantį sekėjų socialiniame tinkle „Facebook“. Tiesiog pamaniau, kad verta rašyti ir toliau. Taip viskas ėmė pamažu rutuliotis, o dabar, nuo starto praėjus maždaug pusmečiui, turime daugiau nei 12 tūkstančių“, – teigia „Babyblog.lt“ autorė.
Tokia sėkmė tikrai pranoko visus lūkesčius. Pati S. Šveikauskaitė kartais nusistebi ir bando nuspėti jos priežastis. „Aš iš tikrųjų negalėjau patikėti, kad taip bus. Pradžioje neturėjau planų toliau rašyti. Tačiau aplankė netikėta sėkmė. Aplink visi, įskaitant mane, stebėjosi, kad viskas taip greitai auga, spėliojo, iš kur tokia sėkmė. Aš ir pati nežinau. Gal dėl nuoširdumo? Juk viskas, ką aprašau, yra dalykai, kuriuos pati turiu, bandau. Man tiesiog norisi pasidalyti savo patarimais su kitomis mamomis. Ypač su tomis, kurios laukiasi pirmagimių. Noriu suteikti joms vietą, kur jos gautų geros informacijos“, – dėsto ji.
Daug atsakomybės
Į „Babyblog.lt“ moteris žiūri labai rimtai. Pati tema yra įpareigojanti, norisi, kad skaitytojos mamos galėtų pasitikėti tuo, kas rašoma tinklaraštyje, todėl atvirumas yra esminis principas. „Žinoma, žiūriu į viską labai atsakingai. Visgi skaitytojų skaičius didelis ir tu negali bet ko rekomenduoti. Negalima į šiuos dalykus žiūrėti pro pirštus. Esi įsipareigojęs teikti patikrintą ir kokybišką informaciją. Žinau, kad yra žmonių, kurie perskaito teigiamus atsiliepimus ir bėga pirkti tų prekių. Štai kodėl niekada nerekomenduočiau to, kas yra blogos kokybės. Juk visada gali pakenkti vaikui. Vaikų sveikata yra svarbiausias dalykas, todėl į kiekvieną patarimą reikia žiūrėti labai atsakingai“, – tikina pašnekovė.
Kiekvienai apžvalgai S. Šveikauskaitė gana ilgai ruošiasi, renka reikiamą informaciją. „Daug skaitau internete. Ne tik lietuviškai, bet ir tai, kas yra angliškai, vokiškai. Dažnai pasirenku populiariausius produktus ir bandau patikrinti, ar tikrai jie yra veiksmingi. Sulaukiu patarimų ir iš kitų mamų, draugių. Neslėpsiu, pastebiu, kad ne viskas, kas brangiausia ir žinomiausia, yra geriausia. Tikrai buvo produktų, kurių tiesiog negalėjau aprašyti ir rekomenduoti, nes jie paprasčiausiai nebuvo to verti“, – neslepia „Babyblog.lt“ autorė.
Anot jos, tinklaraštis skaitytojoms turi teikti gerų emocijų. Nesinori aprašyti ko nors neigiamai, suteikti kažkam antireklamą. Tam tiesiog gaila laiko. Labiau norisi kalbėti apie gerus produktus. Aišku, visada pateikiami ir gerų produktų trūkumai. Jų visada esama. „Aš rekomenduoju, bet noriu, kad mamos turėtų galimybę pačios įvertinti ir pasirinkti. Man gamintojai dažnai siunčia gaminius, siūlo juos išbandyti. Aš juos bandau gana ilgai. Tikrai nesusidarau grafiko, naudoju produktus tada, kai man jų iš tikrųjų reikia. Visada perspėju ir dėl to, kad, jeigu man produktas nepasirodys vertas dėmesio, tiesiog jo neaprašysiu. Niekada nedarysiu to, kuo netikiu. Gal čia ir yra dalis sėkmės. Žmonės mato, kad esi nenupirktas“, – aiškina tinklaraštininkė.
Lietuviški gaminiai labai kokybiški
Viena iš „Babyblog.lt“ misijų pašnekovė įvardija ir lietuviškų produktų bei gamintojų garsinimą. Jiems dažnai trūksta dėmesio, bet visiškai be reikalo – lietuviški gaminiai kūdikiams paprastai būna labai kokybiški. „Tik pradėjusi rašyti pamačiau, kiek daug Lietuvoje yra neatrastų produktų, kurie yra labai kokybiški. Likau sužavėta lietuvių kūrybiškumu. Jie tikrai niekuo nenusileidžia tarptautiniams gamintojams. Manau, kad savo tautiečius mums visiems reikėtų remti, skatinti dirbti toliau. Labai noriu bendradarbiauti su kuo daugiau lietuvių gamintojų. Gal tai padėtų skatinti prekybą kokybiškais vietiniais produktais“, – tikisi ji.
Kiekvieną savaitę tekstus perskaito šimtai tūkstančių sekėjų. Tokia statistika įkvepia ir S. Šveikauskaitė kuria ateities planus. Puslapį ji tikisi ir nori plėtoti toliau. „Manau, kad „Babyblog.lt“ augs kartu su mano dukryte. Vėliau ir su jos broliukais bei sesutėmis. Be to, manau, kad apimsime ir vis didesnę auditoriją. Juk tų mamų, kurios mus skaito, vaikai irgi auga. Jų poreikiai keičiasi, temų daugėja. Jos niekada nesibaigia. Aš sykį išsigandau, kad gal jos pasibaigs, bet iš tikrųjų jų tik daugėja. Dabar labiausiai motyvuoja noras padėti visoms mamoms. Mane visada labai paskatina žinutės iš mamų, dėkojančių, kad vienaip ar kitaip joms padėjau. Dėl jų ir norisi nenustoti rašyti bei tobulėti“, – sako „Babyblog.lt“ autorė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.