...

Sėkmės verslui neužtenka – reikia žinių, pinigų ir žmonių

Verslas

2017.05.25

Autorius: Simona Kvederytė

Temos: , , .

Sėkmės verslui neužtenka – reikia žinių, pinigų ir žmonių

„Verslo reformos“ įkūrėja - Snieguolė Kerpienė. Fredo nuotr.

„Šiandien manau, kad man bankrotas buvo didžiausia pamoka, išmokiusi matyti ir mąstyti“, – sako klaipėdietė Snieguolė Kerpienė (51). Ji sukūrė ne vieną mados verslą, išgyveno bankrotą, o dabar sukauptą patirtį ir žinias perduoda verslui. Verslininkė sukūrė prekių ženklą „Verslo reforma“ ir įsteigė verslo konsultavimo įmonę.

Patirtį dalija kitiems

„Verslo reforma“ – tinklaraštis, kuriame galima rasti viską apie S. Kerpienės veiklą. Ji pati veda seminarus ir kuria jų ciklus su patirtį sukaupusiais pranešėjais. Nors verslo konsultantė daugiausia patirties turi mados srityje, temos įvairios: nuo veiklos išjudinimo paslapčių iki sėkmingos gamybos ir eksporto.

Moteris taip pat teikia individualias konsultacijas pradedantiesiems ir smulkiesiems verslininkams – jiems gali padėti sukurti unikalų prekių ženklą ir rasti jo sklaidai tinkamiausią strategiją. Neseniai pradėjo organizuoti ir kūrybines stovyklas „Brandingo dirbtuvės mados verslo kūrėjams“.

„Sunkiausia man yra tuomet, kai verslo kūrėjas laikosi savo įsitikinimų ir nenori nieko keisti. Nors akivaizdžiai jo verslas yra neefektyvus. Tokių verslininkų kūrybiškumas užrakintas devyniais užraktais. Todėl aš siekiu atverti kūrėjus tam, kad jie pajėgtų rasti savo išskirtinumą ir verslo nišą“, – sako S. Kerpienė.

Įkvėpė bankrotas

Verslo konsultavimo įmonė – toli gražu ne pirmas S. Kerpienės verslas. Ji dvidešimtmetį valdė savo įmonę, organizavusią įžymių Europos Sąjungos prekių ženklų gamybą Lietuvoje. Siuvimo fabriko neturėjo, tačiau drabužius siuvo Lietuvos gamybininkai.

 

„Naujomis akimis perskaičiau šūsnį rinkodaros knygų, analizuodama savo klaidas ir laimėjimus.“

S. Kerpienė.

 

Pašnekovė nusprendė išpildyti savo svajonę ir 2004 m. Kuršių nerijoje įkūrė įmonę „Salanida“. Joje kūrė savo drabužių kolekcijas. Atstovybės atsirado Niujorke ir Paryžiuje, drabužius pirko net 22 užsienio butikai. Investicijos netrukus turėjo atsipirkti, tačiau veiklą pristabdė 2009 m. kilusi ekonomikos krizė. Gerokai sumažėjo užsakymų ir įmonė galiausiai turėjo paskelbti bankrotą. „Nesuvaldžiau gigantiško traukinio“, – gūžteli pečiais S. Kerpienė.

Iš karto po didžiulio praradimo verslininkė atrado naują veiklą – išsinuomojo nedidelį viešbutį ir tapo jūrinių pramogų organizatore. Tačiau po kelerių metų be atostogų ir miego S. Kerpienė paliko verslą ir ėmė dėstyti rinkodarą kolegijos studentams.

„Išsitraukiau savo užrašus ir knygas, sukauptas iš seminarų Lietuvoje, JAV bei Švedijoje, ir įnikau į studijas. Mokydama kitus, mokiausi ir pati. Naujomis akimis perskaičiau šūsnį rinkodaros knygų, analizuodama savo klaidas ir laimėjimus. Užsikrėčiau skaitymu ir naujienų apie verslus paieška, tad ėmiau galvoti apie vieną sritį, kur nerti iki dugno. Taip atsirado ženklodaros tema – tai, kas mane labiausiai domina ir kam turiu kūrybinių gebėjimų. O nuo 2016 m. pradžios nusprendžiau savo žiniomis ir patirtimi dalytis ne tik su studentais, bet ir su verslininkais. Įkūriau verslo konsultavimo įmonę“, – pasakoja S. Kerpienė.

Klaidos verslą moko

Pašnekovė verslo konsultavimo veiklą pradėjo nuo specializuotų seminarų „Išsamiai apie mados verslą“ ir mados prekių ženklų kūrėjams skirtų individualių konsultacijų. Vėliau seminarų programas ėmė ruošti ir kitoms verslo sritims.

Verslininkė ieškoti klientų ėmė mažais žingsneliais. Apie pirmąjį seminarą paskelbė socialiniame tinkle. Po renginio sulaukė daugybės teigiamų atsiliepimų, tad seminarą pakartojo skirtinguose miestuose dar 12 kartų. Ilgainiui klientai verslo konsultantę susirasdavo patys.

„Abejonių buvo daug. Ar pavyks sudominti verslininkus, duoti naudos, surinkti grupes seminarams? Kai kas garsiai traukė per dantį ir šaipėsi – kaip gali bankrutavusi verslininkė mokyti kitus? Taip, mano įmonės bankrotas man yra skaudi pamoka. Tad savo seminarų metu pateikiu klaidų sąrašą, ką dariau ne taip ir kaip galbūt reikėjo. Tikiu, kad žmonėms reikia ne vien įkvepiančių sėkmės istorijų. Bankrotas supurto smegenis taip stipriai, kad viskas paskui pasidaro aišku, tik kad jau šaukštai po pietų“, – patirtimi dalijasi verslo konsultantė.

Žinias sudės į knygą

Dabar S. Kerpienė planuoja ne tik dar daugiau seminarų, bet ir išleisti knygą. Į ją verslininkė ketina sudėti savo verslo istoriją. „Rašysiu apie visus smagius ir baisius nutikimus, klaidas, džiaugsmus ir laimėjimus. Tikiu, kad ji įkvėps kitus siekti, bandyti, nebijoti ir džiaugtis aktyvia veikla“, – teigia ji.

Jos mintyse sukasi ir romanas apie tai, kaip mes tapome kapitalistais. Esą istorija egzistuoja, tačiau realių gyvenimo pasakojimų dar nėra surašyta. „Sėkmės verslui neužtenka – reikia žinių, pinigų ir žmonių. Reikia pastudijuoti rinkodarą ir atsakyti sau į klausimą, kokias vertybes skleidžia mano prekių ženklas, kodėl klientai turi norėti pirkti mano gaminius. Reikia planuoti ir auginti verslą, kad jis taptų lengvesnis ir pelningas“, – patarimų negaili verslo konsultantė S. Kerpienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.