Restoranas – tai investicijos, patirtis ir mažos detalės
2018.11.16
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Iš Utenos kilęs Arnas Limba (32), prieš porą metų sostinės senamiestyje atidaręs restoraną „Mason Gastropub“, trumpai išsako savo nuomonę apie tai, be ko sunku išsiversti maitinimo versle: „Svarbu nestovėti vietoje, tobulėti ir reaguoti į pastabas. Šiame sektoriuje konkurencija yra be galo didelė, todėl visada turi būti atviras ir žingsniu priekyje, nuolatos domėtis šio verslo ypatumais ir mažomis detalėmis, kurios ir sudaro vietos visumą.“
Iššūkis – pradėti nuo nulio
Pašnekovo vaikystė prabėgo Utenoje, ten jis baigė „Saulės“ gimnaziją, o vėliau išvyko gyventi į Vilnių. „Visada buvau smalsus, todėl pabaigęs studijas nusprendžiau keliauti, pažinti skirtingas kultūras ir iš šios patirties sukurti savo pasaulėžiūrą. Kaip ir kiekvienas jaunas žmogus, pradžioje galbūt per daug negalvojau, ypač kai dar tiksliai nežinojau, kuriuo keliu pasuks mano gyvenimas. Kartais pasvajodavau apie iššūkį turėti savo vietą, kurią būtų galima sukurti nuo nulio. Vėliau tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje atsirado žmonių, kurie patikėjo šia idėja, norėjo dirbti išvien, tapti verslo partneriais ir įgyvendinti šią verslo idėją. Šiandien jau skaičiuojame antrus metus, – apie savo kelio paieškas pasakoja A. Limba, nuo pat pirmos dienos visus darbus besidalijantis su verslo dalininke Asta. – Degėme šia idėja nuo pat pradžios, buvo nuostabu matyti, kaip ši vieta keičiasi ir randa savo veidą.“
Nuo pat restorano atidarymo didžiausias jo viešinimas vyko iš lūpų į lūpas. Vėliau jo įkūrėjai tapo aktyvesni ir socialiniuose tinkluose.
Kai darai, tai ir padarai
Restorano steigėjas iš patirties kalba, kad, pradedant bet kokį verslą, atsiranda skeptikų ir bandančiųjų atkalbėti arba patarti. Pasak jo, keista, kad dažniausiai tai būna žmonės, kurie nieko panašaus gyvenime nėra darę. „Pradžioje niekas netikėjo, kad ši vieta gali virsti tuo, ką matote šiandien. Bet tai yra normalu, kai darai, tai ir padarai“, – įsitikinęs restorano kūrėjas, ne vienus metus dirbęs aptarnavimo sektoriuje.
Pašnekovui būtent bendravimo aspektas ir buvo patraukliausias. Be to, tai galimybė kartu su personalu kurti tokią vietą, kurioje gera dirbti ir būti net tik patiems, bet ir svečiams. „Jokia paslaptis, kad tai yra pagrindinis raktas į sėkmę ir verslo tęstinumą. Džiaugiuosi, kad didelė dalis lankytojų tapo draugais, be kurių ši vieta nebūtų tokia jauki ir sava. Nuo pat pradžių žinojome ir norėjome, kad šis senas ir tuomet apleistas pastatas išlaikytų kuo daugiau autentiškumo, bet kartu taptų jaukia ir namus primenančia aplinka. Kiekvienas klientas mums yra lyg svečias, todėl visuomet privalome atsižvelgti į jų lūkesčius. Mūsų pareiga – sukurti tokią vietą, kurioje gera būtų leisti laiką ir mums, ir mūsų svečiams, – apie savo tikslus kalba A. Limba ir priduria, kad jau prieš keletą metų sostinės Savičiaus gatvė tapo vienu iš naujų, vis daugiau žmonių pritraukiančių, Vilniaus taškų. – Natūraliai tapome šios gatvės vartais. Kalbant apie vietą, nemanau, kad tai yra svarbiausias sėkmingo verslo komponentas. Yra begalė restoranų ar užeigų nepatogiose vietose, bet jie ilgus metus sėkmingai dirba ir randa savo nišą.“
Laisvieji mūrininkai
„Be sunkaus kasdienio darbo ir tikėjimo idėja verslas neįmanomas.“
A. Limba.
Galbūt kai kam pretenzingai skambantis restorano pavadinimas „Mason Gastropub“ turi jį pagrindžiančią priešistorę. Jis toks dėl keleto priežasčių. „Visų pirma, remontuodami šią vietą, kartais jautėmės kaip laisvieji mūrininkai tiesiogine šio žodžio prasme. Kita vertus, kai sužinojome, kad dar XVIII a. pabaigoje Savičiaus gatvėje buvo įsisteigusi masonų ložė, jau buvo aišku, kaip vadinsis ši vieta, – pasakoja A. Limba, siekiantis, kad kiekvienas į restoraną atvykęs svečias rastų savo mėgstamą patiekalą. – Stengiamės, kad mūsų valgiaraštis būtų kuo įvairesnis, ne per ilgas. Taip pat nuolat kintančiame „Mason“ pasiūlymų puslapyje, siūlome naujų patiekalų, dažnai tai būna patiekalai iš sezoninių gėrybių. Restoranas turi ir klasikinių europietiškos virtuvės patiekalų, orientuotų a la carte. Tikiu, kad didžiausią restorano išskirtinumą visgi sukuria žmonės.“
Į klausimą, ko labiausiai reikia norint pradėti ir plėtoti panašų verslą, pašnekovas atsako: „Aišku, be sunkaus kasdienio darbo ir tikėjimo idėja verslas neįmanomas. Būtent šios sudedamosios dalys yra svarbiausios.“
Reikalingas tikslumas
Restorano įkūrėjas susitaikė su mintimi, kad versle klaidos yra neišvengiamos ir dažniausiai nenuspėjamos, todėl sąmoningai jas priima kaip patirtį. „Toks požiūris leidžia toliau tobulėti net tik asmeniškai man ir verslo partnerei, bet ir visai mūsų komandai“, – sako jis. Dar pamini, kad tikslumas ir gebėjimas prisitaikyti šiame versle yra būtini, todėl, dar prieš atidarydamas restoraną, žinojo, kad tai yra rizika, prie kurios reikės prisitaikyti ir įdėti daug nuoseklaus ir nuoširdaus darbo, kad pavyktų išlikti konkurencingoje aplinkoje. „Aišku, noras žinoti, kada verslo planas atsipirks yra siekiamybė, bet nežinomi veiksniai dažnai keičia mūsų tikslus. Džiaugiamės, kad sunkiu darbu įgyvendinome didžiausius savo tikslus“, – nepamatuotų užduočių sau nekelia „Mason Gastropub“ šeimininkas.
Naujokams A. Limba pataria: „Jeigu abejojate ir manote, kad verslas savaime bus sėkmingas, net nepradėkite. Jeigu tikite, įdėkite visą save, nes reikės įdėti dvigubai, galbūt net trigubai pastangų, nei galvojote verslo kelionės pradžioje. Kiekviename versle reikia begalės nuoširdaus darbo ir kantrybės.“
„Mason Gastropub“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.