Skatina sąmoningą vartojimą, atsisakydami plastikinių pakuočių
2019.01.25
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
„Susipažinome kitame darbe, vėliau atsirado meilė, o jau po santuokos šis verslas“, – pasakoja Ana Gezer (32) apie kartu su vyru Alpaslanu (50) įkurtą plastikinių pakuočių beveik nenaudojančią ekologiškų prekių parduotuvę „Alpana Unpacked“ Vilniuje. Sutuoktinių pora ekologiškų prekių srityje dirba jau apytiksliai šešerius metus, o prieš dvejus metus ryžosi atidaryti ir fizinę prekybos vietą.
Nuolaida su nuosava pakuote
Poreikis atidaryti būtent ekologiškai orientuotą parduotuvę, įmonės bendraįkūrėjos teigimu, atsirado pastebėjus, kiek plastmasinių atliekų išleidžia į apyvartą net labai smulkios parduotuvės. „Per šešerius metus realiai matėme, kiek plastiko išleidžia į apyvartą net tokia maža įmonė kaip mūsų. Norėjosi labiau skatinti žmonių sąmoningą vartojimą“, – teigia pašnekovė.
Įkvėpimo savo verslui A. Gezer sėmėsi gyvendama vyro gimtojoje Turkijoje, kur klesti mažos parduotuvėlės, prekiaujančios fasuojamais produktais. Parduotuvėje „Alpana Unpacked“ besilankantys pirkėjai skatinami atsinešti nuosavas pakuotes, o už tai jų pasirinktoms prekėms taikomos nuolaidos.
Skatina judėjimą „Zero Waste“
Parduotuvė, anot jos bendraįkūrėjos, tampa vis populiaresnė ir jau sulaukia gana nemažai nuolatinių pirkėjų. Vieni dažniausių lankytojų yra parduotuvės apylinkėse gyvenantys vietiniai gyventojai. „Tai žmonės, kurie gyvena šalia, veda vaikus į muzikos mokyklą ar dirba netoliese. Dažniausiai jų poreikiai – sveiki užkandžiai vaikams, greitai pagaminami pietūs, kasdieniai maisto produktai“, – pasakoja A. Gezer.
Verslo įkūrėja priduria, kad krautuvėlė taip pat labai išpopuliarėjo tarp mūsų planetos gamtą tausojančio ir judėjimui „Zero Waste“ save priskiriančio jaunimo, kuriam ypač aktuali šios parduotuvės pozicija dėl plastikinių pakuočių. Šie žmonės visada atsineša savo daugkartinius paketus bei indelius ir perka tik tiek, kiek jiems tuo metu reikia, taip iki minimumo sumažindami išmetamo maisto bei kitokių atliekų kiekį. „Man smagiausia, kad su daugeliu jau tapome gerais bičiuliais. Žinome, kokios jų šeimos, ką labiausiai mėgsta, dalinamės dienos džiaugsmais ir bėdomis. Ir man tai yra didelė vertybė. Parduodame viską, ką valgo mūsų šeima, todėl smagu dalintis gerumu“, – teigia pašnekovė.
Ana Gezer, Bea Johnson, Alpaslan Gezer.
Nors ši krautuvėlė ir nėra didelė, tačiau, pasak jos įkūrėjų, laiko bei piniginių lėšų į ją teko investuoti tikrai nemažai. Nors verslas vis dar nepradėjo atsipirkti, sutuoktinių pora tvirtina, kad dėl nieko nesigaili. „Pradėti buvo tikrai verta. Iš to dar neuždirbame ir, matyt, tam reikia laiko, įdirbio. Tačiau jau turime nemažai lojalių klientų ir jie beveik visi ateina su savo maišeliu“, – džiaugiasi A. Gezer.
Kadangi „Alpana Unpacked“ Lietuvos rinkoje yra inovatoriai, su didele konkurencija jiems susidurti netenka. „Tiesioginių konkurentų nėra daug ir nesakyčiau, kad konkuruojame su šalia esančia kavine ar kepyklėle, net labiau papildome vieni kitus“, – mano pašnekovė.
Pradėti verslą nėra sunku
Žmonėms, ateityje ketinantiems pradėti nuosavą verslą, „Alpana Unpacked“ įkūrėjai linki būti drąsiems ir nepasiduoti iškilus pirmiems sunkumams. „Linkiu visada rasti jėgų atsikelti, nes pradėti verslą, mano manymu, nėra sunku. Sunku jį išlaikyti ir priimti nusivylimą, kuris tikrai aplanko bet kokiame versle. Ir tuo momentu, kai norisi viską mesti, giliai įkvėpkite, iškvėpkite, pabūkite tame ir vėl eikite toliau“, – pataria pašnekovė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.