Verslo pasaulis atsiveria tik nebijantiems iššūkių!

Verslas

2012.08.16

Autorius: Dario Malinowski

Temos: , .

Verslo pasaulis atsiveria tik nebijantiems iššūkių!

Karolis Panasenko Asmeninio albumo nuotr.

Darbas Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje, prekyba naudotais automobiliais, metalo laužu, ilgametė patirtis reklamos srityje bei su įvairiais verslo plėtros projektais. 32-ejų vilniečio Karolio Panasenkos gyvenimo aprašymas nedaug skiriasi nuo gero nuotykių romano, kuriame apstu netikėtų siužeto vingių ir pagrindinio herojaus išgyvenimų. „Nemėgstu rutinos ir standarto. Esu ieškotojas ir drąsiai neriu į naujas sritis. Stengiuosi per likimo siunčiamus iššūkius ugdyti save ir keisti aplinką“, – sako UAB „Bartžuvė“, užsiimančios prekyba gyva žuvimi, ežerų ir tvenkinių įžuvinimu bei komercine žvejyba, direktorius. Reikia pridurti, kad jam tai puikiai sekasi.

K. Panasenka, turintis beveik dešimties metų vadovavimo patirtį, lygina savo dabartinį verslą su matematika. „Žuvų auginimas yra tarsi lygtys su daug kintamųjų. Kiekviena nauja diena atneša iššūkių (vagystės iš tvenkinių, orų neapibrėžtumas, perprodukcija, stebima Lietuvos rinkoje), bet jie verčia mokytis ir tobulėti“, – įsitikinęs jaunas verslininkas, kuris dalį gyvenimo praleidžia keliaudamas tarp Vilniaus ir Elektrėnų. Būtent čia tyvuliuoja tyru Strėvos, Spenglos ir Prakusos upelių vandeniu maitinami tvenkiniai, priklausantys pašnekovo vadovaujamai bendrovei.

UAB „Bartžuvė“, pilnasisteminis žuvininkystės ūkis, gyvuoja jau ketvirtą dešimtmetį ir garsėja giliomis žuvų auginimo tradicijomis. Griūvant Tarybų Sąjungai ir prasidėjus privatizacijai kelis kartus keitėsi šeimininkai, bendrovės vadovai, buvo keli nuosmukiai, kol galiausiai prieš trejus metus bendrovės vairą perėmė K. Panasenka. Bendromis vadovo ir darbštaus kolektyvo pastangomis bendrovę, patekusią į sunkią situaciją, ne tik pavyko apsaugoti nuo žlugimo, bet ir prikelti naujam gyvenimui. Dideli nuopelnai tenka Karoliui, kurio verslumo patirtis skaičiuoja antrą dešimtmetį.

Jaunas vyras eiti verslo link pradėjo dar paauglystėje ir sėkmingai tai tęsė studentavimo metais uždarbiaudamas svetur. „Buvau darbštus ir užsispyręs. Tiesiog patiko dirbti, ir tiek. Su kiekviena nauja veikla patirdavau daug jaudulio, sutikdavau įdomių žmonių, o mano gyvenimas nusidažydavo naujomis spalvomis. Unikalu ir smagu, kad patirtis, įgyta dirbant skirtingose verslo srityse, suformavo platų mąstymą. Tai padeda priimant strateginius sprendimus“, – sako K. Panasenka ir priduria, kad versliai asmenybei verslo plėtojimas suteikia tokias pat stiprias malonias emocijas, kaip menininkui paveikslų tapymas. Versle, kaip ir mene, labai svarbus kūrybiškumas.

Verslininkas įsitikinęs, kad nuolatinis naujų savirealizacijos galimybių ieškojimas ir sėkmė padėjo įgyti neįkainojamos patirties, išsiugdyti intuiciją, kurios reikia veikiant neapibrėžtomis ir greitai kintančiomis sąlygomis. Taip pat labai padėjo domėjimasis mokslo tiriamąja veikla (medicina, biologija, biochemija ir kt.). Tai pravertė siekiant efektyvaus žuvies auginimo.

Gamybos procesas

„Juk efektyvesnis gamybos procesas lemia mažesnę produkto savikainą, o tai svarbu šiandienėje labai konkurencingoje verslo aplinkoje“, – pabrėžia K. Panasenka. Užsispyrusiam, inovatyviam verslininkui vos per keletą metų pavyko stabilizuoti bendrovės veiklą ir nubrėžti naujas gaires, siekiant vis labiau įsitvirtinti Lietuvos ir užsienio rinkose. Problemos po truputį nyksta, netrukus planuojama modernizuoti žuvų auginimo procesą, o K. Panasenkos vadovaujama bendrovė atgimsta lyg feniksas.

UAB „Bartžuvė“ dar atsilieka nuo lyderių, t. y. kitų stiprių žuvininkystės ūkių, kurie nebuvo patekę į duobę, tačiau gerėjantys veiklos rezultatai leidžia manyti, kad nereikės daug laiko norint pavyti konkurentus. Ūkis atgimsta ne tik iš technologinės, bet ir žmogiškosios pusės. „Gerokai atjauninome bendrovės kolektyvą. Mūsų šūkis – jaunatviški, kūrybingi, siekiantys tobulėti darbuotojai, kurie nori dalyvauti kuriant įmonę“, – pabrėžia verslininkas.

Jo vadovaujamas žuvininkystės ūkis savo produkciją (karpius, eršketus, upėtakius, lydekas, amūrus, plačiakakčius ir kt. žuvų rūšis) tiekia ne tik Lietuvos, bet ir užsienio gyventojams. Pusė bendrovės gaminamos produkcijos atsiduria ant Lenkijos, Latvijos, Švedijos vartotojų stalų. Bendradarbiavime su užsieniu jaunas verslininkas įžvelgia daug finansinio potencialo. Be to, pasak K. Panasenkos, pardavimo kanalų diferenciacija leidžia sumažinti verslo riziką ir geriau pajusti rinkos pulsą.

Kalbėdamas apie žuvį K. Panasenka apgailestauja, kad Lietuvoje ji vis dar neužima pirmos vietos gyventojų maisto racione. „Lietuviai yra daugiau mėsos produktų valgytojai, tačiau dėsime daug pastangų, kad jie vartotų vis daugiau žuvies. Tai labai sveika, maistinga ir skanu“, – sako verslininkas, dar einantis Nacionalinės akvakultūros ir žuvų produktų gamintojų asociacijos tarybos nario pareigas.

UAB „Bartžuvė” vadovas įsitikinęs, kad verslumo, verslo neįmanoma išmokti vien iš knygų. Tam reikia praktikos. Labai pasiseka, jei gyvenime sutinki gerų mokytojų, kurie išmoko fundamentalių verslo dalykų. „Netgi pradžioje rekomenduoju padirbėti stipriose, moderniose įmonėse, kur gali išmokti verslo principų. Juk su verslu yra kaip su vairavimo mokykla, – sako K. Panasenka, – šalia turi būti instruktorius ir parodyti vairavimo abėcėlę, kad vėliau galėtume judėti patys.“ Paklaustas, kas buvo jo instruktorius, verslininkas užsimena apie tėvą ir patį gyvenimą, kuris jaunam vyrui nestokojo iššūkių bei išbandymų.

Kalbėdamas apie verslą, jo kūrimą ir plėtojimą, verslininkas taip pat užsimena apie sėkmės faktorių. „Be jos, – tvirtina K. Panasenka, – būtų išties neįmanoma. Sėkmė lemia labai daug. Kartais, atrodo, turi gerą idėją, priemonių, bet verslo projektas nesiseka, nors tu ką. O būna, tarsi atsiduri reikiamu laiku reikiamoje vietoje ir beveik be pastangų viskas eina kaip iš pypkės. Matyt, kad užtikrintai sektųsi, reikia kas mėnesį dievų garbei ant laužo paaukoti po 20 karpių ir 3 eršketus“, – sako humoro jausmo nestokojantis pašnekovas ir stipriai juokiasi. O surimtėjęs priduria, kad kitas svarbus faktorius yra „pasiaukojamas darbas ir visos kitos reikalingos savybės“.

Pasak UAB „Bartžuvė“ direktoriaus, geras verslo planas, lydimas sunkaus darbo, užsispyrimo, drąsos bei sėkmės, yra tai, ko labiausiai reikia pradedantiesiems verslininkams. Nors K. Panasenka įsitikinęs, kad savo verslo plėtojimas nėra lengviausias būdas uždirbti pragyvenimui, jis ragina iššūkių nebijantį jaunimą imtis iniciatyvos ir mėginti laimę vis naujose srityse. „Laimę rasite tik patys jos ieškodami. O atradus piniginę laisvę, linkiu nepatekti į pinigų troškimo nelaisvę, užgožiančią tikrąsias gyvenimo vertybes“, – filosofuoja pašnekovas. Žvelgiant į šio žmogaus akis, kupinas smalsumo ir ryžto, tiesiog neįmanoma atsikratyti minties, kad apie jį mes girdėsime dar ne kartą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.