Galimybes verslui atveria instagramiškas maistas
2018.08.23
Temos: Marketingas, Vadyba.
Maistas gali būti skirtas ne tik skrandžiui ar skonio receptoriams pamaloninti, bet ir akims paganyti. Ši tendencija ypač akivaizdi šiuolaikiniame pasaulyje, kai į restoranus einama ar namie gaminama ne vien tik norint skaniai pavalgyti, bet ir dėl galimybės savo virtuvės atradimus įamžinti bei jais pasidalyti socialiniuose tinkluose. Patraukliai ir estetiškai atrodantiems patiekalams apibūdinti vartojama nauja sąvoka „instagramiškas maistas“ (angl. instagrammable food), prie kurios vis labiau taikosi ir Lietuvos verslas bei prekių ženklai.
Žmonės ieško emocijų ir potyrių
Socialinis tinklas „Instagram“ nuo pat atsiradimo yra siejamas su maisto kultūra – patraukliai atrodančio, išskirtinio ar tiesiog žmogaus nuotaiką ir emocijas tądien atspindinčio maisto nuotraukomis žmonės dažniausiai dalijasi būtent šioje platformoje.
„Pats pavadinimas „Instagram“ sufleruoja mums apie momentiškumą, dalijimąsi maloniomis kasdienybės akimirkomis čia ir dabar. Juk maistas ir yra kiekvieno iš mūsų kasdienybės dalis, dažnai susijusi su teigiamomis emocijomis: prie vakarienės stalo susiburia šeima, papietauti kviečiame draugus, kulinarinės patirtys neretai lydi ir kelionėse. Viskuo, kas teikia geras emocijas, norisi dalytis, o geriausiai ir greičiausiai tai padaryti leidžia vaizdas“, – pasakoja skaitmeninės kūrybos agentūros „BigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė.
Šiais laikais, kai žmonės valgo, ilsisi ir net keliauja akimis, dauguma išmoko užfiksuoti kadrą, kuris socialiniame tinkle „Instagram“ sukelia milžinišką susidomėjimo bangą. Būtent dėl šios priežasties, pasak J. Narkevičiūtės, instagramiško maisto sąvoka tapo patraukliai atrodančio maisto sinonimu.
Naujos galimybės verslui
Pastaruoju metu ne tik viešojo maitinimo įstaigoms, kavinėms ir restoranams, bet ir prekybos tinklams tapo svarbu, kad jų maistas būtų instagramiškas, kitaip tariant, estetiškai patrauklus.
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė pastebi, kad augantis pirkėjų dėmesys maisto išvaizdai, estetiniam patrauklumui ir jo pateikimui pastaruoju metu itin jaučiamas ir prekybos sektoriuje. Dėl to stengiamasi ne tik siūlyti kokybišką ir įvairų maistą, bet siekiama, kad jis būtų kuo patraukliau pateiktas.
„Nuolat stebime maisto kultūros tendencijas, o viena iš jų, be siekio vartoti sveikesnį ir įvairesnį maistą, šiuo metu neabejotinai yra dėmesys parduodamų produktų ir gaminių išvaizdai. Gyventojai nori vartoti tokius kulinarijos, mėsos, žuvų ar duonos gaminius, kokius mato receptų žurnaluose ar kulinarijos žvaigždžių socialinių tinklų paskyrose“, – pasakoja pašnekovė.
Didėjantys pirkėjų lūkesčiai ne tik gaminių skoniui, kokybei, bet ir išvaizdai, anot B. Čaikauskaitės, rodo augančią maisto kultūrą šalyje, todėl prekybininkai turi prie to taikytis ir pasiūlyti vartotojų poreikius atitinkančius produktus ir gaminius – tuos, kurie taptų instagramiški ir patrauklūs vartotojo akiai.
J. Narkevičiūtė pabrėžia, kad prekių ženklai, įamžindami maistą socialiniuose tinkluose, siekia natūralumo ir nori, kad viskas atrodytų kuo šviežiau ir skaniau. Tai, anot specialistės, formuoja ir sveikesnius gyventojų mitybos įpročius. Specialistė pateikia patarimus tiems, kurie nori patraukliai įamžinti maistą nuotraukose.
5 patarimai, kaip patraukliai įamžinti maistą nuotraukoje
Nepamirškite, kad ne visą maistą nuotraukoje galima pateikti skaniai, todėl šiam tikslui reikėtų rinktis tokį, kuris turi daugiau spalvų, jame yra vaisių ar daržovių.
Patiekalą fotografuokite dar jo neparagavę. Taip pat nuvalykite vietas, kuriose pastebėjote ne vietoje nuvarvėjusį padažą ar kreivai pūpsančius šparagus.
Kreipkite dėmesį ne tik į patiekalą, bet ir į foną, kuriame jis yra. Įsitikinkite, kad į kadrą neįsiterpia lėkštės su jau paragautu maistu, netvarkingai numesti įrankiai ar trupiniai. Geriausia kompozicijai rinktis vienspalvį foną ir jį papildyti derančiomis detalėmis.
Fotografuokite šviesoje ir įsitikinkite, kad ant maisto nekrinta šešėliai.
Maistą fotografuokite iš viršaus arba, jei maistas tam yra tinkamas (pavyzdžiui, fotografuojant desertus), iš horizontalios perspektyvos.
Ekspertai
Jarūnė Narkevičiūtė
Marketingo vadovė / Whatagraph
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.