...

Elektroninių prekių garantijų suteikimas

Žinių bazė

2012.11.05

Nors Lietuvoje teisiškai įteisintas dviejų metų garantinis laikotarpis, tačiau kas atsakingas už prekių garantiją, jeigu pardavėjas (juridinis asmuo) nebevykdo savo veiklos yra bankrutavęs ar kitaip likviduotas.

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Dr. Dalia Foigt-Norvaišienė

Advokatė, teisės patarėja / Nepriklausoma advokatų kontora „COBALT”

Publikavimo data: 2020-01-03 11:30

Atsakydami į Jūsų klausimą pažymime, kad Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (toliau – Civilinis kodeksas) įtvirtinta, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja...

Publikavimo data: 2020-01-03 11:30

Atsakydami į Jūsų klausimą pažymime, kad Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (toliau – Civilinis kodeksas) įtvirtinta, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantija pagal įstatymą). Civiliniame kodekse nustatyti terminai, per kuriuos pirkėjas gali pardavėjui pareikšti reikalavimus dėl daikto kokybės trūkumų. Reikia pažymėti, kad tuo atveju, jeigu sutartyje daikto kokybės garantijos terminas nenustatytas, tai pirkėjas reikalavimus dėl daikto trūkumų gali pareikšti per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino. Kai sutartyje yra nustatytas daikto kokybės garantijos terminas, reikalavimai dėl daikto trūkumų gali būti reiškiami, jeigu trūkumai nustatyti per garantijos terminą. Vis dėlto, jeigu sutartyje nurodytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jei pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas. Reikia pažymėti, kad Lietuvos Respublikoje galiojantys įstatymai nenustato pirkėjo teisės reikšti reikalavimus dėl prekių kokybės trūkumų kitiems asmenis nei pardavėjas, t.y. pirkėjas neturi teisės reikšti reikalavimus dėl prekių kokybės tiesiogiai gamintojui. Manytina, kad pirkėjas galėtų reikšti reikalavimus tiesiogiai gamintojui tik tuo atveju, jeigu gamintojas yra išdavęs dokumentą, patvirtinantį jo įsipareigojimą atsakyti už prekių kokybę tiesiogiai pirkėjams. Nesant nurodyto gamintojo įsipareigojimo, visi reikalavimai dėl prekių kokybės turėtų būti reiškiami pardavėjui. Pažymime, kad tuo atveju, jeigu pardavėjui yra iškelta bankroto byla, pirkėjas turi teisę pareikšti jam reikalavimus Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme nustatyta tvarka. Nurodytu atveju pirkėjas turėtų per teismo nustatytą terminą kreiptis į bankrutuojančios įmonės administratorių ir perduoti jam savo reikalavimus bei kartu pateikti juos pagrindžiančius dokumentus. Toks pirkėjo reikalavimas būtų tenkinamas Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme nustatyta tvarka, t.y. kaip trečiosios eilės reikalavimas. Pažymime, kad likvidavus įmonę dėl bankroto, jokie reikalavimai jai nebegali būti reiškiami.

Ekspertai

Dr. Dalia Foigt-Norvaišienė

Dr. Dalia Foigt-Norvaišienė

Advokatė, teisės patarėja / Nepriklausoma advokatų kontora „COBALT”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.