Kokie žingsniai įsteigus UAB?

Žinių bazė

2012.12.19

Įsteigiau UAB. Antspaudą jau turiu. Kokie sekantys žingsniai? Kam reikia pranešti ir kokiose institucijose užsiregistruoti? įdarbinti direktorių (save) ir buhalterę ir vėliau į Sodrą, VMI (dėl pvm registravimo)?

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Vilija Viešūnaitė

Įkūrėja, partnerė, advokatė / „TRINITI“

Publikavimo data: 2012-12-19 15:49

Uždarosios akcinės bendrovės (UAB) steigimo etapai: 1. Pasirinkite UAB pavadinimą. Pasirinkus norimą UAB pavadinimą, galima kreiptis į Juridinių asmenų registrą...

Publikavimo data: 2012-12-19 15:49

Uždarosios akcinės bendrovės (UAB) steigimo etapai:

1. Pasirinkite UAB pavadinimą. Pasirinkus norimą UAB pavadinimą, galima kreiptis į Juridinių asmenų registrą su prašymu rezervuoti pavadinimą 6 mėnesiams.

2. Parenkite steigimo dokumentus, t.y.:
a) Steigimo sutartis;
b) Įstatai;
c) Steigiamojo akcininkų susirinkimo protokolas.

3. Suformuokite UAB įstatinį kapitalą. Tam tikslui reikia atidaryti UAB banko sąskaitą ir įnešti į ją ne mažiau kaip 10 000 Lt, bankas išduoda pažymą, patvirtinančią, kad UAB sąskaitoje yra
10 000 Lt, ši pažyma vėliau teikiama notarui. Tokie steigėjų įnašai sudaro įstatinį kapitalą, kurį privalo turėti kiekviena UAB prieš pradedant veiklą. Po UAB įregistravimo šios lėšos tampa UAB nuosavybe ir naudojamos UAB veikloje. UAB įstatinis kapitalas negali būti mažesnis nei 10 000 Lt. 4. Pateikite steigimo dokumentus notarui, kuris patvirtins, kad dokumentai atitinka įstatymų reikalavimus ir kad UAB registruoti galima. Papildomai notarui reikia pateikti:

a) Banko pažymą apie suformuotą UAB įstatinį kapitalą;
b) Patalpų, kuriose registruojama UAB buveinė, savininko sutikimas suteikti patalpas UAB buveinei. Jei patalpos įkeistos bankui, pateikiamas ir banko sutikimas.
5. Notaro patvirtintus dokumentus pateikite Juridinių asmenų registrui.

Pirmi žingsniai po UAB steigimo

1.   Įdarbinti vadovą sudarant su juo darbo sutartį. Ją pasirašo vadovas ir jo įgaliotas asmuo. Apie vadovo įdarbinimą būtina pranešti Sodrai.
2.   Einamosios sąskaitos atidarymas banke. Tai UAB kaupiamosios sąskaitos, atidarytos steigimo metu, keitimas į einamąją sąskaitą, per kurią bus galima vykdyti atsiskaitymus.

Einamosios sąskaitos atidarymui reikalingi dokumentai:

1. UAB įstatai;
2. UAB antspaudas (jei numatyta įstatuose);
3. Vadovo išrinkimo ar paskyrimo dokumentas;
4. Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, o jei banke atstovauja įgaliotas asmuo – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ir įgaliojimas.
3. Naujai įsteigta UAB automatiškai užregistruojama mokesčių mokėtoju Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMĮ) teritoriniame skyriuje. Tačiau VMĮ esančius duomenis privaloma patikslinti užpildant ir pateikiant specialią paraišką. Registracija pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtoju gali būti privaloma arba savanoriška.
 

Ekspertai

Vilija Viešūnaitė

Vilija Viešūnaitė

Įkūrėja, partnerė, advokatė / „TRINITI“

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.