Žaliojo sprogimo pradininkai

Verslas

2020.06.01

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: .

Žaliojo sprogimo pradininkai

Asmeninio albumo nuotr.

Kartais veiklos keliai išsiskiria tam, kad vėl susijungtų kilus naujai idėjai. Taip nutiko ir „Green Bang Snacks“ komandai, kurią suvienijo sveiki skrudintų avinžirnių užkandžiai. Apie tai, kaip viskas prasidėjo ir kaip atrodo šiandien, pasakoja įkūrėjas Ričardas Sinkevičius.

Karjeros vingiai

Šefo karjerą iš pradžių iškeitęs į darbą turguje, „Green Bang Snacks“ įkūrėjas galiausiai nusprendė imtis savo verslo: „Iš pradžių buvo idėja mesti šefo karjerą ir ieškoti naujos veiklos. Mesti darbą buvo labai lengva. Tada ėmiausi visokių veiklų – nuo konditerinių gaminių pardavinėjimo Rietavo turguje iki agurkų daigų auginimo. Taip pat pradėjau daiginti sėklas ir mikrodaigus su mintimi parduoti juos į pažįstamus restoranus. Išvystęs pirmuosius mikrodaigų auginimo procesus supratau, kad jiems reikia labai stabilios aplinkos ir auginant, ir transportuojant, ir sandėliuojant. Taigi tapo aišku, kad norint juos eksportuoti reikia labai daug resursų. Todėl nusprendžiau iš šių sėklų pagaminti ilgai galiojantį produktą.“

Sveikas maistas subūrė profesionalią „Green Bang Snacks“ komandą: Irina Petrik (gamybos vadovė) ir Toma Piskarskaitė yra nacionalinės šefų rinktinės narės, Ričardas Sinkevičius – įkūrėjas ir žmogus, sumanęs suburti šią komandą. Visi trys yra dirbę viename geriausių Lietuvos restoranų. Trumpam buvo išsiskyrę, tačiau ilgai neužtruko, kol vėl susibūrė, kad galėtų vartotojus palepinti sveikais ir skaniais maisto produktais.

Žaliasis sprogimas

Kaip neįprasti užkandžiai tapo „Green Bang Snacks“? „Pavadinime slypi pagrindinės įmonės vertybės: tvarus verslas, vartotojams naudingi maisto gaminiai ir socialinis atsakingumas. Taip pat tai yra susiję ir su Didžiuoju sprogimu (angl. Big Bang), po kurio prasidėjo mūsų Visatos evoliucija, kuri tęsiasi iki šiol. Manome, kad dabar laikas ir žaliajam sprogimui, po kurio verslai ir valstybės pritaikys žaliąsias technologijas mūsų planetos gyventojų gerovei, – įžvalgomis dalinasi R. Sinkevičius, o „Green Bang Snacks“ ir patys rodo pavyzdį: – Prie švaresnės ir žalesnės aplinkos prisidedame mažindami gamybos procesų skaičių, taip sutaupoma energija ir atsisakoma kai kurių žaliavų. Kitame etape įsigysime savaime suyrančių pakuočių. Tokios pakuotės apsaugos gamtą, jei atsitiktinai pakuotė paklius ne į rūšiuotų atliekų konteinerį, o į upę ar vandenyną. Taip pat atsižvelgiame į gaminių svorį ir transportavimo išlaidas. Stengiamės į kuo mažesnį gaminio svorį įdėti kuo daugiau naudingų medžiagų, taip sutaupomas krovininių automobilių kuras, o tai reiškia mažesnę CO2 emisiją.“ 

Avinžirnių atradimas

Užkandžių rinkos analizė, pašnekovo teigimu, padeda atrasti geriausius skonius ir gamybos grandinės pasirinkimus: „Avinžirnius pirmą kartą išbandžiau daigindamas. Ir būtent tada kilo mintis pagaminti ilgai galiojantį produktą iš avinžirnių. Pasirinkome avinžirnius dėl jų maistinių ypatybių. Senovės tautos sugebėjo išgyventi ir tobulėti maitindamosi ankštinėmis kultūromis, todėl manome, kad tai padės ir dabar, kai augant vartotojų skaičiui reikės vis daugiau maisto. Taip pat dėl avinžirnių dydžio, kuris yra pakankamas vienam kąsniui. Be to, pastebėjome didėjančius pardavimus Lietuvoje ir kitose rinkose. Duomenys rodo, kad produktai iš ankštinių kultūrų turės stabilų augimą bent iki 2025 metų.“

„Green Bang Snacks“ įkūrėjas atskleidžia, kad prieskonius jie atrado analizuodami vartotojų pasirinkimus pasaulinėje užkandžių rinkoje: „Mūsų gamybos vadovė Irina Petrik parinko natūralius prieskonius, atitinkančius šiuos kriterijus, ir sukūrėme ryškų skonį, kvapą ir spalvas turinčius prieskonių mišinius. Šiuo metu bendradarbiaujame su tiekėjais Lietuvoje. Jie yra gamintojų atstovai, todėl esame ramūs dėl žaliavų kokybės, kurios negali pasiūlyti Lietuvos gamintojai. Tačiau, didėjant gamybos apimtims, turime galimybę importuoti didesnį kiekį tiesiai iš gamintojų, taip sumažindami gamybos išlaidas.“

Iššūkiai

Prasidėjęs karantinas, anot R. Sinkevičiaus, pakoregavo ir „Green Bang Snacks“ veiklą: „Kurį laiką labai jautėsi sumažėję pardavimai, nes nemažą dalį gaminių tiekėme HORECA klientams, barams ir restoranams. Tačiau po leidimo atidaryti lauko terasas, situacija taisosi. Taip pat pamatėme galimybę teikti fasavimo paslaugas kitiems gamintojams. Šios pajamos padėjo išsilaikyti pačioje pradžioje, kai viskas buvo sustoję.“

Visgi, kaip pasakoja pašnekovas, tai ne vienintelis iššūkis, su kuriuo tenka susidurti: „Konkurencija tikrai yra, bet didžioji dalis vartotojų mėgsta išbandyti naujus užkandžius. Todėl manome, kad nuolat kurdami naujus gaminius galime būti įdomūs. Esame pastebėję keletą lietuviškų alternatyvų mūsų užkandžiams, taip pat yra keletas ir importuojamų produktų. Tačiau yra ir daugiau konkurentų, kurie taip pat kuria gerus gaminius.“

Užkandžių įvairovės perspektyvos

„Green Bang Snacks“ įkūrėjas sako, kad raciono plėtra taip pat numatoma: „Avinžirniai nėra vienintelis pasirinkimas. Šiuo metu kuriame naujus gaminius, ieškome naujų vartotojų kategorijų. Pridėsime saldžių užkandžių, kuriuos kuriame kartu su Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacijos bei nacionalinės šefų rinktinės konditere Toma Piskarskaite. Dar vienas gaminys bus skirtas aktyviai sportuojantiems ir keliaujantiems žmonėms.“

Visiems verslo naujokams R. Sinkevičius linki būti pozityviai nusiteikusiems, kurti produktus ar paslaugas, kurios bus naudingos ir vartotojams, ir mūsų aplinkai, priimti klaidas kaip pamokas ir nesiblaškant siekti tikslų. Be to, priduria, kad tai pasiekti padeda nuolatinis mokymasis, naujos pažintys ir investicijos.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.