...

Žaidimų erdvė kurianti ryšį tarp vaikų ir tėvų

Verslas

2022.08.26

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , .

Žaidimų erdvė kurianti ryšį tarp vaikų ir tėvų

Margo Karachanianc-Sirusienė ir Martynas Sirusas Asmeninio albumo nuotrauka

Tėvams kurti ryšį su vaiku labai svarbu, o žaidimai tai puiki priemonė, nors kartais mažyliams  sunku pralaimėti, bet gi tėveliams nesunku pasiduoti. Būtent apie vaiko ir tėvų ryšio stiprinimą galvojo Margo Karachanianc-Sirusienė ir Martynas Sirusas kurdami pramogų erdvę atvirame ore „Šarkos parkas“.

Margo ir Martynas turėjo darbus ofisuose. Kitu metu dirbo renginių versle – vienas fotografavo, kita vedė renginius, edukacijas ir nuomavo apšvietimo ir žaidimų įrangą renginiams: „Manėme aptikę erdvių spragą, nedaug darbuotojų turinčioms įmonėms, komandų formavimo ir šventiniams renginiams. Vis gi pagrindinė idėja buvo sukurti žaidimų erdvę suaugusiems ir tėvams, galintiems bendrauti per žaidimą ir interaktyviai leisti laiką kartu su savo vaikais ir paaugliais“, – pasakoja erdvės įkūrėjai.

Vėliau kelionės po Europą metu, Prancūzijoje, apsilankius ūkininko sodyboje, kurioje pamatė įkurtą kukurūzų labirintą ir erdves su tradiciniais prancūziškais mediniais žaidimais aiškiai suprato, ką turėtų daryti toliau: „Tai ką išvydome padėjo kristalizuotis mūsų mintims. Papildėme jau turimus žaidimus, patys pasigaminę tradicinius Europos tautų žaidimus, supratome, kaip turėtų atrodyti pramogų erdvė Lietuvoje“, – prisimena Margo ir Martynas.

Pagrindinis sunkumas – oro sąlygos

Daug aplinkinių skeptiškai žiūrėjo į šią idėją, tačiau šeimos nariai vienas kitą palaikė: „Padėjome laikytis numatyto  kelio vienas kitam, vienas kitą įkvėpėme, papildėme“, – sako „Šarkos parkas“ kūrėjai.

Su skeptikais, savo mintimis ar kitais verslo sunkumais kovoti, spręsti problemas gali, o su oro sąlygomis kovoti beveik neįmanoma: „Vienas iš pagrindinių sunkumų – tai oro sąlygos, įtakojusios verslo sezoniškumą. Pradžioje dažnai nusileisdavo rankos, kuomet lietingomis dienomis parkas nesulaukdavo lankytojų. Verslo pradžioje dirbome penktadieniais, tačiau tai nepasiteisino ir dabar parkas dirba tik savaitgaliais. Taip pat darbo dienomis pagal išankstinį užsakymą“, – pasakoja verslininkai.

Investicijų prireikė daugiau nei buvo tikėtasi iš pradžių: „Investicijų reikėjo dešimt kartų daugiau nei buvo planuojama pradžioje. Pagrindines sumas „suvalgė“ aplinkos infrastruktūros gerinimas, o ne žaidimai. Visos investicijos vykdomos iš asmeninių santaupų, savo jėgomis ir be jokių paramų“, – apie pirmuosius sunkumus pasakoja Margo ir Martynas.

Nuomonės formuotojų įtaka rinkodaros gerinimui

Pirmiausia komunikaciją apie verslą kūrėjai pradėjo įprastomis priemonėmis: internetinė svetainė, Facebook ir Instagram socialiniai tinklai, Google ir Facebook mokamos reklamos. Daug buvo tikėtasi iš tris savaites trukusios sklaidos naudojantis radijo reklama, tačiau labiausiai nustebino ir padarė ženkliai didesnį poveikį lankytojų srautams nei radijas, tai vieno Lietuvoje žinomo nuomonės formuotojo pasidalinimas teigiamais įspūdžiais apie „Šarkos parką“ socialiniame tinkle. Taip pat puslapis yra reklamuojamas specializuotuose renginių, gimtadienių teminiuose puslapiuose.

Tėvai praleisti laiko su savo atžalomis nenori

Parkas buvo kuriamas su vizija, idėja, kad tai bus šeimų ryšio kūrimo vieta, prasmingas laikas žaidžiant žaidimus su artimaisiais, edukacijos. Vartotojai bus nedidelės įmonės, pavienės šeimos ir draugai. Tačiau laikui bėgant susiformavo kitoks poreikis nei buvo tikėtasi: „Mes esame įdomiausi švenčiantiems šeimos šventes ir moksleiviams dėl vedamų edukacijų. Deja, bet tenka konstatuoti, kad devyni iš dešimties tėvų praleisti laiko su savo atžalomis nenori. Jiems svarbu, kad vaikai būtų užimti kuo nors arba tiesiog netrukdytų. Turint kitokią asmeninę bendravimo su vaikais viziją, mums liūdna pripažinti tokią realybę“, – pasakoja Margo ir Martynas.

Pripučiamų batutų ir kinietiškų atrakcionų nestatysime

Verslo kūrėjai žino savo vertę, tiki savo idėjomis, vadovaujasi kūrybiškumu: „Nebesiklausome dėmesio nevertos kitų nuomonės, nesivejame pelno. Antraip seniai jau būtume pastatę pripučiamus batutus, išklotume vienspalvėmis „beveidėmis“ trinkelėmis, prikrautume kinietiškų atrakcionų. Saugome tapatumą, trapų unikalumą, palaikome socialinį sąžiningumą (vaikai iki trijų metų ir neįgalūs asmenys parke pramogauja nemokamai). Vadovaujamės „ekologiškos sėkmės“ principais, patys elgiamės sąžiningai, viską gaminame ir vykdome patys ir iš savo lėšų“, – apie savo vertybes pasakoja šio verslo kūrėjai.

Analogų Lietuvoje neturinčiame raganų name nepaaiškinami garsai

Šeima pasakoja, jog tai ne šiaip žaidimai, o šešiasdešimt skirtingų stalų arba trys valandos šėlsmo su draugais ir šeima.

Žmonės kartais apsirinka, mato namuką kvepiantį dūmais ir mano, jog ten pirtis, bet išdrįsę užeiti į vidų supranta papuolę į raganos namą: „Niekada nežinia kada raganų name gali išgirsti netikėtų, nepaaiškinamų garsų ir tai pasakojame tikrai ne reklamos tikslais“, – pabrėžia kūrėjai dėl raganos name vykstančių keistenybių.

Ir turbūt tikrai ne kiekvienas žino, kad ir Kalėdų senelis turi ilsėtis, todėl jis pasistatė vasarnamį, ne kur kitur, o būtent čia „Šarkos parke“, nes jam čia labai patogu juk šalia ir fėjų ir nykštukų nameliai. „Užsukit pamatysite, tik šių namelių su prabangiais aviliais nesumaišykite“, – šypsosi kūrėjai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.