Verslo idėją pametėjo vaikystėje gautas vaidmuo

Verslas

2021.08.16

Autorius: Raminta Žalkauskaitė

Temos: .

Verslo idėją pametėjo vaikystėje gautas vaidmuo

L. Grigaliūnė Jelenos Šimonienės nuotr.

„Jei pagavai sėkmės paukštę už uodegos, reikia jos ir nebepaleisti“ – sako Laura Grigaliūnė (39), kurios jau penkerius metus sėkmingai vystoma veikla visiškai pasiteisino. „Pepės vilaitės“ įkūrėja turi ne vieną idėją verslo plėtrai. Laura sako, kad visada vadovaujasi intuicija ir neabejoja, kad apie Pepę žinia pasklis dar plačiau.

Didžiausias skeptikas buvo vyras

Laura Grigaliūnė pasakoja, kad viskas prasidėjo nuo 12 metų, kai ji gavo Pepės Ilgakojinės vaidmenį. „Aš sakau, kad tai mano širdies vaidmuo, nes net nereikia jo vaidinti. Turbūt iš prigimties pagal charakterio savybes esu Pepė“, – sako moteris. Važinėjimas po šventes su šiuo vaidmeniu buvo antraeilė jos veikla ir taip ši veikėja visada buvo Lauros dalis. Prieš septynerius metus gimus sūnui Laurai kilo idėja Pepės namą, kurio nuotrauką pamatė internete, pastatyti Lietuvoje.

Laura sako jautusi, kad reikia imtis šios veiklos, nors tuo metu ji buvo motinystės atostogose ir šeima neturėjo pinigų pradėti verslui. Pradžioje vyras buvo nusiteikęs absoliučiai skeptiškai, nenorėjo to daryti ir porą savaičių iš viso negalėjo šia tema net kalbėtis, tačiau vėliau jį pavyko įtikinti.

Planas verslui nepavykus 

Laura prisimena, kad veiklos pradžiai jiems reikėjo apie 15 tūkst. eurų, iš kurių 10 tūkst. gavo kaip paskolą iš Jonavos r. savivaldybės pradedantiesiems verslininkams, o 5 tūkst. eurų buvo savo lėšos. Pagrindinės išlaidos skirtos Pepės namui, kuriam pastatyti buvo samdyta firma, o kitus darbus atliko patys. Vyras darė narvus gyvūnams, tvorą, švenčių palapinę.

Kaip ir turbūt dauguma pradedančiųjų verslą, Lauros šeima turėjo baimių ir dvejonių, ar jiems pasiseks, nes pinigai skolinti, o idėja žmonėms neaišku, ar patiks. „Mes net turėjome planą, ką darysime, jei nepasiseks, o pinigus reikės grąžinti. Su vyru buvome sutarę parduoti garažą“, – juokiasi Laura.

Rašant verslo planą paskolai gauti, tai pat buvo sunku viską apskaičiuoti – kiekvieną lentelę, varžtelį, kiek ko reikės. Šeima tai darė pirmą kartą ir niekada nebuvo su tuo susidūrusi. „Prisimenu, kad vis nerimavau, kad pamiršiu, ką nors įrašyti, o reikės padaryti ir nebus pinigų. Reikėjo viską labai smulkiai apgalvoti, bet man pavyko“, – apie įveiktus sunkumus pasakoja Laura.

Geriausia reklama „iš lūpų į lūpas“

„Pepės vilaitės“ įkūrėja sako, kad nuo veiklos pradžios geriausia reklama buvo žmonių atsiliepimai ir rekomendacijos kitiems. Ji įsitikinusi, kad svarbiau teikti kokybiškas paslaugas nei investuoti į reklamą. Anot moters, trečiaisiais veiklos metais apie juos pradėjo rašyti įvairūs populiarūs portalai, porą kartų buvo atvažiavusi televizija ir tas turėjo didelį efektą – Laura džiaugiasi, kad už reklamą mokėti nereikėjo.

Verslininkės nuomone, veikla sekasi gerai, nes tai teminis vaikų kiemas. „Pepės vilaitėje“ organizuojamos stovyklos, renginiai pavieniams lankytojams savaitgaliais, privačios šventės, gimtadieniai, krikštynos, darželių išleistuvės, ekskursijos. Laura sako, kad darbo krūvis tikrai didelis, nes ji yra pagrindinė veikėja ir, nors mielai pasidalintų savo darbu, kol kas dar nerado, kas galėtų gerai atlikti šį vaidmenį. 

Plėtros idėją pasiūlė klientai

Laura pasakoja, kad nuo pat pirmųjų veiklos metų atvažiavę žmonės dažnai klausdavo, ar jie nenuomoja Pepės namo nakvynei. „Iš pradžių man tie klausimai atrodydavo keistai, bet trečiaisiais veiklos metais pradėjau galvoti, kad, jei žmonės nuolat klausia, vadinasi, yra poreikis“, – prisimena moteris. Taip atsirado idėja, kad būtų galima šeimoms pasiūlyti apgyvendinimo „pasakoje“ paslaugą. Šiuo metu šeima yra nusižiūrėjusi sklypą, kuris tiktų šiai veiklai. Laura galvoja, kad jiems pavyktų pasinaudoti Europos Sąjungos parama, rašyti projektus, juolab kad jau yra padarytas įdirbis, investicijos atsipirko ir idėja visiškai pasiteisino.

Prieš pandemiją Laura su kolege buvo pastačiusios spektaklį, su kuriuo šaltuoju sezono metu važinėdavo po darželius. Šiuo metu jį rodo „Pepės vilaitės“ renginių pavieniams lankytojams metu. Laura turi idėją atidaryti Pepės elektroninę parduotuvę, kur prekiautų su jos atributika susijusiais daiktais, gal net Pepės drabužių linija. Kita idėja, kurią pradėjo, bet jos įgyvendinimas sustojo dėl laiko stokos, buvo reportažų kūrimas – jų metu Pepė važiuoja į įvairias pramogų vietas ir jas išbando.

„Aš manau, kad verslą reikia pradėti tada, kai idėja dega ir ja labai tiki. Tad pradedantiesiems verslininkams palinkėčiau drąsos. O kad kyla abejonių ir baimių, tai yra normalu“, – įsitikinusi L. Grigaliūnė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.