...

Tikėjimo ir energijos negali nukopijuoti niekas

Verslas

2012.05.31

Autorius: Juliana Miliut

Temos: , , .

Tikėjimo ir energijos negali nukopijuoti niekas

Martynas Jokubauskas Asmeninio albumo nuotr.

29-erių IT ir inžinerijos studijų absolventas Martynas Jokubauskas gimė, augo ir didžiąją gyvenimo dalį praleido Vilniuje. Paradoksalu, bet nuo vaikystės žinojęs, kad Lietuvoje tikrai negyvens, tėvynę paliko tik prieš metus. Nuo Londono šurmulio pabėgęs ir pajūrio mieste Bornmute apsigyvenęs Martynas sėkmingai plėtoja savo verslą, kurio idėją gvildeno nuo šešerių metų.

Kada kilo mintis imtis nuosavo verslo?

Pirmą kartą nuosavo verslo idėja kilo man dar būnant šešerių. Tiesą sakant, tai buvo kiek keista mintis, nes šeimoje nebuvo nė vieno verslininko. Tiesiog pamaniau, kad norint gyventi kitaip nei visi aplinkiniai visų pirma reikia turėti savo verslą. Tuo metu neturėjau žalio supratimo, koks tai bus verslas. Mane traukė kūryba ir naujosios technologijos. Tėvai pirmą kompiuterį padovanojo, kai buvau antroje ar trečioje klasėje. Tai nebuvo žaidimų konsolė, kaip pas daugelį draugų.

Norėdamas pasileisti eilinį žaidimą turėjau išmokti parašyti tam tikras komandas. Tokiu būdu susipažinau su programavimu, nors tos žinios buvo labai mėgėjiškos. Nuo 16 metų pradėjau kurti informacines sistemas. Tuomet mano pirmasis oficialus vasaros darbas buvo Vilniaus savivaldybėje, kur sukūriau primityvią Vilniaus miesto benamių duomenų bazę. Vėliau, kai pradėjau studijuoti, ieškojausi darbo, tačiau visur reikalavo patirties, kurios, be abejo, buvo nedaug. Kai darbo nepavyko susirasti, nusprendžiau imtis savo veiklos. Pradėjau nuo interneto puslapių kūrimo, vėliau kūriau internetines informacijos valdymo sistemas verslui, o prieš daugiau nei penkerius metus pasukau į internetinės rinkodaros sritį. IT pasaulyje viskas keičiasi labai greitai, todėl būtina mokėti taikytis prie šių rinkos pokyčių. Toks verslas dėl to ir įdomus, kad kiekvieną dieną kuri ką nors nauja, taikaisi prie poreikių.

Kaip gimė pavadinimo idėja?

Dabartinės įmonės pavadinimo idėjos ieškojau kelis mėnesius, tačiau nesėkmingai. Niekas netiko. Kai į visas paieškas spjoviau ir išvažiavau pailsėti prie Ignalinos ežerų, į galvą atėjo mintis įmonę pavadinti „IT idėjomis“. Būtent tuo ir užsiėmiau daugelį metų, kūriau informacinių verslo sistemų idėjas, jų įgyvendinimo principus ir sistemas. O įkurdamas pagrindinę įmonę Jungtinėje Karalystėje šį pavadinimą pakoregavau, nes visa veikla iš principo buvo orientuota ne į bendrąjį informacinių technologijų sektorių, bet į internetą. Taip atsirado „Internet Ideas“.

Kas yra pagrindiniai jūsų klientai?

Pagrindiniai įmonės klientai yra pavieniai verslininkai ar jų grupės, turinčios keletą verslo įmonių įvairiose pasaulio šalyse. Orientuojamės į kompanijas, keliančias didelius kokybės reikalavimus ir siekiančias aukščiausių tikslų. Nesiekiame kiekybės, siekiame ilgalaikių abiem pusėms naudingų verslo santykių. Klientų turime ir iš Lietuvos, ir iš kitų Europos valstybių. Taip pat padedame Lietuvos įmonėms pasiekti užsienio rinkas internete.

Ar Anglijoje didelė konkurencija IT rinkoje?

IT sektoriuje yra neišsemiamos galimybės. Niekada nesistengiau konkuruoti. Į viską reikia pažvelgti kūrybiškai ir konkurencijos galima net nejausti. Tiesiog reikia daryti geriau, ryžtingiau ir nebijoti rizikuoti.

Kai išmoksti kurti informacines sistemas, supranti, kad tai tiesiog taisyklių rinkinys, kurių privalo laikytis visi, kas nori naudotis sistema. Šis suvokimas labai skiriasi nuo to, kurio verčia mus mokytis švietimo sistema, t. y. kad taisyklės jau primestos ir tu nieko negali pakeisti. Jeigu moki susikurti taisykles, išmoksti jų laikytis ir jei tau sekasi, visi pradeda tave kopijuoti. Kai tai įvyksta, suvoki, kad jokios taisyklės neegzistuoja, tai tik iliuzija, kurios vaikosi daugelis bandančių kopijuoti verslo idėjas. Tikėjimas idėja ir energija, kurią įdedate į jos įgyvendinimą, – štai ko negali niekas nukopijuoti. Todėl nebijokite dalytis idėjomis ir atsiminkite: tikėjimo jomis niekas negali paimti iš jūsų. Kai tiki tuo, ką darai, kai kuri savitą verslą, jokie konkurentai nebaisūs, atvirkščiai, jie padeda suprasti, kad esi arba teisingame, arba klaidingame kelyje, padeda neužmigti, tobulėti ir palaiko tikėjimą tuo, ką darai.

Kokie didžiausi jūsų laimėjimai?

Esame viena iš lyderiaujančių SEO paslaugas teikiančių kompanijų Lietuvoje. Dauguma mūsų klientų yra savų rinkų lyderiai internete. Esame optimizavę ir iškėlę į aukštas ,,Google‘‘ paieškos pozicijas daugiau nei 200 svarbiausių įvairių rinkos nišų raktažodžių. Atlikome daugiau nei 150 interneto rinkos tyrimų.

Kokia jūsų verslo sėkmės paslaptis?

Įdomus klausimas, niekada apie tai negalvojau. To, kur esu dabar, dar nevadinčiau sėkme, tai tik pusiaukelė ar net kelio pradžia. Galiu tik pasidalyti patirtimi, kurią galbūt galima vadinti sėkmės siekimu.

Svarbiausia yra tikėti intuicija, ją pajausti. Iš daugybės nesėkmių išmokstama girdėti save. Svarbu to mokytis visą gyvenimą. Nors tai visiškai neracionalu, būtent intuicija niekada nenuvildavo, tiesiog labai daug metų jos nesiklausiau. Kai išmokau girdėti, daug kas pasikeitė tiek verslo pasaulyje, tiek gyvenime. Visada ieškau tik teigiamų dalykų, jų visada yra, tik neįprastose situacijose sunku įžvelgti.

Kokie jūsų verslo planai?

Šią savaitę Lietuvoje pristatysime pakartotinės rinkodaros – remarketingo paslaugą. Su šiuo projektu dirbome daugiau nei metus. O vasaros viduryje paslaugą pristatysime Didžiojoje Britanijoje. Metų pabaigoje yra planų paslaugą pristatyti ir Ispanijos, Prancūzijos bei Norvegijos rinkoms. Birželio pirmą savaitę paleisime ilgai rengtą projektą, orientuotą į JAV elektroninių knygų rinką. Taip pat dabar ruošiame kelis mobiliųjų aplikacijų projektus. Per artimiausius metus ketiname atidaryti įmonių JAV ir pradėti veiklą už Atlanto. Dirbant internetu geografinės ribos yra tik galvoje.

Jūsų patarimas norintiems įkurti panašų verslą?

Giliai įkvėpkite. Pamirškite save bent jau ateinantiems 5 metams (sėkmingu atveju). Prieš pradėdami gerai parenkite namų darbus, įgykite patirties kitose kompanijose, raskite savo silpnąsias vietas ir jas kompensuokite susirasdami verslo partnerius, kurie džiaugsis darydami tai, kas jums nepatinka. Būkite atviri. Dalyvaukite vadinamuosiuose „startupų“ renginiuose, dalykitės idėjomis, semkitės patirties iš daugiau patyrusių, burkite komandas. Beje, ši dalis yra pati svarbiausia kuriant bet kokio pobūdžio verslą. Visi komandos nariai turi degti tikėjimu tuo, ką darote. Idėjos keisis, bet komandos dvasia turi išlikti. Mąstykite plačiau, mokykitės naujų dalykų ir imkitės veiksmų, tada tikimybė pasiekti norimus rezultatus bus žymiai didesnė.

Nesėkmės atveju žinokite, kad ką tik palipote vienu laipteliu savo tikslo link ir tai, ką darėte, atsipirks netolimoje ateityje. Svarbiausia yra nesureikšminti įvykių. Tiesiog veikite ir eikite į priekį!

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.