...

Susikūrė tobulą darbo vietą: „Visą dieną plepu su draugėmis, važinėju ir gražinamės“

Verslas

2016.12.16

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Susikūrė tobulą darbo vietą: „Visą dieną plepu su draugėmis, važinėju ir gražinamės“

Mobilių grožio paslaugų verslo „Grožio taxi“ įkūrėja - Vilma Petkevičienė. Asmeninio albumo nuotr.

Iš Panevėžio kilusi, dabar Vilniuje gyvenanti Vilma Petkevičienė (35) sako prieš dvejus metus surizikavusi ir įkūrusi mobilių grožio paslaugų verslą „Grožio taxi“. Remdamasi savo patirtimi, ji teigia, kad visi dalykai pasiseka prie pastangų pridėjus užsispyrimą: „Buvau ir esu žmogus, kuriam reikia įdėti daugiau, kad išeitų tai, kas kitiems turbūt pavyksta tarsi savaime. Ačiū Dievui, turiu pakankamai užsispyrimo stengtis.“

Samdomo darbo monotonija

Baigusi „Saulėtekio“ vidurinę mokyklą, pašnekovė toliau studijavo gimtajame Panevėžyje – Kauno technologijos universiteto filiale, tačiau jau po metų suprato, kad šiame mieste jai stinga erdvės. Mamos skatinama ir remiama, ji perėjo studijuoti į Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklą.

 

„Dirbau penkių vadybininkų asistente. Labai vertinga patirtis, bet po pusantrų metų pradėjau dusti nuo monotonijos.“

V. Petkevičienė.

 

Tik gavusi diplomą, tą pačią dieną, jauna mergina sulaukė skambučio iš UAB „VP Market“ ir išgirdo, kad yra priimta į darbą. „Dirbau penkių vadybininkų asistente. Labai vertinga patirtis, bet po pusantrų metų pradėjau dusti nuo monotonijos“, – prisimena samdomo darbo patirtį pašnekovė, prieš septynerius metus baigusi grožio kursus ir įgijusi manikiūro bei pedikiūro meistrės specialybę ir sumaniusi imtis savo verslo.

Augindama vaikus kūrė savarankiškos veiklos idėjas

Verslo idėja, turbūt kaip ir daugeliui mamų, pasak jaunos moters, kilo auginant vaikus ir svarstant, kur ateityje galėtų save geriausiai realizuoti, kokią vietą sau įstengtų sukurti šiame verslo, karjeros pasaulyje. „Vieną vėlų vakarą tiesiog sėdėjau prie kompiuterio ir mąsčiau, kaip čia padarius, kad nebereikėtų man ieškotis darbo, nes ėjo į pabaigą motinystės atostogos. Radau kažkokią internetinę nuorodą, kurioje siūloma gal 50 smulkaus verslo idėjų, pasiteisinusių užsienyje. Už sąrašą reikėjo sumokėti, bet tai buvo labai nedidelis mokestis. Surizikavau ir atsisiunčiau. Viena iš idėjų ir buvo grožio paslaugos į namus. Galvoju, taigi galiu imtis šios veiklos. Sukuriu reklamą, viską kitą turiu ir važiuoju. Iš ryto nuėjau pas bičiulį, kuris užsiiminėjo rinkodaros paslaugomis ir paprašiau sukurti logotipą bei interneto puslapį“, – pasakoja V. Petkevičienė, nedvejodama sukūrusi ir pavadinimą savo verslui – „Grožio taxi“. Turėdama interneto puslapį, pasigaminusi skrajučių, jauna moteris kibo į darbus.

Stabilumą iškeitė į savo idėjos įgyvendinimą

Tiesa, sukurtos idėjos įgyvendinimas buvo atidėtas dar dvejiems metams, nes po motinystės atostogų pašnekovė visgi išėjo dirbti samdomo darbo į įmonę, pasiūliusią šiek tiek daugiau stabilumo, negu būtų galėjusi jo tikėtis pradėjusi naują verslą. Tačiau tas darbas pardavimo ir rinkodaros padalinyje atnešė jai naudos: „Ši patirtis buvo labai vertinga, kad galėčiau ryžtis grįžti atgal prie savo idėjos.“

Prieš dvejus metus V. Petkevičienė grįžo prie subrandintos „Grožio taxi“ idėjos ir nuo tada sako „važinėju“. Šiuo metu „Grožio taxi“ teikia manikiūro, pedikiūro, depiliacijos, makiažo ir šukuosenų paslaugas. „Reaguojame į klienčių poreikius. Kartais būna, kad prašo to, ko mes nedarome, tuomet rekomenduojame patikimus šios srities specialistus, kuriais mes pačios pasitikime“, – tikina idėjos autorė.

Verslo kūrimo pradžioje pašnekovė teigia neturėjusi nei pritariančiųjų, nei atkalbinėjančiųjų išeiti iš perspektyvaus darbo biure dėl amato. „Visi klausė ir stebėjo. Tebestebi. Bet man nelabai svarbu. Kai nebežinau, kaip elgtis, kalbuosi su draugėmis, su žmonėmis, kurie man yra autoritetas, net ir klientėmis, bet dienos pabaigoje sprendimus ir atsakomybę už veiksmus vis tiek turiu priimti pati“, – sako pirmyn ryžtingai judanti moteris.

Patinka, ką daro, nes tai labai moteriška

V. Petkevičienė iki šiol labai patenkinta tuo, ką daro. „Ši veikla ir verslas yra labai moteriški. Daug laiko praleidi tarp moterų, su jomis kalbiesi, išgirsti visokiausių istorijų, išgyvenimų. Daug reikia bendrauti, taip pat žinoti, kada ir patylėti, ne visos gi nori plepėti. O tai, kad vežiojame paslaugas, dar ir leidžia neužsisukti monotonijoje. Aš pati asmeniškai labai mėgstu vairuoti, tad dažnai juokauju, kad susikūriau tobulą darbo vietą: visą dieną plepu su draugėmis, važinėju, gražinamės. Kartais net kalta jaučiuosi, kad nedirbu, – įtaigiai apie savo darbą pasakoja grožio specialistė, neneigianti, kad šioje veiklos srityje stipri konkurencija. – Atrodo, kad ant kiekvieno mielo kampo yra grožio salonas. Tad tikrai reikia pasukti galvą, kaip priversti moteris surinkti „Grožio taxi“ numerį. Atrodo, pavyksta.“

Pagrindinės „Grožio taxi“ klientės, pasak jo savininkės, yra labai užsiėmusios verslo moterys, neturinčios laiko leisti grožio salonuose. Kita didelė klienčių grupė – mamos, auginančios mažus vaikučius, kurioms stinga laiko grožio procedūroms salonuose, gerokai patogiau užsisakyti grožio paslaugas į namus. „Grožio taxi“ turi ir šiek tiek klientų vyrų, kurie nori būti tvarkingi, bet nemėgsta lankytis grožio salonuose.

Paklausta apie namuose teikiamų grožio paslaugų kainas, specialistė tikina, kad jos nėra didelės: „Kartą per metus atlieku konkurencinę kainų analizę – lyginu su salonų, tad mūsų paslaugų kaina atitinka vidutines grožio paslaugų Vilniuje kainas.“

Kiekvieną dieną mokosi

V. Petkevičienė tvirtina pasirinkusi saugią ir lėtą verslo plėtojimo taktiką, nes, pasak jos, grožio salonų vis tiek be galo daug: „Tad niekur nenuskubėsi, svarbu klientėms suteikti patikimumą, saugumą. Daug su jomis kalbamės apie tai, kas joms patogu, ko trūksta, kad galėčiau būtent tai ir pasiūlyti.“

„Grožio taxi“ vairuojanti moteris pabrėžia, kad didžiausia jos verslo investicija – laikas ir žinios. „Kiekvieną dieną bandau, darau… Vienam dalykui nepasiteisinus, imuosi kito. Nėra taip, kad jau viskas sustyguota. Vaikštau ir į grožio specialistų, ir į verslo seminarus, vietos kur tobulėti ir klaidų, iš kurių mokausi, dar daug“, – ne tik maloniąsias darbo puses pamini verslo įkūrėja. Ji tikisi, kad verslas atsipirks tada, kai bus didelė komanda: „Galėsiu su pasitenkinimu stebėti, kaip „Grožio taxi“ idėja leidžia dirbančioms specialistėms susikurti norimą darbo vietą, o klientėms ir toliau džiaugtis patikima ir patogia paslauga.“

Ketinantiesiems rinktis šį kelią „Grožio taxi“ savininkė linkėtų daugiau pasitikėjimo savimi ir ryžto išlipti iš komforto zonos, o jos pačios svajonėse – ne tik kelionės grožio automobiliu, bet ir „Grožio taxi“ stotelė, kurioje būtų dar daugiau patogumų klientėms.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.