...

Sukauptą darbo patirtį pritaikė aukcionų platformai

Verslas

2020.09.21

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Sukauptą darbo patirtį pritaikė aukcionų platformai

Kęstutis Igaris ir Simona Zulonienė. / Asmeninio archyvo nuotr.

Aukcionų platformos  www.kupcius.lt komandos nariai – Simona Zulonienė (37) iš Vilniaus ir Kęstutis Igaris (37) iš Plungės – vienas kitą surado verslą skatinančios organizacijos „Versli Lietuva“ projekte „Spiečius“ Klaipėdoje. Čia rinkodaros srities ir IT specialistai prie kavos puodelio paniro į netikėtą diskusiją, kuri peraugo į verslo idėją. Aukcionų ir standartinių pardavimų platforma startavo prieš nepilnus metus, tačiau dirbti su šiuo projektu pradėta gerokai anksčiau. Reikėjo padirbėti, kad rinkai būtų pasiūlytas patogus naudoti produktas.

Daug duodanti praktika

K. Igaris sako esantis tikras žemaitis – užsispyręs ir kryptingai siekiantis savo svajonių. „To išmokau iš savo tėvų bei senelių, kurie man buvo puikus pavyzdys, kai buvau dar vaikas ir dabar, kai turiu savo šeimą, kuriu verslą ir noriu sukurti vertingą produktą rinkoje. Mokykla, kurią baigiau, taip pat turėjo puikių pedagogų. Viena tiesų, kurią prisimenu iki šiol, t. y. „vienas lauke ne karys“, tikrai padeda. Labai“, – patikina pašnekovas, pasakodamas apie savo kelią svajonės link.

Net penkiolika metų vyras praleido Airijoje. Mokėsi UCC universitete ir įgijo kompiuterių mokslo bakalauro laipsnį. Baigęs programavimo mokslus, savo žinias gilino magistro studijomis QUB universitete, kur gavo verslo administravimo ir vadybos diplomą. „Įgytos žinios naudingos šių dienų procesų valdymo srityje. Jaučiu tai. Aišku, be praktikos nieko nebūtų, bet teorinės žinios man labai padėjo“, – teigia pašnekovas.

K. Igaris dar studijų metais dirbo gerai žinomoje didelėje tarptautinėje įmonėje „Logitech“ ir sako, kad buvo labai įdomu palyginti didelės tarptautinės įmonės darbo kultūrą ir procesus, kai vėliau po studijų prisijungė prie startuolio „Trustev“, kur pradžioje dirbo trys žmonės ir dalinosi vienu darbastaliu. Ši įmonė paskui labai greitai išaugo iki kelių šimtų darbuotojų įvairiose šalyse ir dar vėliau sėkmingai parsidavė amerikiečių milžinei „TransUnion“ už 44 mln. dolerių. „Buvo išskirtinė patirtis padirbėti šalia tokių žmonių kaip Patas Phelanas ir pamatyti tokį greitą kompanijos augimą nuo idėjos iki realios vertės rinkoje sukūrimo bei sėkmingo įmonės pardavimo“, – sako pašnekovas.

Savo darbo patirtimi patekinta ir S. Zulonienė. Iš karto po mokyklos baigimo įstojusi į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (nuo rugsėjo prisistato kaip „Vilnius Tech“), čia įgijo verslo vadybos ir administravimo bakalauro diplomą. Baigusi bakalauro studijas dirbo, o jau vėliau, išėjusi motinystės atostogų, įstojo mokytis tarptautinės rinkodaros specialybės Vilniaus universitete. Kelią darbo rinkoje pradėjo didžiausioje ir stipriausioje turizmo agentūroje „West Express“ (tarptautiniu mastu žinomi kaip „Hogg Robinson Group“ partneriai). Čia dirbo turizmo skyriuje, vėliau jauną ir atsakingą specialistę pakvietė dirbti į komercijos skyrių. „Čia dirbau su dideliais klientais, buvau atsakinga už tai, kad verslo kelionių paslaugos būtų profesionalios. Iki šiol žaviuosi šios agentūros vadovų gebėjimu numatyti kelis žingsnius į priekį ir būti lyderiais. Džiaugiuosi, kad mano pirmas darbas buvo čia“, – pasakoja ji.

Startavo kartu su viruso banga

Susipažinusi su K. Igariu, S. Zulonienė sužinojo, kad žmonės, besidomintys senoviniais daiktais, kolekcionuojantys monetas, žaislus, pašto ženklus ir kitus vertingus daiktus, norėtų internete prekiauti saugiai ir patogiai. Savo žiniomis apie prekybą internetu ir patirtimi pasidalino ir ji.

„Daug diskutavome, svarstėme ir priėjome prie išvados, kad rinkai reikia naujo, kitokio produkto. Turėjome analizuoti rinką, pirkėjus, pardavėjus. Tad darbus pradėjome dar 2019 m. rugsėjį. Per tą laiką dalyvavome įvairiuose projektuose, po truputį pristatėme savo produktą, įgijome patirties. Kruopščiai ruošėmės ir jautėmės subrendę startui. Jis sutapo su visą pasaulį užvaldžiusia COVID-19 banga. Bet sakoma, kad viskas, kas vyksta aplink mus, turi priežastį. Gamta iškrėtė pokštą, tad mes irgi startavome linksmai, kupini optimizmo ir tikėjimo, kad viskas bus gerai. Į susidariusią situaciją pažvelgėme ne kaip į grėsmę, o kaip į galimybę. Ypač karantino metu dauguma verslų, norėdami išlikti, buvo priversti imtis greitų veiksmų ir prekybą perkelti į internetą. Šiuo laikotarpiu žmonės įsitraukė į virtualias veiklas, manome, kad tai naudingas laikas“, – dėsto S. Zulonienė.

Vieta, sutraukianti daug žmonių iš visos Lietuvos

Aukcionų platforma suteikia galimybę rinkai pasiūlyti vertingus ir kolekcinius daiktus vienoje vietoje – virtualiame aukcione. Tai galimybė virtualiai įsigyti daiktą aukciono principu. Pasak platformos kūrėjų, aukcionas – azartiškas dalykas. Visada nori įsigyti daiktą už gerą kainą, bet viskas taip įsisuka, kai atsiranda daugiau norinčiųjų to paties daikto. Tad aukcione visi dalyviai gali siūlyti savo kainą ir tarpusavyje nuspręsti, kam atiteks norimas daiktas. Laisva valia pasirenki, kiek nori ir gali mokėti už patinkantį daiktą. Ne tokiems azartiškiems pardavėjams yra galimybė parduoti ir klasikiniu pardavimo būdu – už fiksuotą kainą.

Projektui pavadinimą pasiūlė K. Igaris, vaikystėje girdėjęs, kaip senelis vadindavo prekybininkus turguje. Iš tikrųjų teko daug svarstyti, ieškoti ir kitų pavadinimų, bet niekaip neradę tinkamesnio, pasiliko ties šiuo – „Kupčius“.

Verslas vystomas dirbant visą parą

Pardavimų platformos įkūrėjai nuolatos stebi rinką, platformos dalyvius – nuo starto atlikta nemažai atnaujinimų, įdiegta papildomų galimybių, kurios stipriai pagerina funkcionalumą.

„Stengiamės, kad aukcionų platforma būtų patogi naudoti, kad vienoje vietoje būtų daug vertingų kolekcinių prekių ir kad jas pasiektų plati, tikslinė auditorija. Rinkoje egzistuoja siauresnio segmento dalyvių ir alternatyvų, tačiau mes rinkai siūlome produktą, kurio nėra. Mūsų išskirtinumas ir tai, kad susidariusias problemas sprendžiame labai operatyviai, visada ieškome, ką galime padaryti geriau, visada ieškome galimybių tobulėti ir kaip padaryti, kad ilgainiui taptume stipriu ir patikimu prekių ženklu norintiesiems parduoti kolekcinius ir vertingus daiktus“, – apie savo tikslus kalba S. Zulonienė ir priduria, kad retai kada viskas pavyksta iš karto ir vyksta taip, kaip įsivaizduoji, planuoji ir tikiesi. Todėl supranta, kad reikia kantrybės klaidoms, suklupimams ir vienas kitam.

Parama padeda augti

Kalbėdami apie investicijas, pašnekovai pamini, kad šiam sumanymui įgyvendinti teko skirti daug asmeninio laiko. Prieš metus dalyvavo „Mano miestas Klaipėda“ organizuotame projekte „Sėkmingo verslo startas“ ir laimėjo 6,5 tūkst. eurų, kuriuos investavo į platformos tobulinimą, reklamą ir kitas sritis, reikalingas verslui funkcionuoti. Veiklą pradėjo įkūrę UAB, tam buvo reikalingas įstatinis kapitalas – 2,5 tūkst. eurų. Šie pinigai taip pat buvo nukreipti reklamai ir pagrindinėms verslo funkcijoms vykdyti.

Šiuo metu „Kupčiaus“ kūrėjai toliau dirba tobulindami platformą, stiprindami prekių ženklo žinomumą ir yra atviri investicijoms, kurios padėtų projektui plėstis ir stiprėti. „Turime ambiciją tapti ne tik Lietuvos rinkos žaidėju, bet ateityje būti aukcionų platformos standartu ir Baltijos šalyse bei turėti rinkos dalį ir kitose šalyse“, – planais pasidalija K. Igaris.

Verslo partneriai visiems kitiems, ketinantiems pradėti ką nors kurti, linki tiesiog pradėti: „ Niekada nesužinosi, kaip pasiseks, jeigu nepabandysi. Ryžto, užsispyrimo ir jėgų, nenuleisti galvos, kai nepavyksta. Suklupimų bus ir daug, tai yra verslo dalis. Svarbiausia nepamiršti, kad tikslą pasiekia nebūtinai tie, kurie geriausiai moka kažką daryti, o tie, kurie niekada nenustoja to tikslo siekti.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.