Siuvimo aistrą pavertė verslu
2019.04.18
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Klaipėdoje įsikūrusio užuolaidų salono bendraįkūrėja Evelina Baltunė pasakoja, kad įmonė „ADmaja“ atsirado labai natūraliai, kai audinių ir užuolaidų verslas keliavo tarsi iš kartos į kartą. „Užaugau tarp audinių, mano namus šiandien puošia mamos rankomis pasiūtos užuolaidos iš garsiausių pasaulio dizainerių audinių. O ir mano vyro krikšto tėtis buvo geriausias siuvėjas Šiauliuose. Taigi siuvimas mūsų kraujyje“, – teigia pašnekovė.
Startavo keliaudami po parodas
Anot E. Baltunės, pasaulinių užuolaidų siuvimo tendencijų paieškos buvo tarsi įprastas gyvenimo būdas, todėl, dar būdama studentė, moteris daug keliavo po parodas, bendravo su gamintojais. Vėliau domėjimasis ir bendravimas išaugo į poreikį rasti kokybiškų ir stilingų prekių savo verslui, o pirmieji audiniai į Lietuvą atkeliaudavo tik po ilgų diskusijų ir tiekėjų pažinimo.
„Bandžiau užmegzti ryšį su gamintojais vykdama į parodas, kur galėjau individualiai su jais pabendrauti. Pirmosios audinių kolekcijos atvažiavo į „ADmają“ po ilgų derybų, tik apčiupinėjus kiekvieną audinį. Dabar viskas vyksta automatiškai, mes tobulėjame, augame ir kiekvieno poreikiai tik didėja“, – sako pašnekovė.
Visgi ji pastebi, kad, net didėjant verslo poreikiams ir tempams, abu su vyru, kuris yra šio verslo bendraįkūrėjis, stengiasi kiek įmanoma pažinti tiekėją, susipažinti su audiniais ir jų istorija.
„Pradėjome tikrai nuo gana mažo užuolaidų pasirinkimo, o šiuo metu jau siūlome apie 20 skirtingų, kruopščiai atrinktų įmonių užuolaidų: nuo minimalistinių skandinaviškų iki klasikinių itališkų. Visada stengiamės susipažinti su audiniais ir jų raštų atsiradimu, pažinti tiekėją, sužinoti jų istoriją“, – atskleidžia moteris.
Pradžioje taikė 3F taisyklę
E. Baltunė šypteli, kad jų verslas, ko gero, kaip ir daugelio pradedančiųjų, buvo pradėtas nuo mažų žingsnelių, bet su didelėmis ambicijomis. Moteris neslepia – kai verslas vos pradėjęs savo veiklą, bankų malonės ir pagalbos tikėtis naivu.
„Kai verslas jau sėkmingas, nueiti į banką ir paprašyti paskolos – ne problema, nes tuomet bankas skolina lengva ranka. Verslo pradžioje tenka ieškoti kitų finansavimo šaltinių, vadyboje tai įvardijama kaip 3F – fools, family and friends – kvailių arba smalsuolių, šeimos ir draugų parama, nuo kurios teko pradėti ir mums“, – atskleidžia pašnekovė.
Vis dėlto jauną verslą lydėjo sėkmę ir ilgainiui pavyko įgyvendinti svajonę bei įsikurti nuosavose, jaukiose patalpose, Klaipėdos dizainerių ir interjero gatve vadinamoje erdvėje.
„Kai pradėjome ieškoti didesnių patalpų labiau strateginėje Klaipėdos vietoje, kreipėmės į nacionalinę plėtros įstaigą „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) dėl paslaugų pradedančiajam verslui. Pasiėmėme paskolą ir per INVEGĄ susigrąžinome dalį sumokėtų palūkanų pagal priemonę „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojamą iš Europos regioninės plėtros fondo. Tai mums leido įsirengti tokį interjero saloną, apie kokį svajojome, išpildyti savo poreikius, skirti zoną dizaineriams, kad jie galėtų dirbti pas mus, o ne kavinėse. Taip pat mūsų salonas išaugo iki užuolaidų ir interjero salono, kuriame ne tik audiniai, bet ir tapetai, dizainerių kurti šviestuvai, kilimai, itališki baldai bei interjero detalės“, – džiaugiasi verslininkė.
Linki daug dirbti
Savo jėgomis išbandžiusi startuojančio verslo pranašumus ir sunkumus, E. Baltunė siūlo kitiems pradedantiesiems nusiimti rožinius akinius žvelgiant į verslą ir suvokti, kad reikės labai daug dirbti, tačiau imti to bijoti būtų neteisinga.
„Pagrindinis patarimas, kurį galėčiau duoti jauniems verslininkams, nebijoti ir daug dirbti. Mane klientai gali pasiekti septynias dienas per savaitę. Užduokite sau klausimą: kas gali nutikti nesėkmės atveju? Dažniausiai praradimai nėra dideli, ypač verslo pradžioje. O tai, ką gausite sėkmės atveju, tikiuosi, motyvuos eiti į priekį ir nepasiduoti“, – linkėjimus siunčia pašnekovė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.